a33 Geplaatst: 2 mei 2014 Geplaatst: 2 mei 2014 En ook nog even een vraagje van mijn kant: De U-vormige beugel, die achterop de schotel zit geschroefd en die de LNB-arm draagt, hoort die inderdaad zo? Dus met het lange stuk boven, en met het korte stuk onder? Ik zie niet helemaal goed op de foto hoe de constructie in elkaar zit, maar het lijkt erop dat als die beugel andersom zou zitten (een halve slag gedraaid), dat dan de LNB-arm ánders uitkomt ten opzichte van de schotel, en trouwens ook de feitelijke elevatie van de schotel wat anders komt te staan. Zoals gezegd: ik kan het niet helemaal goed zien, maar ik zit even mee te turen en mee te puzzelen wat er aan de hand kan zijn. Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
blackeyes Geplaatst: 2 mei 2014 Geplaatst: 2 mei 2014 dat ken iemand die ook zo'n schotel heeft hangen beter beoordelen helaas ken ik er geen antwoord op geven want ik heb er geen maar dat ken ook een oorzaak zijn dat ie geen ontvangst heeft vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Sprietje Geplaatst: 2 mei 2014 Geplaatst: 2 mei 2014 Beste a33Die beugel zit goed hoor. Kijk maar naar de afbeelding in de bijlage.
jeevanhoof Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Ik heb ooit meegemaakt, bij een nieuwe schotel dat de LNB stang die meegeleverd was niet de goede was. Het was een 80 cm schotel met een stang van een 60 cm schotel. Er mee terug naar de winkel, een nieuwe schotel besteld en diegene die geleverd werd had hetzelfde probleem. Ben dan maar elders een schotel gaan kopen. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
dlindenb Geplaatst: 8 juni 2014 Geplaatst: 8 juni 2014 Het lijkt op hetzelfde probleem als ik heb momenteel. Ik heb dezelfde schotel (maximum e85) en probeer daarmee in eerste instantie drie satellieten te ontvangen (19.2, 23.5, 28.2) voordat ik meer wil. Momenteel gebruik ik de campingset van mijn schoonouders (omdat ik weet dat die werkt) met dit verschil dat ik de maximum schotel gebruik. Deze staat nu in de achtertuin maar welke instellingen ik ook gebruik, ik krijg geen enkel bruikbaar signaal. (Mijn satfinder piept als de beste, maar dat is enkel ruis aangezien mijn snr meter niet uitslaat) Ik heb via ***geen-reclame*** de gegevens opgezocht voor mijn coordinaten (zwijndrecht, nederland) voor zowel de 23.5 als de 19.2. Deze schotel heb ik zelf opgehaald in Den Haag. Deze zat echter niet in doos of iets. (onderdelen zaten in het plastic muv de schotel zelf). Hoe snel tordeert een schotel? is dat misschien bekend? Kan ik nog iets anders proberen? Alvast bedankt. Groet, Dennis
blackeyes Geplaatst: 8 juni 2014 Geplaatst: 8 juni 2014 (aangepast) heb je de diseqc instellingen op je ontvanger ook ingesteld bijv astra 1 op 1 of a astra 2 op 2 of b enz.......... kijk eerst op je diseqc hoe je satellieten erop aangesloten zijn 8 juni 2014 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
dlindenb Geplaatst: 8 juni 2014 Geplaatst: 8 juni 2014 Hallo Blackeyes, Dank voor je reactie. Op dit moment gebruik ik een enkele LNB (van de camping set) om te zien of er uberhaubt signaal te vinden valt. De elevatie staat op 29 graden en azimuth zou in de richting van 161 graden moeten staan voor de 19.2E. (volgens kompas, dit kan ik echter niet vlak achter de schotel meten vanwege de magnetische eigenschap van staal ;-) ). Hoe ik ook draai aan die schotel, geen (bruikbaar) signaal Ik probeer eigenlijk alleen uit te sluiten dat mijn schotel niet getordeerd is, of dat ik wat anders over het hoofd zie. Vandaar deze tijdelijke "eenvoudige" setup van één satelliet.
Sprietje Geplaatst: 8 juni 2014 Geplaatst: 8 juni 2014 Beste dlindenboomEr is maar één manier om de schotel 100% zeker meteen op de juiste satelliet af te stellen met prima signaal en dat is m.b.v. de stand van de zon.Als jij morgen de schotel op de Astra 19,2 wilt uitrichten, dan moet je even schilderstape vanaf de bovenzijde van de schotel (even bepalen door er een maatlatje of iets dergelijks horizontaal boven op de schotel te leggen) tot precies over de lnb die in de klem zit van de lnb-arm te plakken.Om 13.01uur moet je de schotel zo draaien dat de schaduw precies midden over de lnb-arm loopt, zie bijlage.Het is wel te hopen dat morgen in Nederland de zon schijnt. In Spanje doet hij dat volop.
dlindenb Geplaatst: 9 juni 2014 Geplaatst: 9 juni 2014 Hallo Sprietje, Dank voor je antwoord. Vanmorgen heb ik meteen alles klaar gezet, nagemeten en daar waar nodig nog eens afgesteld. Echter zal het weer niet mee werken vrees ik ;-) Het is misschien wat ver weg, maar kun je me een tijdstip geven voor aanstaande zaterdag? (14-6) Dank voor alle hulp, wordt ondertussen toch wel gek van deze schotel Groet, Dennis
jeevanhoof Geplaatst: 9 juni 2014 Geplaatst: 9 juni 2014 Een handige app is SatFinder. deze werkt met het kompas en GPS van je smartphone of tablet. Je geeft in op welke satelliet je wil uitrichten. Je krijgt alle gegevens om je schotel in te stellen en er zit een compas op. Leg je smartphone of tablet op de arm van de lnb en draai aan je schotel tot de pijl op je smartphone groen wordt. Dat is de richting waar je satelliet hangt. Best dat je eerst een paar bewegingen maakt met je smartphone zodat je compas goed werkt. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
dlindenb Geplaatst: 9 juni 2014 Geplaatst: 9 juni 2014 Hallo Jee, Dank voor je antwoord. Omdat ik nu alles wil proberen heb ik SatFinder eens geïnstalleerd en uit geprobeerd. Echter blijft het feit dat mijn telefoon (en tablet) onder invloed is van het staal van de schotel. Zodra ik mijn telefoon op de arm wil leggen slaat het kompas op 180 of 340 graden (afhankelijk of ik voor of achter de schotel meet) In de afgelopen maanden heb ik diverse apps geprobeerd voor zowel een smartphone als een tablet (Android en IOS) Momenteel gebruik ik een houten lat, die ik op de grond uitlijn met een traditioneel kompas, en gebruik deze vervolgens als referentie. Ik kan er niets mooiers van maken in ieder geval. Groet, Dennis
Sprietje Geplaatst: 9 juni 2014 Geplaatst: 9 juni 2014 Voor a.s. zaterdag 14 juni is de tijd 13.03uur.Tja, je zou misschien denken dat de stand van de zon altijd precies op dezelfde tijd in een bepaalde richting staat maar dat is niet waar. De stand van de zon verloopt over een heel jaar een half uur t.o.v. de tijd. In de bijlage kun je mooi zien hoe dat verloop is. Het sterkst verschilt de stand van de zon t.o.v. de tijd tussen begin november en begin februari. In deze 3 maanden verloopt de zonnestand ruim een half uur.Snap jij nu wat een afwijking van de tijd ze vroeger hadden toen ze alleen een zonnewijzer hadden?
dlindenb Geplaatst: 10 juni 2014 Geplaatst: 10 juni 2014 Sprietje, dit is een heel helder antwoord. En nee, nooit geweten. Misschien raken we offtopic, maar gebruik je bepaalde software om dergelijke calculaties te doen of is dit creatief met excel? Ik gebruik een zon calculatie voor mijn domotica oplossing, en dat is niet de simpelste. Dus als dit creatief met excel is, dan petje af. Groet, Dennis
dlindenb Geplaatst: 15 juni 2014 Geplaatst: 15 juni 2014 Goedenavond allemaal, Gisteren was ik niet in staat om nog even het resultaat te posten, dus hierbij. Gisteren heb ik de camping set weer eens tevoorschijn gehaald en aangesloten waarbij ik mijn E85 gebruik in plaats van de kleine triax. Van Sprietje had ik het tijdstip doorgekregen van 13:03 en dan moest de schaduw van het schilderstape recht in het midden van de LNB arm staan. Het heeft er om gehangen wat de zon betrof, maar gelukkig was er genoeg zon om een schaduw lijn weer te geven (zie bijlage). Helaas moet ik ook vermelden dat er geen bruikbaar signaal binnen kwam en is mijn enige conclusie dat de schotel rijp is voor de sloop. (Tenzij iemand nog een briljant idee heeft natuurlijk ) Sprietje en alle andere bedankt voor de hulp in ieder geval! Groet, Dennis
Ventura Geplaatst: 15 juni 2014 Geplaatst: 15 juni 2014 (aangepast) Dat is wel erg vreemd dat u geen enkel satelliet signaal kan ontvangen met de E-85. Zeker nu er 1 lnb is aangesloten en "precies" uitgericht staat in het "hart" van de E-85. 15 juni 2014 aangepast door Ventura
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen