Ga naar inhoud


Problemen met Technisat digit isio S HD zenders Canaal digitaal


Bakardie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb sinds dit weekend een nieuwe ontvanger nl. de technisat digit isio S. Ik heb deze in Duitsland gekocht. Wat betreft de Duitse zenders: deze krijg ik allemaal perfect in HD. Er zit ook nog een HD+ card in voor de commerciele Duitse zenders, werkt ook perfect.

 

Ik heb een CI module met kaart van Canaal digitaal in het apparaat gedaan, maar de Nederlandse HD zenders ontvang ik ontzettend slecht (eigenlijk nauwelijks om aan te zien). De normale niet HD zenders van Nederland krijg ik allemaal wel prima door. Overigens is mijn schotel eveneens van Technisat.

 

Ik had hetzelfde probleem met mijn vorige ontvanger (VU+duo), maar niet zo erg als nu. Mijn vraag is natuurlijk, wat te doen om dit te verbeteren.

 

Ik ben een ontzettende leek op dit gebied, dus a.u.b. in Jip en Janneke taal uitleg. Als het te gecompliceerd wordt, zal ik toch een vakman moeten consulteren. Bij Canaal digitaal vertelt men mij dat het een kwestie is de stand van de schotel iets te wijzigen. Maar daar begin ik zelf niet aan, omdat ik dan wellicht de andere zenders ook niet meer ontvang.

 

Alvast bedankt voor reacties.

 

Groet

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je z'n vierkante 45cm schoteltje hebt van Technistat, die is te klein voor 23E. Bij onbewolkt weer gaat het nog wel als hij goed is uitgericht, maar is het bewolkt krijg je problemen en bij regen is het nog erger.  

aangepast door Adriano

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie.