Moderator ceesv Geplaatst: 1 mei 2014 Moderator Geplaatst: 1 mei 2014 Kan iemand mij een goedkope switch aanraden (heb geen zin om veel geld uit te geven om te kunnen testen of het de switch is)? Wil je een goede of een goedkope switch? Ik dacht dat je op dit moment al een goedkope in gebruik had. Sprietje heeft in dit draadje je al raad gegeven over de aan te schaffen switch. Ik heb je al de raad gegeven de switch er tussenuit te halen en de ontvanger rechtstreeks aan te sluiten op de Astra 2 kop om de instelling van je schotel te controleren. Idem voor de andere posities en daarna de kabels in de juiste volgorde aan te sluiten op de switch. Dan een keer je diseqc instellingen goed zetten in je ontvanger en nooit meer aankomen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 1 mei 2014 Geplaatst: 1 mei 2014 (aangepast) Wis alle zenders uit je geheugen want blijkbaar zijn vele zenders aan een verkeerde satelliet toegekend.Sluit de lnb's rechtstreeks op de kabel aan dus zonder diseqc-switch.Begin met de Astra 19,2-lnb. Je kunt dan de fastscanlijst inladen en daarna de FTA-zenders.Doe dit vervolgens ook voor de Astra 23,5 en de Astra 28,2 en neem voor deze twee satellieten alleen de FTA-zenders. De gecodeerde Nederlandse zenders van de Astra 23,5 heb je immers al via de fastscanlijstAls dat lukt, weet je dat de schotel en de lnb's goed staan afgesteld.Als dan alle zenders in het geheugen zijn opgeslagen plaats je de BEST-diseqc-switch er weer tussen.Krijg je dan weer problemen, koop dan een Spaun 4/1 switch, zie de bijlage. 1 mei 2014 aangepast door Sprietje
mark-k Geplaatst: 4 mei 2014 Auteur Geplaatst: 4 mei 2014 Ik wilde vandaag (eerder geen tijd gehad helaas) dus alle handelingen gaan doen die me hier aangeraden waren (met apart aansluiten etc), maar ik dacht het is misschien handig om eerst ff de software van de ontvanger te updaten, omdat ik anders weer alles opnieuw kan doen. De ontvanger wil weer de eerste opstart schermpjes doorlopen, maar ik krijg alleen maar zwart beeld op de TV. Hij staat uiteraard aan en hij krijgt ook iets van signaal, aangezien het blok met "geen signaal" na het opstarten van de ontvanger verdwijnt, maar ik kan nu dus niet de instellingen doen omdat ik niks kan zien. De taal en tijdsinstellingen kom ik nog wel door door op "ok' te duwen, maar bij LNB config werkt dat niet meer. Iemand een idee hoe ik weer beeld kan krijgen? Kabels zitten goed aangesloten uiteraard, dat heb ik al gecheckt.
Moderator ceesv Geplaatst: 4 mei 2014 Moderator Geplaatst: 4 mei 2014 Met het opnieuw inladen/updaten van de software zal de ontvanger terug gezet zijn naar de fabrieksinstellingen. Ik weet niet hoe je de tv en ontvanger met elkaar hebt verbonden, maar wanneer dat bijvoorbeeld geen RGB maar Composite video vis acart is zal je de ontvanger eerst op die manier moeten aansluiten om je weg door de menu's te vinden. Ook kan de software update fout gelopen zijn waardoor je nu een vleugel lamme ontvanger hebt. Er was je aangeraden alleen de zenderlijst te wissen, waarom dan op 2 borden gelijk spelen door naast je antenne afstelling ook aan de ontvanger software te gaan sleutelen? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
mark-k Geplaatst: 4 mei 2014 Auteur Geplaatst: 4 mei 2014 Met het opnieuw inladen/updaten van de software zal de ontvanger terug gezet zijn naar de fabrieksinstellingen. Ik weet niet hoe je de tv en ontvanger met elkaar hebt verbonden, maar wanneer dat bijvoorbeeld geen RGB maar Composite video vis acart is zal je de ontvanger eerst op die manier moeten aansluiten om je weg door de menu's te vinden. Ook kan de software update fout gelopen zijn waardoor je nu een vleugel lamme ontvanger hebt. Er was je aangeraden alleen de zenderlijst te wissen, waarom dan op 2 borden gelijk spelen door naast je antenne afstelling ook aan de ontvanger software te gaan sleutelen? Ik wilde eerst de update doen omdat ik anders dubbel werk aan het doen ben (na de update wordt een factory reset gedaan, dus kan ik weer opnieuw beginnen met de kanalen zoeken). Aangezien ik die update sws wilde doen leek het mij handiger om dat eerst te doen. Ik heb SCART ook geprobeerd, maar daar heb ik hetzelfde, wel signaal, maar zwart beeld, wel krijg ik tijdens het booten wel 'Homecast' op het scherm te zien, maar daarna dus weer niks. Ook via HDMI op mijn computer monitor heb ik alleen donkergrijs beeld (dus wel beeld, want het is niet zo zwart als wanneer hij geen signaal heeft). Op de ontvanger kan ik wel gewoon de eerste bootmenu's doorlopen, maar bij LNB config weet ik niet wat ik moet doen zonder beeld. Exit gaat naar preferences, waar je ook in blijft hangen en alleen kan kiezen tussen taal, tijd en AV setup, maar ik kan daar ook weer niks mee aangezien ik niks kan zien...
Moderator ceesv Geplaatst: 4 mei 2014 Moderator Geplaatst: 4 mei 2014 Dan mag je ervan uitgaan dat de update mislukt is. Had je wel de juiste versie geïnstalleerd? Eventueel nogmaals proberen te updaten? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
mark-k Geplaatst: 4 mei 2014 Auteur Geplaatst: 4 mei 2014 (aangepast) Dan mag je ervan uitgaan dat de update mislukt is. Had je wel de juiste versie geïnstalleerd? Eventueel nogmaals proberen te updaten? Ja, had netjes de software voor de Magic Pro gedownload. Ik heb geprobeerd via de PC te updaten (aangezien ik het USB update ding niet kan vinden zonder beeld), maar Homecast heeft zn drivers niet gesigned, dus windows doet moeilijk. Krijg via het programma ook geen verbetering erin. Edit: ben er inmiddels achter dat ik niet het software upgrade programma gedownload had, maar iets om de HDD uit te lezen. Mijn Duits is helaas niet zo geweldig meer. De "Download Tool" zoals het in de handleiding genoemd wordt vind ik in elk geval nergens meer (ook niet via de URL die in de handleiding staat). 4 mei 2014 aangepast door mark-k
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen