Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voor mijn vriendin ben ik op zoek naar een nieuwe satelliet receiver. Wat we nu heeft is een Marned (soort koreaans kloonding?) waarmee ze in SD via SCART naar voornamelijk arabische FTA zenders op Nilesat, Hotbird en Badr kijkt. 

Wat ik nu zoek is een DVB-S/S2 HD ontvanger die ik via HDMI op de tv kan aansluiten, en die makkelijk is in onderhoud en instellingen (huidige Marned is een drama). Bij voorkeur ook plek voor een CI-slot of iig een cardreader.

Hij moet via Diseqc en USALS de schotel aansturen (1m, hangt al met motor aan het balkon), makkelijk in gebruiken zijn, stabilele software hebben en het liefst zou ik de receiver via de computer willen instellen (sats, transponders, zendervolgorde).

Uit het verre verleden ben ik wel de Dreambox gewend, en dat is ook een optie, maar dat is in deze situatie mogelijk overkill.

Welke merken en modellen zijn er met bovenstaande opties die goed staan aangeschreven en makkelijk werken?

Geplaatst:

Maxdigital xp 1000 met pli of een vu als je pli gebruikt moet er geen overkill zijn

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst: (aangepast)

"Welke receiver moet ik kiezen?"

Je moet gelukkig niks, je mag.

Kijk ook eens bij Vu+: http://vuplus.com/

Mijn voorkeur gaat uit, als het om software gaat, naar VTi, ook daar mag je zelf kiezen.

Fijn toch.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Klopt emekli vti vind ik zelf beter werken maar voor de mensen onder ons die het simpel willen houden is pli een mooie image

Geplaatst:

Ik had in het begin ook PLi en had er wat problemen mee, die ik niet met originel en VTi software heb.

Heb niks tegen PLi, maar weet dus hoe het werkt en dit komt toch wel heel veel overeen met VTi.

Voordeel, voor mij toch, Attile vind ik heel mooi en zonder andere skins te kiezen, kan je zelf heel veel naar je eigen smaak aanpassen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

rond de 18de Maart had ik al eens geschreven dat ik ging kiezen tussen de Vu+ solo2 of een Gigablue HD 800 UE plus, nu pas is hij binnen bij de leverancier en opgestuurd dus verwacht ik hem of net voor het weekend of net er na, dan kan ik uitsluitsel geven. Er is een behoorlijk prijs verschil van meer dan 100 euro tussen de 2 maar de recensies over de nieuwere Gigablue boxen zijn erg goed en snel.

PLi maakt er echter geen image voor maar wel Vti en nog anderen ook. Ik behoud mijn oude dreambox 7025+ (sd) ook erbij voorlopig en ga aan het stoeien met de gigablue. zodra ik wat weet en hem aan de praat heb laat ik het hier weten. 

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Geplaatst:

uh,

VTI is enkel voor de VU+

je Bericht doet vermoeden dat je de Gigablu aangeschaft hebt

anders heb ik het verkeerd gelezen of jij verkeerd verwoord.

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Geplaatst:

Allen, bedankt voor de waardevolle tips en goede suggesties! Ik denk dat ik er hier mee wel een heel eind kom.

De VU+ Solo2 ziet er zo op het eerste gezicht het beste uit; is misschien iets meer dan ik nodig heb. De Gigablue, Maxdigital VU+ Solo zijn goede alternatieven die prijstechnisch weer interessant zijn.

Ik ga er nog eens goed naar kijken en mee puzzelen met de diverse images.

Nogmaals Bedankt!

Geplaatst:

Vti enkel voor Vu+? ok, dan bedoel ik openvix image maar er zijn er nog meer meestal op dezelfde basis.

Ben benieuwd hoe de Gigablue het gaat doen, jaren dus dreambox gehad dus nu eens wat anders. 

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Geplaatst:

Gigablue werk exact gelijk aan de dmm boxen...Overigens hij kan ook op openrsi draaien en dat is weer hetzelfde als PLI.

Het gemak van installeren is dus gelijk aan pli en heeft de belangrijkste dingen zoals cccam in zich.

Veel succes met je gigablue en laat vooral je ervaringen positief of negatief hiermee horen... :)  :)

Geplaatst:
Maxdigital xp 1000 met pli 

Maar met een originele Dream afstandbediening (of goede clone daarvan)

want originele AB is een verschrikking.

Geplaatst:

Maar met een originele Dream afstandbediening (of goede clone daarvan)

want originele AB is een verschrikking.

Dat valt wel mee

Geplaatst:

Hee dat is raar, gister of eergister een nieuw draadje begonnen met betrekking tot ervaring met de Gigablue?

Is de draad verwijdert maar geen bericht van gekregen.

Geïnstalleerd, CD abo smartcard werkt ook. snel zeker, nu alleen gezien mijn opstelling kijken hoe ik de aansluiting kan verbeteren. Via een Rf modulator moet het signaal naar de antenne ingang van de Tv gestuurd worden en omdat er een scart ontbreekt op de gigablue (die naar de Rf modulator moet) zijn er de RCA aansluitingen naar de Rf modulator maar dat werkt niet super. Ik neem aan dat de RCA (wit,rood,geel) net zulke signalen doorgeeft als de scart. nog even sleutelen dus, maar als ik de box wel direct op de tv aansluit werkt hij feilloos tot nu toe, zowel met openvix softare als met openmips 4.0.

mvg ron

Geplaatst:

oeps,mijn draadje gevonden, het was doorgeschoven naar de juiste afdeling van de 'receivers'

Gast Mimisiku
Geplaatst:

MaxDigital XP1000 heb ik hier als 'speel' ontvanger. Werkt uitstekend i.c.m. OpenPli 4.0. Box is zelfs m.b.v. de CFE_Bootloader op 600Mhz gezet. Stabiel en prima beeld. Heeft een CI slot en een kaartlezer.. M.b.t. de meegeleverde AB, tsja IK vind het een onding, maar hij reageert wel goed en heeft zeker voldoende reikwijdte. Als je een Dreambox AB bent gewend DAN is de meegeleverde AB inderdaad een onding. De toetsen liggen verzonken en hebben geen licht. In het 'donker' bedienen is dus lastig (of eigenlijk niet te doen).. Moet ook zeggen dat het beeld met i.v.t. de DM8000 en DM800SE in positieve zin opvalt..

Over de VU+ kan ik weinig persoonlijks melden.. Ik bezit zo'n toestel niet..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen