Ga naar inhoud


Eens ff jullie advies vragen !


1pm

Aanbevolen berichten

Ik heb een dochter die is 26 maar geestelijk gehandicapt zij heeft maar een iq van 45/50 nu wil zij graag een andere gsm , maar je ziet door de bomen het bos niet meer nu .

Nu is mijn vraag hebben jullie wat advies voor mij welke tel enz , zij wil graag ook whatappen enz ik wil weleen abbo afsluiten voor haar maar tja ze kent haar grenzen niet en snapt het niet !

Een goedkoop abbo wil ik graag voor haar hebben (nemen) , zodat ze toch kan bellen en smsen , ook dat als haat min op zijn ze niks meer kan anders loopt het natuurlijk in de honderd wat betreft de rekening dan .

Dus :

* goegkoop abbo

* whatsappen

* sms

*eventueel internetten dan

 

thkx

 

1pm

 

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een GSM kun je ook op je eigen Wifi netwerk aanmelden.

Dat is gratis en hoef je dus ook niet bang te zijn dat er flinke kosten ontstaan.

Op deze manier whatsappen kan al met een relatief goedkope telefoon als de Samsung GT-S5670 (galaxy fit) of de galaxy Gio of de Ace als je een wat groter scherm wilt.

Hier een sim only abonnement op afsluiten met een plafond qua bellen en sms-en en je dochter is weer helemaal blij terwijl voor jou de kosten beheersbaar blijven.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een dochter die is 26 maar geestelijk gehandicapt zij heeft maar een iq van 45/50 nu wil zij graag een andere gsm , maar je ziet door de bomen het bos niet meer nu .

Nu is mijn vraag hebben jullie wat advies voor mij welke tel enz , zij wil graag ook whatappen enz ik wil weleen abbo afsluiten voor haar maar tja ze kent haar grenzen niet en snapt het niet !

Een goedkoop abbo wil ik graag voor haar hebben (nemen) , zodat ze toch kan bellen en smsen , ook dat als haat min op zijn ze niks meer kan anders loopt het natuurlijk in de honderd wat betreft de rekening dan .

Dus :

* goegkoop abbo

* whatsappen

* sms

*eventueel internetten dan

 

thkx

 

1pm

 

Wat anderen ook aangaf neem een sim only van vf bijvoorbeeld je kan alles beheren via het gebruikerspanel en de gaten houden of ze niet over de limit gaan heb hier ook 2 tieners en dat gaat al jaren goed, data kan je tegenwoordig uitschakelen en uitgaande telefoongesprekken ook teminste bij mijn provider vf  ;)

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Simpel kun je ook een limiet instellen, die hoef je niet in de gaten te houden, gesprekken gaan dan tot max €25 per maand dacht ik. En bij afsluiten data helemaal uit laten zetten, whatsapp kan dan via wifi. Tegenwoordig krijg je hoge rekeningen vooral van data!

 

Ik gebruik zelf een Windows phone, die vind ik vele malen makkelijker en prettiger werken dan een android toestel, een Nokia Lumia 520 kost ook niet veel.

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe alsjeblieft geen galaxy gio.

Die heb ik ook en deze heeft maar 160 mb intern geheugen.

Als ie een mailtje ontvangt wordt ie retetraag.

1 of 2 apps erop en wat updates en het geheugen zit vol waardoor ie onstabiel en traag wordt.

Het simpele opvragen van de telefoonlijst duurt soms wel 20 seconden.

Soms is het erg verleidelijk om hem per ongeluk tegen de muur te gooien:-)

 

Ga voor een groter intern geheugen en bespaar je deze irritatie.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dochter heeft de Gio ook en ik hoorde net dat er al meer dan 27.000 whats apps waren verstuurd en bijna 60.000 waren ontvangen.

Dan heeft ze hem nog geen jaar dus kun je wel nagaan hoe veel die gebruikt wordt.

Wel moet ze regelmatig haar geheugen met opgeslagen berichten wissen omdat selfies met hoe vriendinnen aan het eten zijn, aan het winkelen zijn en noem maar op dan teveel geheugen hebben gebruikt.

Daarnaast staan er ook een stuk of 10 apps op

Ze heeft er wel een extra geheugenkaartje in zitten van 2 Gig.

Kijk ik bij het aantal keren resetten dan staat die nog gewoon op nooit.

 

En eeuuhh tegen de muur gooien???

Hij kan er tegen hoor, hij valt wel uit elkaar maar het is een van de weinigen die niet bij de 1e val meteen een barst in het scherm heeft oid. heeft en kan meestal gewoon weer in elkaar gezet worden.

 

Ik zou hem nu zelf ook niet nieuw gaan kopen omdat er voor weinig meer snellere met groter scherm te koop zijn.

Mag het niet te veel kosten dan is er ook de GALAXY Young GT-S6310N. Ik zag hem dit weekend voor 93 euro staan. Die heeft een groter intern geheugen, snellere processor, nieuwere android enz.

 

Zelf heb ik nu een S4 Mini met een abo bij T-Mobile met 300min bellen, onbeperkt SMS en 1 Gig internet voor 19 euro per maand maar ook daar is wel wat aan op te merken zoals dat het geluid steeds vanzelf zachter gaat (ik zal tijdens het bellen wel ergens op drukken) ik tijdens het bellen plots in allerlei menuutjes zit terwijl ik dat ding alleen maar tegen mijn oor heb gehouden enz.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben pas met een gsm in aanraking gekomen toen ik 44 jaar oud was

ik miste hem voorheen niet

 

of ik nu wilde eppen of wat en wie eppen (per tweetakt) mijn vader zei die benzine kopen daar werk je voor

elke kilometer zelf bekostigd

 

zondagsgeld => op is op >>> zelf bijverdienen

zo simpel is het.

ouderwets hè?

 

o ja :D die tweetakt moest ik ook zelf kopen door te sparen :D

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als storingsmonteur ben ik begonnen met dat de baas je in huis belde om de storing door te geven, daarna een semafoon die wel 3 verschillende pieptoontjes, daarna de semafoon met display zodat het telefoonnummer doorgestuurd kon worden wie ik moest bellen en die heb ik vrij lang gehad, ik denk wel meer dan 10 jaar.

daarna kwam de nokia 3310, de 6310 en een hele rits Samsung smartphones waarbij opvalt dat de nieuwste toestellen ook het minst lang meegaan en al weer vervangen "moeten" worden omdat bepaalde applicaties dan weer niet werken op een oude (de kinderen zijn er dan wel blij mee)  

 

Maar hier geldt ook prima al die flauwekul maar wel tot een bepaalde hoogte want 27.000 whatapps in nog geen jaar betekend in mijn ogen dat ze gewoon veel te veel vrije tijd hebben en best nog wat anders kunnen doen wat wel zinvol is. 

Daarom gelden er ook strikte regels, telefoon aan tijdens het eten is gewoon je mobiel voor 24 uur inleveren en om 22.00 uur gaat hier de wifi gewoon automatisch uit.

Mocht ik nog iets kunnen vinden dat ze maximaal maar zoveel berichtjes kunnen versturen/ontvangen dan wordt dat ook ingesteld omdat er anders 2 pubers van het moment dat ze uit school komen totdat ze naar bed gaan alleen maar oog hebben voor hun mobiel en alleen als ze iets moeten doen plots nog heeeeeeeeeel veel huiswerk hebben. ;)

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als storingsmonteur ben ik begonnen met dat de baas je in huis belde om de storing door te geven, daarna een semafoon die wel 3 verschillende pieptoontjes, daarna de semafoon met display zodat het telefoonnummer doorgestuurd kon worden wie ik moest bellen en die heb ik vrij lang gehad, ik denk wel meer dan 10 jaar.

daarna kwam de nokia 3310, de 6310 en een hele rits Samsung smartphones waarbij opvalt dat de nieuwste toestellen ook het minst lang meegaan en al weer vervangen "moeten" worden omdat bepaalde applicaties dan weer niet werken op een oude (de kinderen zijn er dan wel blij mee)  

 

Maar hier geldt ook prima al die flauwekul maar wel tot een bepaalde hoogte want 27.000 whatapps in nog geen jaar betekend in mijn ogen dat ze gewoon veel te veel vrije tijd hebben en best nog wat anders kunnen doen wat wel zinvol is. 

Daarom gelden er ook strikte regels, telefoon aan tijdens het eten is gewoon je mobiel voor 24 uur inleveren en om 22.00 uur gaat hier de wifi gewoon automatisch uit.

Mocht ik nog iets kunnen vinden dat ze maximaal maar zoveel berichtjes kunnen versturen/ontvangen dan wordt dat ook ingesteld omdat er anders 2 pubers van het moment dat ze uit school komen totdat ze naar bed gaan alleen maar oog hebben voor hun mobiel en alleen als ze iets moeten doen plots nog heeeeeeeeeel veel huiswerk hebben. ;)

 

suc6

 

Gerrit

Er schijnen wel apps te bestaan,waar je alles perfect kan instellen.Je kan zelfs instellen,waar ze met hun gsm mogen wandelen/fietsen.Gaan ze buiten de ingestelde coördinaten,dan krijgt vader of moederlief een berichtje,met de coördinaten waar ze zijn.Ik heb ooit dergelijke documentaire/actualiteit gezien in koppen XL op de vrt.Het was zelfs mogelijk,dat je het bel en sms verkeer (de nummers,niet de inhoud),kon volgen op je pc.

Je kan dus perfect het aantal max sms,mms en dergelijke instellen.

Maar mocht de simpelste smartphone nog te ingewikkeld zijn om te whatsappen e.d.,kan je ook een bureau gsm kopen,als ze bvb nooit het huis verlaat.Maar jij weet wel,hoever het gebruiken van een gsm van je dochter gaat.Men zou soms verschieten,wat een persoon met een beperkter geestelijk vermogen kan omgaan met die nieuwere dingen.

Ik spreek liever over beperkter geestelijk vermogen,dan geestelijk gehandicapt,vindt dat een vuil woord,en beledigend voor de persoon die het heeft.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

flate rate is hier in Nederland niet zo ingeburgerd als in Duitsland.

Wel kun je bij sommigen een belplafond ed. in stellen maar dat kan dan vaak pas weer vanaf een bepaald bedrag.

Ander punt waar je goed op moet letten is dat sommige providers data afronden op 100K per contact. (bijv. Hollandse nieuwe doet/deed dat)

Dus elk half uur even kijken of er al een nieuw bericht is is dan 48 x 100K = 4,8MB en in 30 dagen dus al 144MB aan data zonder zelf ook maar 1 berichtje te hebben verstuurd.

Doe je dat elke 10 min dan ben je dus al bijna 500MB kwijt zonder zelf 1 letter te hebben verstuurd.

Andere providers als T-Mobile doen voorkomen dat je een abonnement voor een vast tarief voor de gehele looptijd afsluit.

Echter in de kleine lettertjes staat dat ze wel een inflatie correctie toe mogen passen en sommigen betalen dan na 1 jaar al 7% extra

 

Dus even een abonnement afsluiten is echt niet zo simpel als je ook alle gevolgen en voorwaarden vooraf duidelijk wilt hebben.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...