Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

BBC is fta en dus met een goed uitgerichte antenne en een goed geconfigureerde ontvanger/antenne/switch in West-Europa te ontvangen.

Je hebt het over 3 geïnstalleerde LNB's maar ook over Hotbird, heb je wel een 4e kop op Astra 2 op 28 graden oost gericht?

Een ontvanger is volgens bepaalde normen met een CI slot uitgerust.

Dat sommige CI modules niet werken met een bepaalde codering in een bepaalde ontvanger is meestal te wijten aan het CI module, niet altijd aan de ontvanger.

De leverancier in gebreke stellen? die van de ontvanger of die van het CI module of de provider welke de codering uitzendt?

Canaldigitaal CI modules geven zelfs problemen in Canaldigitaal ontvangers.

De hotbird stond alleen in de ontvanger als standaard instelling, ik heb geen LNB op de hotbird gericht staan.

BBC heb ik dus 1 keer een paar minuten gehad, maar sindsdien ook met geen mogelijkheid meer binnen gekregen. Ik heb wel gewoon voldoende ontvangst op de 28.2 sat, andere zenders op die satelliet komen wel gewoon goed binnen.

Aangezien ik zoveel gedoe heb en het er dus op lijkt dat het door de ontvanger komt, bedoel ik dus de leverancier van de ontvanger. In de beschrijving van de ontvanger stond dat deze meteen geschikt was, zonder enige aanpassing, om te kijken via CanalDigitaal. Toen ik hem thuis kreeg merkte ik dat de gleufjes aan de voorkant alleen voor de sier waren en heb ik met de leverancier gemaild die mij toen vertelde dat ik een CI module moest aanschaffen. Dit heb ik gedaan, waarna ik dus problemen had en de leverancier mij vertelde dat hij problemen kan hebben met bepaalde CI modules. Zoiets had hij wel mogen vermelden, zij het in de beschrijving van de ontvanger, zij het in de mail erna.

aangepast door mark-k

• Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

• Moderator
Geplaatst:

Welk CI module heb je dan aangeschaft?

Canaldigitaal verkoopt alleen nog nieuwe abonnementen met bijbehorend CI module.

Dus de beschrijving van de ontvanger klopt, je hoeft aan de ontvanger niets aan te passen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Wij hebben geen abonnement bij Canaldigitaal, we gebruiken nog steeds de oude smartcard (die bij de vorige ontvangers gewoon direct in de ontvanger geschoven kon worden).

Deze CI module heb ik aangeschaft:

$_84.JPG

Edit: maar gedoe met de CI module mag volgens mij alleen iets te maken hebben met Ned123 (de enige zenders waar hij voor nodig is bij ons), de rest is FTA en zou gewoon normaal door moeten komen. Toch heb ik geen BBC, geen regionale zenders, etc.

aangepast door mark-k
  • Moderator
Geplaatst:

CI module is een oud type, tegenwoordig wordt een CI module met witte sticker verkocht.

Heeft het CI module recente software of is die nog in de uitlever toestand?

Is dat een seca 2 of seca 3 kaart?

BBC? ontvang je wel andere zenders op Astra 2 28 oost?

BBC heeft niets met ci of kaart te maken.

Heb je wel de frequentie van de BBC transponder in de ontvanger staan?

Staat je schotel wel goed afgesteld voor Astra 2?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik ontvang wel andere zenders op 28.2 ja. Ik heb ook gezocht op de specifieke frequenties van sommige BBC zenders, maar toen vond de ontvanger niks. Ik heb wel een keer 5 minuten BBC gehad.

De CI module heb ik hier vandaan: Een of andere veilingsite

• Moderator
Geplaatst:

Lees dit onderwerp maar eens door

http://www.sat4all.com/forums/topic/322596-oude-ci-module-mpeg-2/

Je koopt een oud module op een of andere veilingsite en dan wil je de handelaar van je ontvanger verantwoordelijk stellen?

Ik ben bang dat je de weg een beetje kwijt bent.

Geplaatst:

Lees dit onderwerp maar eens door

http://www.sat4all.com/forums/topic/322596-oude-ci-module-mpeg-2/

Je koopt een oud module op een of andere veilingsite en dan wil je de handelaar van je ontvanger verantwoordelijk stellen?

Ik ben bang dat je de weg een beetje kwijt bent.

Het probleem met de module is niet het enige probleem he, verre van. Plus dat als ik een nieuwe CD CI module gekocht had ik ook met problemen zou zitten volgens de verkoper, omdat hij alleen goed zou werken met Aston of Xsarius modules, wat achteraf werd verteld.

• Moderator
Geplaatst:

Ik ontvang wel andere zenders op 28.2 ja. Ik heb ook gezocht op de specifieke frequenties van sommige BBC zenders, maar toen vond de ontvanger niks. Ik heb wel een keer 5 minuten BBC gehad.

Ga er maar van uit dat je schotel niet goed staat, de schotel skew staat niet goed.

Zit je in West-Nederland?

• Moderator
Geplaatst:

Je mag ervan uitgaan dat met de witte CD CI module de ontvanger voor de CD zenders werkt, mits je een SECA 3 kaart gebruikt..

Geplaatst:

De skew staat tot op een halve graad goed volgens de berekeningen. Ik ontvang wel gewoon alle Duitse zenders op de 28.2 etc. Ik zit, zoals in het begin van het topic al besproken is in Zuid-Limburg, de skew zou op 102,1 moeten staan en staat op ~102.

• Moderator
Geplaatst:

Duitse zenders op 28? welke dan? 28 is de satelliet positie voor Engeland, naast Engelse zenders zal je daar hoogstens Indiaas of Pakistaanse zenders aantreffen.

Zorg eerst ervoor dat je antenne goed uitgericht is en je Diseqc schakelaar correct werkt.

Duitse zenders op 28? welke dan? 28 is de satelliet positie voor Engeland, naast Engelse zenders zal je daar hoogstens Indiaas of Pakistaanse zenders aantreffen.

Zorg eerst ervoor dat je antenne goed uitgericht is en je Diseqc schakelaar correct werkt.

Ik dacht dat het duitse zenders waren, weet het niet zeker. Ik weet wel zeker dat ik zenders op de 28.2 binnenkreeg (volgens de ontvanger dan toch).

Ik mag trouwens nog maar 2 berichten plaatsen tot morgen half 10 in de avond...

Edit: hoe stel je trouwens voor dat ik ervoor zorg dat de switch goed werkt? Zolang ik niet weet waar het probleem aan ligt kan ik niks uitsluiten. Er zit geen statuslampje op de switch ofzo die vertelt of hij goed werkt of niet.

aangepast door mark-k
  • Moderator
Geplaatst:

De ontvanger zal op welke satelliet dan ook beeld geven wanneer er identieke transponder frequenties voorkomen op die satelliet posities.

Wanneer je ontvanger op een bepaalde transponder beeld geeft op 19 en je draait je antenne naar een andere satelliet waar die transponderfrequentie ook gebruikt wordt zal alhoewel jouw ontvanger in het display bijvoorbeeld Nederland 1 op 19 aangeeft je op die andere satelliet bijvoorbeeld plotseling een italiaanse zender te zien krijgen.

Of je schakelaar schakelt niet goed, of de kabels zijn verwisseld of je diseqc instellingen op je ontvanger staan niet goed.

Dat is de reden dat je op de BBC frequentie niets ontvangt, je kijkt voor astra 2 naar de verkeerde kop.

Welke ontvanger je ook aansluit, werken gaat het op deze manier niet.

Sluit maar eens de Astra 2 kop rechtstreeks op de ontvanger aan en scan dan nog maar eens de bbc transponder.

Wanneer je schotel goed uitgericht staat zal je keurig BBC te zien krijgen.

Geplaatst:

Gisteravond nog eens even gekeken. Ik zette de ontvanger aan, geen beeld op Astra 19.2, wel op de regionale zenders. Ik zap door tot Eurosport Duitsland (die door een foutje geregistreerd stond als Astra 28.2), daar krijg ik beeld. Daarna had ik ook weer beeld op Ned123, maar niet meer op de regionale zenders. De instellingen van de diseqc gewisseld in de ontvanger (19.2 met 28.2) en toen werkte de fastscan weer.

Daarna gekeken of het eindelijk werkte, maar toen deden alleen de zenders op 19.2 het. Ik blijf het gek vinden dat de regionale zenders het niet doen daarna, aangezien ik de schotel met de 23.5 afgesteld heb en deze het ook doen als de 19.2 geen beeld geeft. 28.2 blijft toch nog steeds alles zwart.

Kan iemand mij een goedkope switch aanraden (heb geen zin om veel geld uit te geven om te kunnen testen of het de switch is)?

Wel bleef de ontvanger na een tijdje hangen, ik heb hem uit moeten zetten met de schakelaar achterop. Hierna was hij de LNB instellingen weer kwijt en stond de hotbird etc er weer tussen.......

Geplaatst:

Hoi,

vaak als je aanpassingen doet aan een ontvanger moet je deze eens terug opstarten.

Veel ontvangers slagen dan pas de nieuwe gegevens op.

Met een goedkope switch ga je waarschijnlijk weer tegen hetzelfde probleem oplopen.

Dus niet doen.

Maar heb je nu al, zoals al een paar keer gevraagd, de lnb rechtstreeks op de ontvanger aangesloten?

Doe dit voor elke LNB, kijk welke zenders je ontvangt en dan weet je of de LNB's goed zijn en goed uitgericht.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen