Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

penthe bedankt voor de info.

Het duurde lang voor ik een  antwoordje kan formuleren vermits "even" stinger over de pc halen nam precies 13 uur en 16 minuten in beslag. Daarbij werden 12.4 miljoen bestandjes gecontroleerd en jawel er werd weer niets gevonden.

Malwarebytes had ik reeds gedraaid zoals staat in de topic start en had ook al Avast gedraaid.

Ook deze vonden niets.

Ik ga er nu ook maar van uit dat de AVG trojan melding  een uitschuiver was met een stand van 3 tegen 1

Ik zal niet beweren dat ik nooit op vage websites kom maar dan wel toevallig en niet bewust . Op mijn leeftijd, weet je, hebben we allemaal al wel gezien. :D  :D

grts

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

AVG is een van bekendere die regelmatig valse meldingen geeft. Dit pakket komt zelf niet in de buurt van 1 van mijn eigen pc's

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Dat zeg ik, dat heb je maar van horen zeggen. Ik heb AVG op al mijn systemen en op die van vrienden. Wat jij zegt komt gewoon nooit voor. Zal best wel een keer gebeurd zijn in het verleden maar het vervelende is dat dit soort dingen dan een eigen leven gaan leiden.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Dat heb ik absoluut niet van horen zeggen. Ik heb al de nodige ellende opgelost dat door AVG veroorzaakt was, zelfs systeembestanden die verwijderd waren. Misschien dat het de laatste 2 jaar verbeterd is (dat hoop ik maar) maar daarvoor zeker niet. Wat mij ook erg tegenstaat is het reclame "beleid" van AVG. Niet oplettende gebruikers krijgen voor ze het weten AVG toolbars, AVG zoekmachines of AVG startpagina's voor hun kiezen. Er zijn uiteraard meer bedrijven die dit doen echter zo'n beleid doet een bedrijf niet stijgen in mijn ranglijst en kies ik liever een van de alternatieven.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ik zal mij hier onthouden over de werking van avg,maar veel shareware en zeker freeware,gaan (enorm veel) van die extra programma's gaan toevoegen,zoals toolbars en andere probeerversie's.Ik installeer dan "nooit" meer als express of aanbevolen,maar als advanced of geavanceerd.Als ik niet de mogelijkheid heb,om die extra's weg te vinken,dan annuleer ik de setup.

Het is triest om aan te zien,als ik dan eens een pc krijg van een leek,hoeveel van die extra software er staat op die pc,waardoor prettig werken onmogelijk is.

Je kan perfect avg installeren zonder dat hij die extra's installeert,zoals hier benoemd wordt.Gelukkig zijn er tientallen anti virussen,en kan iedereen voor zich eigen uitmaken wat de beste is.Maar na jarenlang bulguard te hebben gebruikt,is deze voor mij dan ook waardeloos.Van avast ben ik ook niet te spreken.Dat is mijn mening,die andere niet hoeven te volgen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Google enkel en alleen maar eens op AVG-bug en laat je verassen

Heb ik natuurlijk even gedaan. Inderdaad zie je van alles voorbij komen waarvan ik, zoals gezegd, nooit last van heb gehad.

Nog leuker wordt het als je even Googled op MSE bug :P

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

ik heb dat al eens eerder geschreven

daar we op bureau ook AVG hadden en die PC's totaal in z'n knieën gedwongen werd en ik het helemaal kotsbeu was om dagelijks meer dan een uur tijdverlies te accepteren, puur omdat het door de een of andere "sysop" aanbevolen was en geïnstalleerd was.

Toen het bureau, van haar provider xs4all de f-secure suite kreeg geïnstalleerd (inclusief bij het internet abo) was er geen vuiltje meer aan de lucht.

de zeer slechte prestaties van AVG t.o.v. andere suites zijn geen fabeltje

doe ermee wat je wilt

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Heb ik natuurlijk even gedaan. Inderdaad zie je van alles voorbij komen waarvan ik, zoals gezegd, nooit last van heb gehad.

Nog leuker wordt het als je even Googled op MSE bug :P

Ik werk met Windows 7 en heb met MSE geen enkel probleem, de enige bug met MSE is heel recent en heeft te maken met Windows XP terwijl ondanks een jaar langer support toch afgeraden werd MSE nog langer onder XP te gebruiken.. AVG heeft al een hele geschiedenis opgebouwd met de nodige ellende en dat gaat echt jaaaaaaaaaaaaaaren terug, echt niet iets om blij van te worden.

Maar als jij zo blij bent met AVG moet je het gewoon blijven gebruiken, ik zal je niet tegen houden. Ik gaf pirrewit gewoon antwoord gezien mijn eigen ervaringen met AVG door de jaren heen en deze zijn gewoon niet positief. Als ik op bezoek ben bij mensen om hun pc weer eens te herstellen haal ik standaard ook gelijk AVG eraf tenzij het een betaal versie is dan raad ik aan niet meer door te gaan met een nieuw termijn van AVG en er iets anders op te zetten.

Geplaatst:

Allen bedankt voor de hulp.

Ik weet dat ik het risico loop een geweldige polemiek te starten maar wat zou een goed gratis alternatief zijn indien ik AVG zou willen inruilen.? (vandaag had ik een volledig foutloze dagelijkse scan van AVG)

Dat is zoiets als tandpijn weg als je naar de tandarts moet.

Ik kan natuurlijk googlen maar heb meer vertrouwen in de mening van de medesatters.

Alvast dank

grts

Geplaatst:

Als je verder geen problemen ondervindt kun je gerust bij AVG blijven...

Het vreemde is echter dat je wel psw.generic.11 hebt binnen gekregen via mail of bestanden, dat zou de antivirus-suite toch direct real-time moeten hebben geblokkeerd.

Welke de beste suite is hangt mede ervan af of die ook samenwerkt met de standaard windows beveiligingen...

Die suites worden zo nu en dan getest door de computer vakbladen en daar zou ik me dan op baseren.

ciao ciao

Second Life

Mungo Parker

Allen bedankt voor de hulp.

Ik weet dat ik het risico loop een geweldige polemiek te starten maar wat zou een goed gratis alternatief zijn indien ik AVG zou willen inruilen.? (vandaag had ik een volledig foutloze dagelijkse scan van AVG)

Dat is zoiets als tandpijn weg als je naar de tandarts moet.

Ik kan natuurlijk googlen maar heb meer vertrouwen in de mening van de medesatters.

Alvast dank

grts

Zoals hierboven aangegeven - als het goed werkt voor jou dan prima toch.

Als je Windows versie legaal is zou ik ook je MSE aanraden.

Ik heb zelf jaren met veel plezier met AVG gewerkt totdat er iets mis ging. Toen ben ik naar Avast overgegaan - was er ook erg blij mee totdat er iets mis ging. En toen kwam MSE waar ik nu met veel plezier een paar jaartjes mee werk.

Overigens, als je MSE installeerd ben je gelijk real time tegen verschillende malware beschermt (virussen, spyware, rootkits en Trojans (Wiki)). Ik meen mij te herinneren dat AVG puur anti virus was (maar dit is lang geleden...).

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Het punt is dat MSE gratis en reclame vrij is en ook goed en dat is een doorn in het oog van andere commerciele antivirus programmers dus wordt MSE vaak letterlijk door het slijk gehaald, Maar als je MSE zelf gebruikt krijg je hele andere ervaringen die zeer positief zijn.

Geplaatst:

Ik heb een volkomen legale OEM versie van windows 7 .

Dus zal ik eens gaan kijken wat MSE voor mij kan betekenen.

Een AVG die bij gelegenheid een trojan meld die geen andere vind is ook niet geruststellend.

grts

Ik denk eerder dat je bij  die andere anti virus scanners vraagtekens kunt gaan zetten,want als AVG er wel een vind ,en de andere niet, tenminste als ze nog niet zijn verwijderd,dat is pas verontrustend ! :crazy:

Er is niks mee met AVG,en die indianen verhalen er over zijn al meer dan 10jaar oud.

Het is zelf mogelijk met AVG om ongewenste bestanden te vernietigen ,en wel zo dat het niet meer  ongedaan gemaakt kan worden ,en dus  niet zoals bij de prullen bak,  als je die leeg maakt blijft er nog altijd data over bijft.

aangepast door columbo

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...