Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Leden,

Hier ben ik terug. :)

Ik zou iets willen weten.

De signaalsterkte, wordt dit beïnvloedt door de grote van de schotel of de ontvangstkop?

Hoe werkt dat precies?

Mvg,

Mo

Geplaatst:

Signaalsterkte is niet belangrijk. Het gaat om de signaalkwaliteit.
Een lnb die met de coax op je ontvanger is aangesloten en die je los in de hand houdt kan makkelijk 65% signaal geven.
De signaalkwalieit wordt inderdaad beïnvloedt door de groote van de schotel en ook de lnb.
Een grotere schotel vangt meer signaal op en als je dat dus bundeld naar één punt, krijg je daar meer signaal.
En de ene lnb versterkt meer dan de andere dus ook het merk en type lnb speelt een rol. Een Inverto Black Ultra versterkt erg veel en behoort tot te beste lnb's die er zijn voor zwakke zenders.

Geplaatst:

De Inverto Black Ultra is dit het beste of zijn er nog betere?

Ik zit met een schotel van 110 cm, maar dsignaalkwaliteit is niet stabiel. Die schommelt van 10-70%...

Bij regenweer is het een drama en krijg zelf geen signaalkwaliteit.

Wat kan ik doen om die signaalkwaliteit te verhogen of stabiel te houden, ook bij slecht weer? :

• Moderator
Geplaatst:

Geef eens aan in welke regio je zit en om welke  satelliet het gaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

De Inverto Black Ultra is dit het beste of zijn er nog betere?

Ik zit met een schotel van 110 cm, maar dsignaalkwaliteit is niet stabiel. Die schommelt van 10-70%...

Bij regenweer is het een drama en krijg zelf geen signaalkwaliteit.

Wat kan ik doen om die signaalkwaliteit te verhogen of stabiel te houden, ook bij slecht weer? :

Een signaalkwaliteit die schommelt tussen de 10 -70 % dat lijkt me toch niet normaal. Regen of zon kan een verschil maken van tenhoogste  15% naar wat ik ervaar. Al es geprobeert met een andere lnb. Heb jeen schotel met een kop of verschillende koppen ?

Geplaatst: (aangepast)

Belangrijk is ook te weten in welk tijdsbestek die schommeling plaats vindt? Is dat over heel de dag gemeten of is dat in binnen 10 minuten?

Geldt dit voor alle zenders of voor bepaalde zenders bijv. horizontaal of verticaal gepolariseerde.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Een signaalkwaliteit die schommelt tussen de 10 -70 % dat lijkt me toch niet normaal. Regen of zon kan een verschil maken van tenhoogste  15% naar wat ik ervaar. Al es geprobeert met een andere lnb. Heb jeen schotel met een kop of verschillende koppen ?

Ik heb dit nog niet geprobeerd.Ik ben opzoek naar de beste LNB. Ik heb een schotel met 1 kop.

Geplaatst:

Belangrijk is ook te weten in welk tijdsbestek die schommeling plaats vindt? Is dat over heel de dag gemeten of is dat in binnen 10 minuten?

Geldt dit voor alle zenders of voor bepaalde zenders bijv. horizontaal of verticaal gepolariseerde.

Deze schommeling vindt plaats over de hele dag eigelijk. 

Als ik nu bv BeIN sport HD1 neem:

Signaalsterkte blijft stabiel op 93%

Signaalkwaliteit: die springt op de ene seconde naar de andere...

1s: 16%

2s: 38%

3s: 56%

4s: 33%

5s: 57%

6s: 22%

7s: 11%

8s: 05%

9s: 24%

10s: 33%

Die schommeling geldt eigenlijk over heel nilesat eigenlijk. (Ik kijk eigenlijk alleen maar naar BeIN sport zenders"

Geplaatst:

Een signaalsterkte van 93% op Nilesat?

Hoe groot is je schotel?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Eduard, signaalsterkte kan makkelijk 93% zijn, het gaat om de signaalkwaliteit en die variëerd.

De schotel is 110cm heeft hij al aangegeven.

Als de signaalkwaliteit zowat per seconde veranderd, dan zou ik alle F-connectors maar eens nakijken en misschien de coaxkabel opnieuw aansnijden.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Persoonlijk word ik niet wild van de prestaties van mijn inverto black ultra lnb's. Volgens sommige fora komt dat door een gebrekkige productiecontrole in de fabriek waardoor de gebruiker net zo makkelijk een middelmatige lnb kan ontvangen als een goede.

Je kunt eens een invacom SNH 031 proberen.

Geplaatst:

Eduard, signaalsterkte kan makkelijk 93% zijn, het gaat om de signaalkwaliteit en die variëerd.

De schotel is 110cm heeft hij al aangegeven.

Sprietje, bedankt. Ik had me even niet gerealiseerd dat TS in Gent woont. 93% Nilesat is voor mij een droompercentage in noord Nederland..

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Persoonlijk word ik niet wild van de prestaties van mijn inverto black ultra lnb's. Volgens sommige fora komt dat door een gebrekkige productiecontrole in de fabriek waardoor de gebruiker net zo makkelijk een middelmatige lnb kan ontvangen als een goede.

Je kunt eens een invacom SNH 031 proberen.

Alle lnb's ook in dezelfde serie varieren binnen een bepaalde tolerantie. Daarom meet ik de sterkte altijd even los in de hand met mijn Digisat Pro.

Zo ben ik onlang een exemplaar van een Skymaster (single) lnb tegengekomen die nauwelijks onderdeed voor een Inverto BU en goed te gebruiken was voor ook Nilesat.

Dus ook een exemplaar van een Invacom kan weer tegenvallen.

aangepast door Eduard07

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen