Ga naar inhoud


tvv-kaarten geblokkeerd wegens vermoeden van cardsharing/


Avalon560

Aanbevolen berichten

 

De kaart was dan niet uitgeschakeld geweest mag je aannemen.

Die broddel dingen kunnen niet in je netwerk opgenomen worden dus kan er ook niets naar buiten komen.

 

In de begin jaren van TvVlaanderen werd de Smartwi nog gepromoot om je kaart intern te kunnen delen.

Dat werd op een gegeven moment niet meer gepromoot met gevolg dat de kaart nu intern gedeeld kan worden met je enigma decoder.

Je zou bijna zeggen eigen schuld dikke bult TvVlaanderen...

Laten we eerlijk zijn dat de meerderheid hier op dit forum is voor leuke dingen te ontdekken en dat het Dan ook wel eens fout kan gaan.

De grootste meerderheid houd zich gewoon niet bezig met deze hobby en wil gewoon de zenders kijken die ze gewend zijn.

Die groep vind je uiteraard ook niet op dit forum.

Nogmaals met gewoon kijken en met hun toestellen is tv Vlaanderen gelijk een andere .

Maar ik begrijp de frustratie :-) als ik naar men eigen kijk toen ik 15 jaar geleden een sky kaart ging halen in Antwerpen en kwam thuis terug in Limburg . Kaatje in ontvanger en ja , 5 min beeld en het was over . En dat was nog maar het begin Lol

 

Ik bedoel maar he jongens , op sat hebben ze het ons voortdurend in het geldbeugeltje laten voelen als je wat meer wilde,

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb geen TVV, ik heb canaldigitaal en een simpel basis hd pakketje voor thuis. Niet dat ik niet TOP met alles erop en eraan kan betalen maar domweg omdat er geen enkele meerwaarde qua kijkplezier zit aan een pakket met nog meer kanalen.

 

Tja, vanuit de provider bekeken:

 

Bij de meerderheid van de uitgeschakelde kaarten zal het echt wel terecht gebeurt zijn.

Belangrijkste is dat cardsharing nu in de media komt als risicovol. Dat zal beslist een groep gebruikers er van weerhouden het nog te blijven gebruiken omdat het voorheen zo belachelijk eenvoudig was en de pakkans/risico nihil leek.

Daarnaast zijn er altijd gasten die liever (veel) geld uit te geven voor iets wat willens en wetens illegaal is terwijl ze voor zelfde investering jarenlang legaal hadden kunnen kijken naar diezelfde kanalen.

 

Toch lees ik liever dat providers overgaan tot rechtsvervolging van het werkelijke probleem: de payservers en hun klandizie. 

Maar wellicht is dit wel de prelude tot. Het waarschuwingssignaal is voldoende afgegeven, alles wat nu nog ijzerenheinig doorgaat roept het noodlot over zichzelf af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar heeft tvv niet gezegd dat je met de seca3 kaart alleen maar CCcam 2.3.0 kunt gebruiken ivm firmware update van de kaart CD in ieder geval wel.

 

klopt helemaal, en daaarom ben ik juist extra op mijn hoede met CCcam 2.3.0

Dat youtube filmpje waarbij die cccer tool kaartserials tot 3 hops ver kan opsporen, gewoon door het ingeven van een hostname + poortnummer, zou wel eens de truuk kunnen zijn die tvv hier gebruikt heeft.

Ik zou daarom CCcam 2.3.0 sowieso vermijden, maar ook ALLE CCcam verbindingen (zowel client als server) binnenshuis houden.

 

Tot een paar dagen geleden draaide ik nog met CCcam 2.3.0, maar na het lezen van dit topic ben ik uit voorzorg teruggegaan naar 2.2.1 (niet zeker of EMM updates correct werken met oudere versies dan 2.2.1). Hier nog steeds beeld met TVV kaart.

Op lange termijn zou ik 100% naar Oscam moeten overstappen maar ik vindt dat de DVB-Api nog wat te wensen overlaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu op internet eens aan het rondkijken geweest naar betalende cardsharing servers. Mijn zoekmachine ontplofte bijna.

Laat het ons nu eens anders bekijken... In bvb mijn situatie wordt er over iets gesproken waar ik al van gehoord heb, maar niets vanaf weet. Het is de 3de keer in geen 3 jaar dat ik door smartcard problemen zwart beeld heb. Een mens zou naar de illegale zooi gaan grijpen. Geen connectie met TVV en geen gedoe, maar de brave Vlaming houdt zijn handen van die viezigheid af zeker...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dat youtube filmpje waarbij die cccer tool kaartserials tot 3 hops ver kan opsporen, gewoon door het ingeven van een hostname + poortnummer, zou wel eens de truuk kunnen zijn die tvv hier gebruikt heeft.

