Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

ik heb hier de Solo2 van mijn vader. hij heeft via de box een update gedaan en daarna heeft die zichzelf opnieuw opgestart maar is nooit echt meer opgestart.

hij had aan mij gevraagd of ik wat kon proberen, op internet gekeken maar niks kunnen vinden.

wat er nu speelt is dus het volgende: schakelaar omhalen-> klein paars lampje voor aan de box gaat branden (ik denk de standby schakelaar). en dat is het, ik heb hem opnieuw proberen te flashen (OpenPLi-4.0-beta-vusolo2-20140502, zoals het op de site staat) dit gedaan door op een geformatteerde (fat32) USB stick de map vuplus met daarin de map solo2 en daar staan weer 4 bestanden in.

usb aan de achterkant in de box gedaan, schakelaar weer omgehaald en nogsteeds alleen het lampje.

HELP

Geplaatst: (aangepast)

usb in front (achter het dekseltje voorop de solo2)

aanzetten met schakelaar achterop de receiver

heel even wachten en dan powerknop tiptoets links voorop even drukken

kwestie van gevoel

dan toont het display updating / reading usb

indien het image op de juiste wijze uitgepakt en gekopieerd staat op de usb stick

vuplus/solo2/met 5 bestanden daarin (zie de bijlage)

4 of 5 kan per image verschillen (ik toonde die van VTI image)

inderdaad 4 bij Openpli 4.0 (zie tweede bijlage)

check je USB stick

aangepast door Tonskidutch

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

dankje voor je snelle reactie,

ik heb het op google nog een keer opgezocht of ik mijn mappen goed had en dat was zo dus daar licht het niet aan, usb is bijna niet gebruikt.

ik heb de usb er aan de voor kant in gedaan, even gewacht en daarna op de standby knop aan de voorkant gedrukt maar er gebeurt nogsteeds niks

Geplaatst: (aangepast)

er zijn usb's en usb's

maar dat is bekend

de routine is simpel

een timingkwestie om power te drukken of een rottig usb stick (neem een andere of formateer met een andere PC)

meer is het echt niet (zo bleek bij alle anderen ook met usb-flash problemen)

kan er dan ook niets aan toevoegen.

aangepast door Tonskidutch
  • Like 1

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

dankje voor je snelle reactie,

ik heb het op google nog een keer opgezocht of ik mijn mappen goed had en dat was zo dus daar licht het niet aan, usb is bijna niet gebruikt.

ik heb de usb er aan de voor kant in gedaan, even gewacht en daarna op de standby knop aan de voorkant gedrukt maar er gebeurt nogsteeds niks

Heb je al eens een andere usb stick gebruikt?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Heb je wel een originele box? Mocht het een Chinese kopie zijn, dan is daar 19/4 het licht uitgegaan...

Delta-FM

Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Geplaatst:

Ja het is wel een originele box. heb net een 2e usb geprobeerd met software van vorige week maar het probleem is hetzelfde.

er zijn usb's en usb's

maar dat is bekend

de routine is simpel

een timingkwestie om power te drukken of een rottig usb stick (neem een andere of formateer met een andere PC)

meer is het echt niet (zo bleek bij alle anderen ook met usb-flash problemen)

kan er dan ook niets aan toevoegen.

hoe weet ik wanneer ik op de power knop moet drukken aangezien die niks aangeeft?

een vriend van me zij dat ik ook opnieuw een bootloader er in kon doen, maar die kan ik nergens vinden,

heeft dit zin aangezien die helemaal niks doet?

Geplaatst:

heb je de usb op de pc geformatteerd in fat 32?

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

hmm, het is zeer belangrijk dat je de volledige map " vuplus " op de stick zet.

dus image downloaden van pli site, image op de pc uitpakken en de map " vuplus " (met inhoud)

kopieeren naar de stick.

het zip bestand mag niet op de stick staan.

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Geplaatst:

bij opstarten op usb drukken totdat je "reading usb" ziet staan zoals Tonski al aangaf.

je bedoeld op power drukken. ;)

grtz Philip

Geplaatst:

als er verkeerd uitgepakt (ge-unzipt) wordt kan het zijn dat je niet de juiste boomstructuur en bestanden op de stick hebt staan

zoals in de bovenstaande afbeelding (bericht #2)  ziet het uit, indien correct uitgepakt

bij sommigen staat in explorer het aanduiden van systeem bestanden niet ingeschakeld > daardoor kan het ook zijn dat je niet alles gekopieerd hebt op de USB stick (komt ook wel eens voor)

de USB stick kan een fout hebben, probeer gewoon een andere en altijd per fat32 nieuw geformateerd (niet snelformateren)

de VU+ solo ziet bij aanzetten de stick en als jij gewoon op de power tiptoets drukt weet de interne bootloader dat er een USB geflashed gaat worden (een nieuwe bootloader is bij de solo2 niet vereist)

hopelijk lukt het nu, succes

• Like 1

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Onlangs heb ik voor de flash uit nood een andere stick gepakt omdat de Vu een splinternieuwe, net FAT32 geformatteerde stick niet accepteerde.

De andere stick ging tot mijn verbazing feilloos.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...