Wageningen1911 Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Zojuist wilde ik een backup maken van mijn Dreambox (Cable) HD 800. Ineens gaat de box restarten, en komt in de falsh mode. Als ik naar http://192.168.2.9/ ga dan kan ik de box nergens een reboot geven. Hij blijft in de flash mode staan. Hoe kom ik zonder alles kwijt te zijn weer uit die flash mode, zodat ik weer tv kan kijken Alvast bedankt
Gast Mimisiku Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Dat kom je niet! Als hij in flash modus blijft staan is de flash corrupt en moet hij opnieuw geflashed worden. Op zich niets ernstigs. Enige probleem wat ik me kan bedenken is als je ooit een boxkey hebt gekregen van UPC om de gecodeerde kanalen te bekijken.. Hoop dat je die dan ergens bewaard hebt... Ziggo kaart kan gewoon met CCCam/OSCAM gelezen worden... Ik neem aan dat je met flash mode de *STOP* modus bedoelt? Dus box start op met "Dream Multimedia" en dan *STOP* en dan het door DHCP verkregen IP adres.
Gast Mimisiku Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Is je box nog benaderbaar via ftp op het gevonden IP adres?
Wageningen1911 Geplaatst: 29 april 2014 Auteur Geplaatst: 29 april 2014 (aangepast) Als ik het ip adres van de box intyp dan kom ik in de webinterface van de box en daar kan ik alleen maar kiezen om te flashen. Via ftp kom ik er niet in 29 april 2014 aangepast door Wageningen1911
Gast Mimisiku Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Heb even voor je gegoogled. Soms geeft een defecte tuner ook een geforceerde flash.. Heb je recent problemen met de tuner gehad?
Wageningen1911 Geplaatst: 29 april 2014 Auteur Geplaatst: 29 april 2014 Heb even voor je gegoogled. Soms geeft een defecte tuner ook een geforceerde flash.. Heb je recent problemen met de tuner gehad? Nee nooit. Ik wilde een backup maken en toe boote hij in de flash mode
Gast Mimisiku Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Dan wordt het gewoon opnieuw flashen... Backuppen is ook helemaal niet nodig. Gewoon je belangrijke bestanden via DCC of FTP naar PC of NAS kopieren.
Wageningen1911 Geplaatst: 29 april 2014 Auteur Geplaatst: 29 april 2014 Oke maar ben ik dan geen gegevens kwijt. Ik had OPEN PLI SIM2 ZONDER SATDREAM KABEL 11 NISAN kan iemand mij vertellen welke de laatste is en waar ik die kan vinden
Gast Mimisiku Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Dan heb je een clone. Hoop niet dat je dFlash als backup hebt gebruikt...
Moderator ceesv Geplaatst: 29 april 2014 Moderator Geplaatst: 29 april 2014 4. Illegale zaken mogen hier niet besproken worden!Het doel van dit board is een verzamelpunt te zijn voor satelliet en elektronica hobbyisten die middels dit board over hun hobby kunnen discussiëren. Een gezonde discussie over alle aspecten van satelliet ontvangst is dus zonder meer mogelijk en wordt zelfs aangemoedigd. Ons doel is echter niet om mensen middelen of informatie te verschaffen waarmee men gratis naar betaal TV programma's van welke betaal TV aanbieder dan ook kan kijken. Ieder lid draagt hierbij zelf de verantwoordelijkheid dergelijke informatie niet middels dit board te verstrekken. Het plaatsen van decoderingsleutels (keys), bestanden (zip files, firmware enz.) waarin zich keys bevinden of het vragen naar keys of deze bestanden of links naar sites waar ze te vinden zijn is op ons board is dan ook ten strengste verboden! Ook discussies over illegale clone boxen en/of cardsharing zijn taboe. Uitsluitend wanneer het gaat om situaties waarbij je via een LAN binnenshuis je eigen kaarten shared over meerdere eigen ontvangers, kan een discussie over cardsharing worden toegestaan. Vanwege de grote 'gevoeligheid' van het onderwerp, zullen dergelijke discussies echter altijd zeer kritisch en met weinig tolerantie worden beoordeeld. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten