Ga naar inhoud


stroom aanleggen t.b.v. nieuwe keuken


strongetje

Aanbevolen berichten

 

 

Van het zomer gaat ik tapijt in de "huiskamer" gedeelte vervangen, ben benieuwd of er nog meer lijken uit de kast komen

 

 

Waarschijnlijk het gras onder de caravan  :D  :D  :D

 

Euhh 750 wat in een caravan. Dan gaan de lampen bij de buren in de dim stand.  :P  :P

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@strongetje, zoek iemand met de juiste spullen.

 

6 mm2 lichtblauw en 6 mm2 bruin. (VDS soepel 2x1 meter)

adereinhulzen 6mm twin en enkel.

adereindhulstang voor 6 enkel en 6 twin.(kan ook met dynamischetang voor 10mm2)

 

Met de juiste materialen bouw je zo'n meterkast in een kwartier in mekaar.

 

O,ja, Door het verschijnsel 3 fasen, waardoor fasen verschoven zijn in tijd, hoeft de NUL (blauw) niet dikker te zijn dan de fasen, en hoef je dus niet vanuit een sterpunt te werken maar mag je doorlussen op de nul.

 

Hulkman

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo heb besloten om niet met 6mm2 draad te gaan werken vandaag.

 

ga vandaag met dynema werken, ga nl een lekker dagje wrakvissen  :tired:

 

mvg,

Hobby Mark

Ik zou willen dat ik met je mee had gekund.

Maar nee, er moeten zo nodig wielrennertjes rondjes fietsen rond onze wijk zodat je zelfs niet met de fiets uit huis kunt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@strongetje, zoek iemand met de juiste spullen.

 

6 mm2 lichtblauw en 6 mm2 bruin. (VDS soepel 2x1 meter)

adereinhulzen 6mm twin en enkel.

adereindhulstang voor 6 enkel en 6 twin.(kan ook met dynamischetang voor 10mm2)

 

Met de juiste materialen bouw je zo'n meterkast in een kwartier in mekaar.

 

O,ja, Door het verschijnsel 3 fasen, waardoor fasen verschoven zijn in tijd, hoeft de NUL (blauw) niet dikker te zijn dan de fasen, en hoef je dus niet vanuit een sterpunt te werken maar mag je doorlussen op de nul.

 

Hulkman

hallo Hulkman,

 

kijk dat zijn nou tips waar iemand wat aan heeft.

heb gisteren middag even nieuwe kabel gehaald bij een installatiebureau hier in het dorp.

gevraagd of ik een tang kon lenen voor de dubbele 6mm2, kan deze dinsdag middag even gaan halen.

 

 

Ik zou willen dat ik met je mee had gekund.

Maar nee, er moeten zo nodig wielrennertjes rondjes fietsen rond onze wijk zodat je zelfs niet met de fiets uit huis kunt.

 

suc6

 

Gerrit

hallo Gerrit,

 

was maar mee gegaan.

de zee zo plat als een spiegel, nog nooit zo mee gemaakt.

en het weer was ook OK.

vanaf Neeltje Jans vertrokken vanmorgen, en zojuist met een koelbox halfvol vis terug gekomen.

veel steenbolken en een paar mooie gullen van +/- 60 Cm.

 

mvg,

Mark

Dreambox 600PVR * OpenPLI *
wavefrontier T55 * astra 1/2/3/hotbird *
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ze mogen op dezelfde ALS.

Alleen wanneer je 3 fasen voeding hebt en je weet dat er forse verbruikers op aangesloten worden zou ik ze over verschillende fasen verdelen, waardoor ze automatisch achter verschillende ALS en komen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het juiste gereedschap voor de draad hulzen niet hebt, dan kan je gewoon het beste de blanke aders in de klem goed vastzetten. Dat geeft een prima verbinding. Een slecht gemonteerde draad huls is vele malen slechter.

Bij drie fasen heb je inderdaad geen veel dikkere nul draad nodig, maar dat geldt alleen als de installatie goed is aangelegd met in achtneming van de gebruikers op de verschillende groepen...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze mogen op dezelfde ALS.

Alleen wanneer je 3 fasen voeding hebt en je weet dat er forse verbruikers op aangesloten worden zou ik ze over verschillende fasen verdelen, waardoor ze automatisch achter verschillende ALS en komen.

 

hartelijk dank voor de info.

 

 

 

Als je het juiste gereedschap voor de draad hulzen niet hebt, dan kan je gewoon het beste de blanke aders in de klem goed vastzetten. Dat geeft een prima verbinding. Een slecht gemonteerde draad huls is vele malen slechter.

Bij drie fasen heb je inderdaad geen veel dikkere nul draad nodig, maar dat geldt alleen als de installatie goed is aangelegd met in achtneming van de gebruikers op de verschillende groepen...

 

hulstang was vandaag helaas niet aanwezig bij de installateur, deze zou vanavond pas aanwezig zijn.

heb de maten van de kabel doorgegeven waar de aderhulsen moesten komen en waar de kabel voor bedoeld is.

hij gaf ook al aan dat de kabels ook zonder aderhuls gemonteerd kunnen worden.

maar de beste man maakt voor mij de kabel met aderhulzen, en kan deze dan morgen ophalen.

dus dit gaat zeker goed komen.

 

mvg,

Mark

Dreambox 600PVR * OpenPLI *
wavefrontier T55 * astra 1/2/3/hotbird *
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...