Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste satelieters,

De vakantie komt eraan. Ik sta met ons caravannetje in zuid Frankrijk altijd op dezefde campeerplaats. Op deze plaats sta ik altijd op dezelfde plek. Dit kan per jaar enkele milimeters verschillen maar geen centimeters. Waarom?? Het is de mooiste plek aarde. Ik kijk over de rivier tegen een rechte rotsformatie aan terwijl de caravan de hele dag in de schaduw onder de bomen staat.
In de rotsen zit een kloof waardoor mijn schoteltje precies de astra 19,2 ziet. De single lnb een beetje meer naar rechts of links en ik heb geen beeld meer. Deze winter ben ik overgestapt naar van sd naar hd van Canaldigitaal. Nu mijn vraag: Kan ik met mijn nieuwe CanalDigital kaart nog sd signalen ontvangen met de OUDE reciever?? En, wordt de kaart alleen voor de versleuteling gebruikt of staan ook de kanalen op de kaart??
Alvast hartelijk dank voor uw reakties.
Groeten Hans.

• Moderator
Geplaatst:

Je kan met je HD kaart ook de SD kanalen ontvangen/decoderen.

(Of je zou een speciaal abonnement moeten hebben voor uitsluitend HD zenders.)

De kanalenlijst staat in je ontvanger, niet op je kaart.

Wanneer je een kanaal ontvangt en je kaart heeft daarvoor rechten heb je beeld.

Echter....

Niet alle kanalen worden meer in SD uitgezonden.

Zo zijn onder meer Veronica en RTL8 alleen nog maar in hd op 23 graden oost te ontvangen.

In de komende tijd zullen steeds meer SD kanalen op 19 oost verdwijnen.

Je zal dus in de toekomst op tv kijken moeten afzien of een nieuw stekkie zoeken met zicht op 23 graden oost.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Hallo hepa !

In het zenderoverzicht op de CD website zie je welke kanalen je met je abonnement kunt zien. HD abonnementen geven ook toegang tot SD kanalen mits die bestaan. De kaart is niet aan een ontvanger gebonden.

CD stuurt regelmatig een signaal naar jouw kaart met gegevens welke zenders je mag bekijken. Alleen die zenders worden door de kaart gedecodeerd.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Geplaatst:

Beste Ceesv en Henk1,

Heel hartelijk dank voor uw reakties.

Hier had ik al op gehoopt.

Groeten Hans.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen