Sprietje Geplaatst: 15 juni 2014 Geplaatst: 15 juni 2014 Tja dlindenb, hoe het werkt om te bepalen hoe precies de richting van de satelliet staat t.o.v. de zon, heb ik beschreven in een nieuwsbrief van een bekende club maar daar mag op dit forum niet over gesproken worden, dus kan ik je helaas niet verder informeren.Al veel mensen hebben deze methode met succes toegepast, meteen bijna maximaal signaal.
a33 Geplaatst: 15 juni 2014 Geplaatst: 15 juni 2014 Helaas moet ik ook vermelden dat er geen bruikbaar signaal binnen kwam en is mijn enige conclusie dat de schotel rijp is voor de sloop. (Tenzij iemand nog een briljant idee heeft natuurlijk ) Als je de azimuth perfect hebt afgesteld met behulp van de zon, dan kun je een beetje in de kanteling van de schotel (elevatie) gaan varieren. En de LNB wat naar voren en achteren schuiven, om te proberen. En o ja, natuurlijk ook even kijken of je meet op een goede transponder van 19oost, met de juiste gegevens. En weet je zeker, dat je LNB 100% in orde is? groet, A33 1 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
dlindenb Geplaatst: 20 juni 2014 Geplaatst: 20 juni 2014 Tja, dat zou je verwachten. Naar mijn mening zou je dan al signaal moeten hebben om het vervolgens met dergelijke (kleine) wijzigingen te verbeteren. Hier kan ik naast zitten kwa mening, dus verneem ik het graag. Ondertussen heb ik vandaag nog even de campingset in ere hersteld en mijn E85 vervangen voor een triax. Uitrichten met het kompas en de elevatie op 29 graden had ik in no-time signaal. In deze setup is alleen de schotel vervangen en al het andere (tot en met de televisie ;-) behoren tot de campingset. Naderhand heb ik alleen te sat ontvanger vervangen door die van mezelf (Vu+) en ook die bleef het gewoon doen nadat ik de tuner op 19,2 had ingesteld. (wat me gelukkig niet verbaasde..;-) Signaal kan beter, echter was mijn doelstelling om te achterhalen of er uberhaubt signaal uit de e85 te halen viel. Ondanks dat ik niet de oorspronkelijke topic owner ben, is voor mij het topic klaar en wil ik iedereen bedanken voor hun input. Ik worstel nu alleen nog met de vraag of ik bij een multifeed moet blijven of niet, maar dat lijkt me nieuw topic. Groet, Dennis PS, foto's staan in omgekeerd volgorde. De onderste is de campingset, de middelste de VU+ en de bovenste het ontvangen beeld van BVN.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen