Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Volgens een scan van AVG 2014 heb ik een trojaans paard binnengehaald nl. PSW.GENERIC.11

sinds gisteren 27 of 28 april.

IK doe elke dag om 18.00 hrs een scan en voorheen was het er niet.

Als ik evenwel scan met  Malwarebytes en dan ook nog eens met Avast en cccleaner draai dan word er niets gevonden.

Moet ik mij nu wel of geen zorgen maken?

Alvast dank

Trojaans paard.doc

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

http://www.avgthreatlabs.com/virus-and-malware-information/info/psw-generic/

kun je gewoon opvolgen.

overigens:

These kinds of threats, called Trojan horse, must be sent to you by someone or carried by another program. They may also arrive thanks to ...

als je geinfecteerd bent moet je zorgen dat je tegenmaatregelen neemt voor je bestanden aan derden upload ;)

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst: (aangepast)

Tijdens pc gebruik is er nooit een waarschuwing geweest.

Juist nog eens een AVG scan gedaan en nu is er geen waarschuwing meer .

Bij open AVG komt melding "U bent beschermd"

Als er al een virus is moet AVG dan niet telkens opnieuw waarschuwen bij een scan?

Waarom geven Avast en Malwarebytes geen waarschuwing?

Ik vraag dit omdat ik in de pc zelf niet ga rotzooien in de registery en dus de PC naar de shop moet.

Hoe weet ik dus zeker dat er een virus is?

grts

aangepast door pirrewit

Geplaatst:

Als ik die instructies lees, regelt AVG het zo volgens de instructies dat die psw.generic.11 geblokkeerd wordt (dus in quarantaine gezet wordt)

dan is de bedreiging / risico verholpen, of hij er nu nog op staat of niet het is niet meer uitvoerbaar als code.

Let wel de infectie kan al heel ver doorgedrongen zijn in netwerk en op diverse media.

Andere blogs inzake deze erg aggressieve trojan suggereren echter inderdaad dat je het een professional laat doen.

en alles wat er aan de PC aangesloten is geweest sinds de infectie moet natuurlijk mee opgeschoond worden...

dat kan je hele netwerk en alle media data dragers (usb etc) betreffen.

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst: (aangepast)

Aller eerst , 100% veiligheid heb je bij geen enkel anti virus programma ,maar AVG is wel  een van de beste  ,dat je met avast ,ms e.d niets vind ,wil niet zeggen dat er niets is,alleen maar over de kwallitijt van het des betreffende programma  ,wat dan te wensen overlaat.

Een Trojan horse is geen virus maar wel een bedreiging,die wel degelijk gevaarlijk is .

Installeer altijd maar één Anti virus programma op je PC,  met andere woorden ,géén 2 kapitein's op 1 schip,en daar soms de verkeerde , Kaptein Scettino bv ,heel wat schade kan toebrengen.kun je maar beter bij AVG blijven .

Overigens kun je AVG uitbreiden met oa Tune up,Quic tune  (betaal versie ),zie het blauwe vakje ,ook  op de "Geavanceerde  instellingen" kun je het een en ander aanpassen met div uit breidingen/toepassingen toevoegen.hier mee voorkom je een hele boel problemen,die soms naderhand moeilijk op te lossen zijn.

Of dat je de gehele C schijf moet formateren,en Windows opnieuw moet instaleren,uiteraart géén XP gebruiken .

AVG geeft bijna altijd een waarschuwing bij een bedreiging tijdens een scan,echter in sommige gevallen  zoals bij Qone8 bedreiging niet ,daar deze zich ook in een snelkoppeling of zo kan verbergen,dan denk je dat hij weg is ,maar zodra je er op klikt is hij er weer.

Computer fouten ? de meeste zitten tussen stoel en toetsen bord.

aangepast door columbo
Geplaatst:

Tijdens pc gebruik is er nooit een waarschuwing geweest.

Ik begrijp niet goed dat AVG tijdens pc gebruik geen waarschuwing gegeven heeft, en bij een scan wel.

Als je de scan doet, is het dan een "deep scan"? en zou het daarmee te maken hebben?

Of staat bij jou de real time protection niet aan?

Geplaatst:

Ccleaner (piriform ) is geen anti virus ,dit is alleen maar bedoeld om cookies en ,tijdelijke bstanden ed te verwijderen.

Je AVG moet altijd aan staan.!

Geplaatst:

AVG staat altijd real time aan en elke dag word er een scan gedaan.

Dit is een fast scan.

ATI is de grafische kaart gaat dan de trojan zich ergens uiterlijk manifesteren tijdens het gebruik?

Zoniet dan toch maar de professional. :angry:

grts

Geplaatst:

Meestal is er eerst een virus, of trojan in dit geval, en dan pas de oplossing.

AVG kan enkel de trojan herkennen, als hij bekend is.

Deze trojan gaar zich proberen te vermommen zodat de anti-virus software hem niet gaan onderscheppen.

Het kan dus goed zijn dat de trojan op je pc gekomen is omdat AVG die toen nog niet kende.

Later met een update zijn de virus definities ge-update en gaat hij die wel herkennen.

Bij een scan gaat hij die dan wel detecteren.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Ik gebruik AVG al heel lang niet meer, maar ik denk idd dat hij hem zelf automatisch weg heeft gezet.

Je zou AVG kunnen openen en daar is ongetwijfeld een geschiedenis van de acties en/of een quarantine lijst te vinden.

Feit dat AVG de naam kent en hem vindt zal wel betekenen dat het al opgelost is. Daarnaast is de trojan niet zo een probleem. Hij sloopt niets, verschaft alleen toegang aan derden. Dus ja, hij moet zeker worden weggehaald, maar je hoeft niet weer geld uit te geven aan een expert.

Dit zou overigens ook verklaren waarom je andere scanners hem niet hebben gevonden. Als AVG hem gelijk verwijderd heeft en je bent daarna gaan scannen met andere software dan is het logisch dat die niets vinden.

Kijk dus wat meer in AVG of je een lijst met acties/quarantined kan vinden.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Sjattuh ik heb inderdaad is in de acties (quarantaine  en resident shield) lijst gaan kijken .Overigens voor de eerste keer in jaren en vond daar nog meerdere trojans die al dan niet opgelost zijn. Zie  de bijlage en de datums.

Ik heb nog nooit een pop up gezien van AVG dacht ik.

Jammer genoeg staat die trojan van gisteren er niet tussen.

Bijft nog steeds de vraag of hij er wel dan niet meer is.

Ik vrees dat hij er nog steeds is.

grts

AVG resident Shield.doc

AVG quarantaine.doc

Geplaatst:

Als ik iets ontdek van varianten,teveel om op te noemen,ga ik de naam van dit bestand gaan opzoeken in google.

Ik heb van de meeste gevallen het zelf kunnen oplossen,en je moet soms gaan in het register met regedit.

Als je daar echter niks van kent,dan raad ik het ten stelligste af,daar in te gaan prutsen,want goed mogelijk dat je pc niet meer werkt opstart enz enz.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Wat een paniek allemaal? AVG heb ik nooit vertrouwd met zijn vele valse meldingen, staat ook bekend om het wissen van bestanden zonder daar iets mis mee is, soms zijn dit belangrijke bestanden (Patches) van een betaal pakket wat je op je pc hebt geinstalleerd. Daarnaast moet ik regelmatig op pad voor mensen hier die ineens inplaats van de gratis de betaal versie hebben van AVG. Ik ram dan die AVG eraf en zet MSE erop en de klachten zijn over.

En pirrewit als je bang bent een trojan te hebben of een virus doe dan eens gratis Stinger eroverheen halen, deze kun je zonder te installeren starten aangezien deze ook portable wordt aangeboden http://www.portablefreeware.com/index.php?q=stinger&m=

Doe ook eens Malwarebytes over je systeem heen halen, is gewoon gratis te gebruiken voor scannen en verwijderen. http://www.malwarebytes.org/mwb-download/ Tijdens install niet de trial periode aanvinken.

Verder wil ik meegeven dat het verkrijgen van een Trojan of een Virus meestal je eigen schuld is, moet je maar geen vage websites bezoeken :)

Geplaatst:

AVG heb ik nooit vertrouwd met zijn vele valse meldingen, staat ook bekend om het wissen van bestanden zonder daar iets mis mee is, soms zijn dit belangrijke bestanden (Patches) van een betaal pakket wat je op je pc hebt geinstalleerd. Daarnaast moet ik regelmatig op pad voor mensen hier die ineens inplaats van de gratis de betaal versie hebben van AVG. Ik ram dan die AVG eraf en zet MSE erop en de klachten zijn over.

Dat is nog eens een onderbouwd advies. Ik gebruik al jaren AVG. Nog nooit een valse melding gehad. Ook nooit last gehad van verwijderde systeembestanden.

Als mensen de betaalversie installeren dan is lezen hun probleem. Maakt volgens mij ook niets uit. Na een probeer periode wordt het gewoon de Free versie.

MSE, was dat niet van dezelfde fabrikant als IE????

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...