schotel123 Geplaatst: 8 mei 2014 Auteur Geplaatst: 8 mei 2014 (aangepast) Vandaag komt als het goed is de Zyxel PLA5205 Home plug binnen en kan ik de bandbreedte testen tussen schuur en huis. Dan zal blijken of ik kan gaan streamen over IP over het stroomnet of dat ik toch een coax kabel moet gaan graven door te tuin naar het huis. Ik had dit tunertje op het oog om te plaatsen in de schuur (mocht streamen over IP gaan lukken) <commerciele link verwijderd> Voordeel is met name het lage stroomverbruik, en de voordelige prijs Zijn er nog andere goede alternatieven ? Het moet een zogenaamde enigma2 tuner die kan streamen naar XBMC Ik heb inmiddels ook een Canal Digital kaartje (waar geen abbo meer op zit) Ik had begrepen dat ik daarmee gratis ned1,2,3 kan ontvangen, klopt dat ? Bij voorbaat dank ! 10 mei 2014 aangepast door wiz reclame verwijderd
schotel123 Geplaatst: 8 mei 2014 Auteur Geplaatst: 8 mei 2014 (aangepast) Ik had begrepen dat een HD satelliet signaal momenteel tussen de 4 en 15 Mbps gebruikt, laten voor het gemak uitgaan van 20 Mbps bandbreedtep per HD kanaal. Als je met twee devices twee verschillende HD kanalen zou bekijken kom je op 40 Mbps. Om dit zonder haperen goed te kunnen laten werken heb je wat overhead nodig dus laten we uitgaan dat je dan 90 Mbps aan bandbreedte nodig hebt om zonder issues twee HD kanalen te kunnen streamen. Ook naar de toekomst toe zou dit voorlopig voldoende moeten zijn bron:http://www.hifi.nl/artikel_pagina5/21604/Ultra-High-Definition-4K-en-hoger-Heeft-satelliet-de-toekomstA.html ) Ik heb vanavond een test gedaan met de ZyXEL PLA5205 Home Plug, en haal tussen de schuur en het huis een snelheid van tussen de 140 a 148 Mbps en een ping round trip time van 11 ms latency. Dit lijkt me voldoende om een aantal HD streams over te kunnen transporteren. Ik ga echter nog wat testjes doen met wat zware HD streams van video bestanden vanaf m'n NAS Maar op zich ziet het er goed uit 8 mei 2014 aangepast door schotel123
Alex1970 Geplaatst: 9 mei 2014 Geplaatst: 9 mei 2014 (aangepast) Ik had dit tunertje op het oog om te plaatsen in de schuur (mocht streamen over IP gaan lukken) <commerciele link verwijderd> Voordeel is met name het lage stroomverbruik, en de voordelige prijs Nadeel is dat dit een single tuner is. Je kan dus maar naar de zenders van één transponder gelijktijdig kijken, ook als je streamt. Ik ken de XP1000 verder niet, maar hij wordt ondersteund door OpenPLi dus zou het m.i. wel een Enigma2 box moeten zijn. Tenzij je (uiteindelijk) meerdere van deze tuners gaat aansluiten. De vraag is dus met hoeveel schermen ga je gelijktijdig kijken? Zijn er nog andere goede alternatieven ? Het moet een zogenaamde enigma2 tuner die kan streamen naar XBMC Niks moet natuurlijk. Ik kan alleen niks zeggen over niet-Enigma tuners want die heb ik nooit gebruikt. Goede alternatieven zijn de Xtrend en VU+ tuners. Zoals ik al schreef kunnen de Xtrend ET8000 en de VU+ Solo2 software-matig en de Xtrend ET10000 en de VU+ Duo2 zelfs hardware-matig transcoderen. Voor zover ik begrepen heb betekend dat dat de streams qua bandbreedte kleiner gemaakt kunnen worden als de volle resolutie toch niet echt nodig is. Bijvoorbeeld op het kleine schermpje van een smartphone of zo. Hoe dat precies werkt kunnen de gebruikers van de VU+ wel vertellen, aangezien het daarop al langer mogelijk is en die ET8000 en ET10000 nog maar net op de markt zijn. Ik lees er ook hier wat over: http://www.sat4all.com/forums/topic/339482-hoe-zit-dat-precies-met-transcoderen/ http://www.sat4all.com/forums/topic/338286-slingbox-functie/?p=2216206 Ik heb inmiddels ook een Canal Digital kaartje (waar geen abbo meer op zit) Ik had begrepen dat ik daarmee gratis ned1,2,3 kan ontvangen, klopt dat ? Ja, nog wel. Gaat dacht ik in september veranderen. Bij voorbaat dank ! Graag gedaan. 10 mei 2014 aangepast door wiz reclame verwijderd Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
schotel123 Geplaatst: 9 mei 2014 Auteur Geplaatst: 9 mei 2014 Hallo Alex, Hartlelijk dank voor de info, daar heb ik wat aan.Ik ben wat betreft tuners, LNB's en DiSEqC schakelaars e.d. nog filnk zoekende. Ik heb wat van de door jou voorgestelde tuners bekeken, en denk dat ik dan de Ztrent ET 8000 Triple tuner het meest interessant vind. Ik denk dat ik dan ik dan voor 4 X Inverto Black Ultra twin LNB's ga (Of zijn er ook LNB's met drie aansluitngen ?) Dan kan ik twee streams vanaf de zelfde sateliet tegelijk bekijken, en eventueel nog een stream via een andere sateliet. Ik wil ook niet te veel coax kabels aan de schotel hebben hangen (dus geen 16 kabels => 4 LNB's X 4 aansluitingen) Of zijn er ook LNB's met drie aansluitngen ? Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden rond DiSEqC schakelaars ? Zijn er nog andere tips & tricks (overspanningsbeveiliging o.i.d.) Bij voorbaat dank
Sprietje Geplaatst: 9 mei 2014 Geplaatst: 9 mei 2014 Beste schotel123Lnb's met 3 aansluitingen bestaan niet maar als je maar 3 aansluitingen nodig hebt maximaal, dan heb je toch ook maar 12 coaxkabels lopen en geen 16.Overspanningsbeveiliging is alleen maar nodig als je schotel echt op een hoog punt staat (op dak) en dat is in principe niet nodig want op de grond of aan de gevel kan ook.
schotel123 Geplaatst: 9 mei 2014 Auteur Geplaatst: 9 mei 2014 @Sprietje Ik ben nog wat aan het twijfelen om nu twin LNB's of Quad LNB's te kopen. Ik dacht als ik voor quad LNB's ga (en er dan maar drie coax kabels op aansluit mocht ik voor de Ztrent ET 8000 Triple tuner gaan) voor de 4 X Inverto Black Premium Quad te gaan. Is dat de juiste keuze i.c.m. een triax 88cm een een rail ?
Alex1970 Geplaatst: 9 mei 2014 Geplaatst: 9 mei 2014 (aangepast) @Sprietje Ik ben nog wat aan het twijfelen om nu twin LNB's of Quad LNB's te kopen. Ik dacht als ik voor quad LNB's ga (en er dan maar drie coax kabels op aansluit mocht ik voor de Ztrent ET 8000 Triple tuner gaan) voor de 4 X Inverto Black Premium Quad te gaan. Is dat de juiste keuze i.c.m. een triax 88cm een een rail ? Goede keuze dacht ik toch Sprietje?Jij kon volgens mij ook uitrekenen hoe de LNB's op de rail moeten staan per locatie? (Benieuwd waar je dat mee uitrekent eigenlijk. Staat er een tool op de site van Triax?) Daarnaast heb je dan uiteraard ook nog drie DiSEqC-switches nodig (DiSEqC 1.0 is voldoende), goede coax (bijv. Koka799) en goede (waterdichte) pluggen en bijbehorende tang om de pluggen aan de kabel te zetten. 9 mei 2014 aangepast door Alex1970 Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Sprietje Geplaatst: 9 mei 2014 Geplaatst: 9 mei 2014 Inderdaad schotel 123, dat is een uitstekende keuze.Kijk maar naar naar de test in Satvision van de Inverto Black Premiun Quad. Een ongekend hoge score van 94,9%.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen