WRX Geplaatst: 30 april 2014 Geplaatst: 30 april 2014 Hallo, Zoals de titel al zegt, hoe krijg ik signaal op beide tuners. Wat heb ik, 1 schotel met daarop 3 Chess Edition 3 quattro lnb's, 1voor Hotbird ( niet zo belangrijk), 1 voor astra 19,2 en 1 voor astra 28,5. En 2 diseqc switchen, 1 Spaum die gaat naar tuner 1, en 1 Edison die gaat naar tuner 2, beide 4 x1. TF tuners gescheiden. Als ik nu de kabels op de lnb's aansluit heb ik of op tuner 1 of 2 signaal, en ik wil op beide. Het zal wel met de v/l, h/l, v/h en h/h op de uitgang van de lnb's te maken hebben, maar ik heb de juiste combinatie nog niet gevonden. Graag hulp ! Alvast bedankt.
Sprietje Geplaatst: 30 april 2014 Geplaatst: 30 april 2014 (aangepast) Quattro-lnb's kun je niet op een diseqc-switch aansluiten. Die kun je alleen maar op een Multiswitch aansluiten. Je zult dus Quad-lnb's moeten nemen. 30 april 2014 aangepast door Sprietje
WRX Geplaatst: 30 april 2014 Auteur Geplaatst: 30 april 2014 Oké, Duidelijk, dan toch maar eens kijken naar wat anders, ik mis nu ook Astra 23,5. En die TF begint ook steeds meer kuren te krijgen. Bedankt !
Sprietje Geplaatst: 30 april 2014 Geplaatst: 30 april 2014 Nog even een correctie. Als je maar twee aansluitingen nodig hebt, volstaan twin-lnb's die twee aansluitingen hebben.
WRX Geplaatst: 30 april 2014 Auteur Geplaatst: 30 april 2014 Ik heb nog beeld, ik zal de Astra 19,2 op de ene en 28,5 op de andere tuner zetten, die combinatie heeft het al eens gedaan. Dan kan ik toch nog opnemen en kijken.
Sprietje Geplaatst: 30 april 2014 Geplaatst: 30 april 2014 Je kunt geen Quattro-lnb rechtstreeks op je satellietontvanger aansluiten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen