Tonskidutch Geplaatst: 2 mei 2014 Geplaatst: 2 mei 2014 dat valt wel mee portuuno, twin LNB ---- uitgang 1 >coax >>> aan tuner ingang A ---- uitgang 2 >coax >>> aan tuner ingang B met meerdere LNB's (satellietposities) twin LNB 19,2 ---- uitgang 1 >coax >>> aan eerste diseqc xin1 switch ingang A ---- uitgang 2 >coax >>> aan tweede diseqc xin1 switch ingang A twin LNB 23,5 ---- uitgang 1 >coax >>> aan eerste diseqc xin1 switch ingang B ---- uitgang 2 >coax >>> aan tweede diseqc xin1 switch ingang B twin LNB 28,2 ---- uitgang 1 >coax >>> aan eerste diseqc xin1 switch ingang C ---- uitgang 2 >coax >>> aan tweede diseqc xin1 switch ingang C en dan per coax de van uitgang eerste diseqc xin1 switch >coax >>> aan tuner ingang A van uitgang tweede diseqc xin1 switch >coax >>> aan tuner ingang B of twin DUOLNB 19,2 / 23,5 Oost ---- uitgang 1 >coax >>> aan tuner ingang A ---- uitgang 2 >coax >>> aan tuner ingang B schemaatjes genoeg te vinden. betreffende het aanpassen van een CCcam configuratie heb je voor enigma2 het programma DCC_E2.exe dat werkt simpel en efficiënt (dream control center) voor aanmelden / ftp'en / telnetten / zenderlijsten en nog wat opties voordeel is je edit direct op de receiver een bestand en hoeft niet na te denken over de attributes van een aangepast bestand ciao 1 The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Portuuno Geplaatst: 2 mei 2014 Auteur Geplaatst: 2 mei 2014 Bedankt voor de uitvoerige uitleg Tonski. Voor jou is het uiteraard gesneden koek, ik moet er eens voor gaan zitten, zoals dat heet. CCcam aanpassen zegt met helemaal niets. In het menu van VTI kun je toch aangeven hoeveel tuners etc?
Tonskidutch Geplaatst: 2 mei 2014 Geplaatst: 2 mei 2014 in het menu kun je veel aangeven... je moet natuurlijk ook de installatie op je dak / schotel hebben cccam is de softcam die de kaart kan lezen en dus gebruiken cccam.cfg is de configuratie die evenwel voor jou smartcard lichtjes aangepast dient te worden v.w.b. de seca modus dat wijst zich vanzelf als je een en ander hebt geïnstalleerd op je receiver (mede afhankelijk van welk image je draait) ciao The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Portuuno Geplaatst: 4 mei 2014 Auteur Geplaatst: 4 mei 2014 Seca modus zegt me jammergenoeg niets, is het nodig om daar iets in te veranderen?
Alex1970 Geplaatst: 4 mei 2014 Geplaatst: 4 mei 2014 Seca modus zegt me jammergenoeg niets, is het nodig om daar iets in te veranderen?Seca is het codeersysteem dat (o.a) Canal Digitaal gebruikt.Er zit een zg. 'SID limit' op de smartcard van Canal Digitaal. Dit betekent dat je max. vier programma's gelijktijdig kunt decoderen. M.i. zal je dat zeker met één tuner niet zo gauw halen, maar met twee wel sneller. Als je vanwege die limiet geen voorzorgsmaatregelen neemt middels het aanpassen van cccam.cfg kan je kaart in strafmodus gaan. Met het al genoemde programma DCC ga je met de FTP-functie naar de map /etc, daarin moet het bestand cccam.cfg staat. Rechtermuisknop erop klikken en edit kiezen. Wat je precies moet toevoegen weet ik niet, ik gebruik zelf geen cccam. Misschien dat Tonskidutch je dat kan vertellen. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Tonskidutch Geplaatst: 4 mei 2014 Geplaatst: 4 mei 2014 (aangepast) ik gebruik CCcam ook niet! maar in de standaard configuratie /etc/cccam.cfg die je ook hebt gedownload staat er default de seca3 gekozen nagenoeg helemaal onderaan gewoon even lezen heb je een gekortwiekte cccam.cfg van elders zonder dat die default aangeroepen is voor "jou Kaart" kan het zijn dat die .cfg niet past gezien de cccam versie en de seca2~3 versie. ciao 4 mei 2014 aangepast door Tonskidutch The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Alex1970 Geplaatst: 4 mei 2014 Geplaatst: 4 mei 2014 Ik zal eens kijken of ik kan vinden of en wat er nog aangepast kan/moet worden. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Portuuno Geplaatst: 4 mei 2014 Auteur Geplaatst: 4 mei 2014 Iedereen vriendelijk dank tot nu toe. Wacht even op het antwoord van Alex en ga er dan even voor zitten. Ik vind het maar een moeilijke materie. Heb ook nog een ander vraagje in een ander topic...
Alex1970 Geplaatst: 8 mei 2014 Geplaatst: 8 mei 2014 Je moet in je cccam.cfg de volgende regels erbij zetten of, als ze er al in staan, veranderen zoals hieronder staat: SECA HANDLER: 3 SID LIMIT: /dev/sci0 4 11 SID LIMIT: /dev/sci1 4 11 Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
harryinstallatie Geplaatst: 17 mei 2014 Geplaatst: 17 mei 2014 Als het nu lekker draait zou ik het zo laten staan. Zolang je gewoon tv kijkt en 1 opneemt gaat de kaart niet gauw in de lock hoor. Ja als je opneemt en 4 keer zapt binnen 10 sec dan ga je over schreef maar voordat de kaart gaat locken ben je wel 15 min verder. Dus kijk je weer gewoon dan trekt de kaart wel weer bij. Ik heb al een 10 sids op kaart los gelaten na 15 begint de boel te haperen sids eraf op 1 sid verder en kaart doet na 5 min weer normaal maar pas op dan is de trigger nog niet weg gaat wel een uur over heen. 4 x Edision nino+ hybride op de T90 Hotbird, Astra 2 en kabel via multiswitch 1 x Octagon SF8008 Supreme UHD 4K Combo-Receiver als server
Alex1970 Geplaatst: 17 mei 2014 Geplaatst: 17 mei 2014 Als het nu lekker draait zou ik het zo laten staan. Zolang je gewoon tv kijkt en 1 opneemt gaat de kaart niet gauw in de lock hoor. Ja als je opneemt en 4 keer zapt binnen 10 sec dan ga je over schreef maar voordat de kaart gaat locken ben je wel 15 min verder. Dus kijk je weer gewoon dan trekt de kaart wel weer bij. Ik heb al een 10 sids op kaart los gelaten na 15 begint de boel te haperen sids eraf op 1 sid verder en kaart doet na 5 min weer normaal maar pas op dan is de trigger nog niet weg gaat wel een uur over heen. Als TS er niet uit komt om cccam.cfg in te stellen dan is er inderdaad geen man overboord maar ik zou er niet blij van worden als je na een beetje te fanatiek zappen ineens geen beeld meer hebt (en dus ook niet op die opname die je had lopen!). Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
harryinstallatie Geplaatst: 17 mei 2014 Geplaatst: 17 mei 2014 Als TS er niet uit komt om cccam.cfg in te stellen dan is er inderdaad geen man overboord maar ik zou er niet blij van worden als je na een beetje te fanatiek zappen ineens geen beeld meer hebt (en dus ook niet op die opname die je had lopen!). Helemaal met je eens vooral met een opname is het klote maar dacht hij moet eerst maar eens beeld hebbben. Gr Harold 4 x Edision nino+ hybride op de T90 Hotbird, Astra 2 en kabel via multiswitch 1 x Octagon SF8008 Supreme UHD 4K Combo-Receiver als server
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen