Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb ergens gelezen dat je met een Uno (VTi 6.0.8) op 1 transponder één programma kunt bekijken en een andere zender kunt opnemen.

Mij is dit nog niet gelukt helaas.

Moet ik hiervoor bepaalde instellingen wijzigen?

Bij voorbaat dank.

Geplaatst:

als die zenders op dezelfde transponder liggen wel... dan gaat dat

anders gaat dat niet daar de "single" tuner in gebruik is voor opnemen of kijken

heb je nog geen dual-tuner in de uno ingebouwd?

suggestief

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

In de opname lijst is wel te zien dat er een programma (zelfde transponder) is opgenomen, maar bij afspelen blijft het scherm zwart.

Ja een dual-tuner, maar moet ik dan ook de lnb's en bekabeling vernieuwen, of ??

Waar kan ik zo een ding eventueel aanschaffen?

Geplaatst: (aangepast)

als er een opname gemaakt is maar het scherm blijft zwart klopt het niet

kijk eens in /etc/cccam.cfg

regeltje

EMM THREADS = x

dat moet bij meerdere opnames ook op iets anders staan dan 1

ik heb er 4 staan

ervan uitgaande dat je een softcam voor je kaartje gebruikt

een CI module kun je gelijk in de kliko werpen

ciao

laat ik gelijk vermelden voor de freubelaars, 1 hop is dus ook niet genoeg

aangepast door Tonskidutch

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

Onder /etc/ staan een heleboel zaken, maar geen cccam.cfg

Ik gebruik inderdaad een Aston module. Kan ik die gewoon verwijderen en het kaartje terug steken?

Dank zover.

Dat verklaart het.

Een Aston module kan waarschijnlijk dus maar één kanaal tegelijk decoderen.

Dat is dus de reden dat vele niet-Linux ontvangers opnames gecodeerd opslaan om ze bij het afspelen pas te decoderen.

Zoals Tonskidutch al zei: Aston module eruit en CCcam installeren.

Dan gaat het (op één frequentie) wel.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

*mag weg. Per ongeluk dubbel gepost*

aangepast door Alex1970

VU+ Duo
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Ik gebruik zelf geen CCcam meer maar OSCam.

Ik neem aan dat er voor de Kabaal Digitaal kaart ook in cccam.cfg extra instellingen nodig zijn?

VU+ Duo

Geplaatst:

Heb de module verwijderd en de kaart zo in de Uno gestoken.

Kan nu 1 zender kijken en 1 opnemen binnen 1 provider. Werkt als een tierelier!

Achter etc/ staat nu wel Cccam.cfg maar kan dit niet openen en dus ook niet zien wat er achter EMM THREADS staat.

Iedereen vriendelijk dank zover.

Blijft de vraag nog open van de duo tuner.

Kan ik zonder aanpassingen van lnb kabels 1 zender kijken en een andere opnemen van bijv. 2 satellieten.

Hoe sluit ik daar eventueel een tweede tv toestel op aan?

Bij voorbaat dank.

Geplaatst:

Waar je een duo tuner kan krijgen,zal je helaas zelf moeten zoeken,daar wij dergelijke info niet mogen geven.

Maar ik ga ervan uit,dat iedere tuner zijn kabel moet hebben naar de lnb(s).

Waarom zou je een 2de tv aansluiten?je moet dan wel op de 2 tv's naar hetzelfde kijken.Het is niet mogelijk om met tv1 tuner 1 te gebruiken,en met tv2 de 2de tuner te gebruiken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Achter etc/ staat nu wel Cccam.cfg maar kan dit niet openen en dus ook niet zien wat er achter EMM THREADS staat.

Open het eens met Notepad++ of gebruik DCC om cccam.cfg te openen.

Blijft de vraag nog open van de duo tuner.

Kan ik zonder aanpassingen van lnb kabels 1 zender kijken en een andere opnemen van bijv. 2 satellieten.

Hoe sluit ik daar eventueel een tweede tv toestel op aan?

Bij voorbaat dank.

Het beste is als je een twin-LNB gebruikt. Deze heeft voor elke tuner een aparte aansluiting. Je moet dan dus ook twee kabels gebruiken.

Voor een tweede TV kan je eigenlijk het beste een aparte sateliettuner gebruiken met weer een aparte coaxkabel en dan zou je weer een quad-LNB moeten hebben.

Je kan ook streamen naar je 2e scherm, maar dan moet die wel de webinterface van de VU+ kunnen benaderen.

Dit zou dus een PC/laptop (ev. de videouitgang daarvan op je TV aansluiten) kunnen zijn, op sommige smart-tv's kan het ook schijnt (hier een draadje hoe dat op sommige Samsung TV's kan) maar mijn favoriet is een Raspberry Pi met XBMC.

Dit streamen gebruikt dan ook één tuner van je VU+.

aangepast door Alex1970

VU+ Duo

Geplaatst:

Open het eens met Notepad++ of gebruik DCC om cccam.cfg te openen.

Even linkjes naar beide programma's hierboven toegevoegd.

Het beste is als je een twin-LNB gebruikt. Deze heeft voor elke tuner een aparte aansluiting. Je moet dan dus ook twee kabels gebruiken.

Je hebt ook nog voor elke satelliet een aparte (twin-) LNB nodig. Als de satellieten niet te ver uit elkaar staan (bijv. Astra 1, Astra 3, Astra 2 en/of Hotbird) kan je die opdezelfde schotel plaatsen, met een speciale houder.

Voor elke tuner gebruik je een DiSEqC-switch om die LNB's aan te sluiten op één coax-kabel.

VU+ Duo

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...