Ik zou daarom CCcam 2.3.0 sowieso vermijden, maar ook ALLE CCcam verbindingen (zowel client als server) binnenshuis houden.

 

Daar heb je die tool helemaal niet voor nodig , zoals ik eerder al zei , google op "welcome to CCcam 2.3.0 server ," Hits genoeg , kun je zo alles aflezen , want ze hebben zelfs geen password erop zitten .

 

Wat dat ander filmpje aangaat , gebruiken ze het standaard pw en login , Maar daar gaan ze port scannen , wat dus illegaal is , en kan dus niet in een rechtszaak gebruikt worden .

 

Als je zoiets bij oscam doet , default port en default pasword en die poort opengooit in je router , kunnen ze ook alles uitlezen , geld voor elke softcam , want er waren in dit topic ook oscam gebruikers waarvan de kaart op zwart is gegaan ( als ik me niet vergis ) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vraag ik me af.

Als ik zo het andere draadje lees, is het hebben van oscam zonder kaart maar benaderbaar via WAN al voldoende om in de problemen te raken.

Ik heb hier nog niet gelezen dat iemand zijn kaart op zwart heeft met puur en alleen gecertificeerde ontvangers.

Je maakt er een spookverhaal van.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je die tool helemaal niet voor nodig , zoals ik eerder al zei , google op "welcome to CCcam 2.3.0 server ," Hits genoeg , kun je zo alles aflezen , want ze hebben zelfs geen password erop zitten .

 

Akkoord, maar deze methode is enkel mogelijk indien de CCcam webinterface open staat naar de buitenwereld.

Zonder port-forwarding of box in DMZ-mode is dit normaalgezien niet mogelijk.

 

Met de cccer tool kunnen ze c-lijntjes geplukt op het internet verifieren en indien CCcam 2.3.0 gebruikt wordt, worden de serials + het daarbij horende IP verklikt tot 3 hops ver zowel van de clients als van de servers die eraan hangen. Hiervoor hoeven ze helemaal niet bij iemand binnen te breken want de deur staat al open tussen de verschillende CCcam gebruikers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof helemaal niet in het cccam 2.30 verhaal met zijn backdoor,er zijn honderdduizenden mensen die cccam 2.30 gebruiken en ik lees maar een paar spookverhalen van een backdoor....waarom pakken andere providers dit dan niet aan,mocht dit echt waar zijn dan hadden providers zoals sky uk allang alle cccam servers platgelegd !

  • Like 1

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sky UK zal meer last hebben van buitenlandse shares dan binnenlandse, gezien het nagenoeg dichtgetimmerde systeem in de verenigd koninkrijk zelf.

(Evenals Sky Italia de boel intern volledig heeft dichtgetimmerd, en Sky Deutschland gaat dezelfde kant op.)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat is dat als er echt een backdoor zou zitten in cccam 2.30 er veel en veel meer mensen een brief zouden hebben gekregen

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof helemaal niet in het cccam 2.30 verhaal met zijn backdoor,er zijn honderdduizenden mensen die cccam 2.30 gebruiken en ik lees maar een paar spookverhalen van een backdoor....waarom pakken andere providers dit dan niet aan,mocht dit echt waar zijn dan hadden providers zoals sky uk allang alle cccam servers platgelegd !

 

De professionele payservers zijn slim genoeg om geen CCcam 2.3.0 te gebruiken. Die lopen niet tegen de lamp want ze gebruiken CCcam 2.1.4 of lager, Oscam, CSP of MultiCS.

En die cccer tool is blijkbaar enkel handen van een zeer select groepje mensen (UVADI team???) en niet bij de provider zelf, zodat zij nog eens extra geld kunnen verdienen door serials door te spelen op vraag van de providers.

 

Als je wat googelt kom je trouwens verhalen tegen waarbij sky op die manier al kaarten heeft uitgeschakeld.

Of dit allemaal 100% klopt durf ik niet te beweren maar zolang je met closed-source software werkt weet je maar nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik g

De professionele payservers zijn slim genoeg om geen CCcam 2.3.0 te gebruiken. Die lopen niet tegen de lamp want ze gebruiken CCcam 2.1.4 of lager, Oscam, CSP of MultiCS.

En die cccer tool is blijkbaar enkel handen van een zeer select groepje mensen (UVADI team???) en niet bij de provider zelf, zodat zij nog eens extra geld kunnen verdienen door serials door te spelen op vraag van de providers.

 

Als je wat googelt kom je trouwens verhalen tegen waarbij sky op die manier al kaarten heeft uitgeschakeld.

Of dit allemaal 100% klopt durf ik niet te beweren maar zolang je met closed-source software werkt weet je maar nooit.

ik vind het veel te ver gezocht ik geloof er dan ook helemaal niks van

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...