Ga naar inhoud


Problemen met Technisat digit isio S HD zenders Canaal digitaal


Bakardie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb sinds dit weekend een nieuwe ontvanger nl. de technisat digit isio S. Ik heb deze in Duitsland gekocht. Wat betreft de Duitse zenders: deze krijg ik allemaal perfect in HD. Er zit ook nog een HD+ card in voor de commerciele Duitse zenders, werkt ook perfect.

 

Ik heb een CI module met kaart van Canaal digitaal in het apparaat gedaan, maar de Nederlandse HD zenders ontvang ik ontzettend slecht (eigenlijk nauwelijks om aan te zien). De normale niet HD zenders van Nederland krijg ik allemaal wel prima door. Overigens is mijn schotel eveneens van Technisat.

 

Ik had hetzelfde probleem met mijn vorige ontvanger (VU+duo), maar niet zo erg als nu. Mijn vraag is natuurlijk, wat te doen om dit te verbeteren.

 

Ik ben een ontzettende leek op dit gebied, dus a.u.b. in Jip en Janneke taal uitleg. Als het te gecompliceerd wordt, zal ik toch een vakman moeten consulteren. Bij Canaal digitaal vertelt men mij dat het een kwestie is de stand van de schotel iets te wijzigen. Maar daar begin ik zelf niet aan, omdat ik dan wellicht de andere zenders ook niet meer ontvang.

 

Alvast bedankt voor reacties.

 

Groet

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je z'n vierkante 45cm schoteltje hebt van Technistat, die is te klein voor 23E. Bij onbewolkt weer gaat het nog wel als hij goed is uitgericht, maar is het bewolkt krijg je problemen en bij regen is het nog erger.  

aangepast door Adriano

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie.

Het is inderdaad precies zo'n kleine schotel. Hij is ooit jaren geleden door een professioneel bedrijf geinstalleerd. Ik ga er dus vanuit dat hij goed is uitgericht (of moet ik dat nog eens laten doen?). De problemen zijn er vooral als het slecht weer is, klopt precies. Is de oplossing dan een grotere schotel aanschaffen, of zijn er nog andere mogelijkheden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaren geleden voldeed die schotel ook. Door nieuwe modulatietechnieken heb je 3 db meer signaal nodig. 

Je hebt minimaal 65cm nodig, wil je meer slechtweer reserve, dan is b.v. een 78 of 88 cm Triax aan te bevelen.

aangepast door Adriano

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Adriano,

 

Bedankt voor je antwoord.

Nieuwe schotel kopen dus.

 

Groet.

En niet te bescheiden. Minstens 80 cm (breed) is verstandig.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hopelijk heb je inmiddels een grotere schotel, zodoende betere ontvangst van je NL zenders.

 

paar vraagjes omdat ik waarschijnlijk op deze ontvanger overstap, wil graag van twee losse decoders (Philips 7141, CD pakket en Humax Nano, HD+) naar slechts een ontvanger.

 

Hoe bevalt je de HD beeldkwaliteit, beter op deze technisat of is de VU + Duo toch de betere?

 

Heb je een nieuwe CD module, of werkt het ook op een oudere versie?

 

Wat heb je voor de ontvanger ongeveer betaald, inclusief of excl de Duitse HD Module + kaart? (laatstgenoemde zit vaak standaard bij, ivm promoten HD+) in Duitsland

 

Thanks,

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beeldkwaliteit van Technisatdecoders is zeer goed te noemen.

Heb al sinds 1999 decoders van Technisat gehad en ben er echt een fan van.

Ook de EPG is zeer overzichtelijk en eenvoudig te bedienen.

Zelfs met de Diablo 2 cam LAN ook te gebruiken voor cardsharing.

Een eventuele module heb ik hier liggen en staat op deze site bij *2de hands*

TECHNISAT DIGIDISH 45

ALPS TWIN LNB

TECHNISAT DIGIT ISIO S

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Mijn ervaring met de Technisat is eveneens zeer goed. Met de nieuwe schotel ontvang ik idd ook de NL HD zenders uitstekend. Vooral de diepte scherpte is fantastisch. Hij is naar mijn mening een stuk beter dan de VU+duo.

Ik heb wel een nieuwe module moeten aanschaffen.

De Duitse HD+ kaart zat bij het pakket en ik meen dat ik ongeveer 450 euro heb betaald, was bij de Duitse mediamarkt. Wat ik ook geweldig vind is dat je er een WIFI adapter bij kunt kopen waardoor je met de ontvanger ook internet hebt en allerlei Hbb tv mogelijkheden.

Groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemiddag,

 

Wat is het uitgangs signaal op de HDMI, standaard 1080 P, of 1080 i ?

ivm verder upscalen programm`s?

 

weet je dat met de prijs wel zeker, 450 Euro is ruim boven de vraagprijs, op 200 a 300 Euro.

zie de diverse internet sites voor de gangbare prijs.

 

Of heb je toevallig de Technisat Digicorder Isio gekocht met ingebouwde harde schijf van 2 TB, dan klopt de prijs beter denk ik.

 

Denk ook om inderdaad de Technisat Digit Isis S te halen, echter zonder opname mogelijkheid.

zijn twee uitvoeringen van dacht ik, eentje met standaard HD+ kaart, en eentje zonder de HD+ kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Denk ook om inderdaad de Technisat Digit Isis S te halen, echter zonder opname mogelijkheid.

 

Markantje reageert:

Hoezo zonder opname mogelijkheid?

Heb aan de ISIO al jaren een externe harddisk hangen die bijna dagelijks wordt gebruikt.

Werkt prima en nooit problemen o.i.d. gehad.

 

 

 

aangepast door markantje

TECHNISAT DIGIDISH 45

ALPS TWIN LNB

TECHNISAT DIGIT ISIO S

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Markantje:

Er zijn twee verschillende Technisat Digit Isis S versies zover ik weet voorgenoemde zonder een ingebouwde schijf om op te  nemen, wel voorbereid voor op te namen op een externe harde schijf.

En de Technisat Digicorder Isio  S met ingebouwde harde schijf om op te nemen.

Dat verklaart denk ik ook het eerder door mijn aangehaalde prijs verschil tussen beide ontvangers.

 

Twee vraagjes van mijn kant nog aan Bakardie: welke Canal Digitaal CI module gebruik je?

Kan de HDMI uitgang ook 1080 P uitgeven, of alleen maar 1080i?

dit in verband met upgraden omdat ik hem ge gebruiken bij mijn nieuwe aanwinst de 65HU8500 van Samsung.

Wat een beeld scherpte voor deze nieuwe aanwinst, zelfs mijn blu ray collectie lijkt wel nieuw, meer contrast en details als nooit tevoren op deze UHD.

een echte aanrader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb inmiddels een Technisat Digit Isio S (special edition met de allumium afstandsbediening) gekocht voor een 300 Euro.

Installatie ging snel, de nieuwste CD CI module (versie1.3) werkt vlot mee met het decoderen van de NL zenderpakketen.

Er zou standaard een HD+ kaart in de doos zitten (was met HD+ sticker doos nog extra verzegeld) echter niet aangetroffen.

 

Prima ontvanger, van weekend geinstalleerd, nu verder voorkeur lijsten aanmaken.

 

1e indruk erg goede ontvanger.

 

Is er ook een mogelijkheid om de Duitse sofware versie mischien te vervangen door de Benelux versie, ivm voorkeuren NL zenders en Nederlandse HbbTV mogelijkheden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Iemand antwoord op mijn al eerder gestelde vraag, kan de Digit Isio ook de Duitse standaard software vervangen worden door een op Nederland gerichte software, welke dan de Canal Digitaal fast scan volgorde kan gebruiken voor het opslaan van de zendervolgorde, en de updates voor de CD kanaal lijsten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...