cokkie Geplaatst: 4 mei 2014 Geplaatst: 4 mei 2014 We hebben al jaren de strong 6825 ontvanger, zonder abonnement. De laatste tijd vallen sommige zenders weg. Geen signaal. Als we een poosje naar een zender hebben gekeken en naar een andere zender willen kijken, zegt hij: geen signaal. Dit geldt niet voor alle zenders, sommigen zenden gewoon door. Zetten we hem uit. en na een tijdje weer aan doet hij het weer. Ben absoluut geen techneut, maar heb wel alle jaren het ding aan de praat kunnen houden. Wie weet wat ik moet doen.
Sprietje Geplaatst: 4 mei 2014 Geplaatst: 4 mei 2014 Beste cokkieWelkom op dit forum.Gaat het om gecodeerde zenders of over vrij te ontvangen zenders.Op welke satelliet zitten die zenders?
Sprietje Geplaatst: 4 mei 2014 Geplaatst: 4 mei 2014 (aangepast) Heb je dat probleem ook bij andere satellieten of kun je alleen de Astra 1 maar ontvangen. Zou je de naam van de zender eens willen noemen waarbij je dat probleem hebt en ook de naam van de zender die dat probleem niet heeft. 4 mei 2014 aangepast door Sprietje
cokkie Geplaatst: 4 mei 2014 Auteur Geplaatst: 4 mei 2014 Ik heb alleen maar Astra 1 De zenders die eruit vliegen zijn bv. ARD ZDF NDR BR HR SWR enz. De klassieke duitse zenders Eins Festival blijft het b.v. wel doen.
Sprietje Geplaatst: 4 mei 2014 Geplaatst: 4 mei 2014 Zou je bij de zenders die je noemt er de transponderfrequentie eens bij willen zetten. Einsfestival SD wordt bijv. uitgezonden op 10744H en Einsfestival HD wordt uitgezonden op 11053H.Ook van de zenders die wel problemen hebben want die bestaan ook in SD en HD.
Gast Mimisiku Geplaatst: 5 mei 2014 Geplaatst: 5 mei 2014 Gezien de leeftijd van het beestje zijn er wel een aantal mogelijkheden: 1. Defecte LNB 2. Defecte coaxkabel 3. Defecte Tuner De eerste 2 liggen het meest voor de hand. Test dit eenvoudig door even een andere ontvanger op je bestaande kabel/LNB aan te sluiten. Blijven de problemen nog steeds bestaan dan is je LNB/kabel niet in orde. Is het probleem wel verdwenen dan is je ontvanger/tuner defect.
satencom Geplaatst: 5 mei 2014 Geplaatst: 5 mei 2014 Het lijkt er op dat de voeding niet meer goed werkt, kijk even in de ontvanger dat je op de voedingprint ook bolle elco's ziet Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
cokkie Geplaatst: 5 mei 2014 Auteur Geplaatst: 5 mei 2014 Ik heb niet één zender in HD dus neem ik aan alles in SD. Leuk idee even een nieuwe ontvanger aansluiten maar die heb ik effe niet en weet je ik heb nog nooit van bolle elco's gehoord. Wat betreft iemand inhuren om de boel na te kijken, daar heb ik zo mijn ervaring mee. Destijds een sateliet bedrijf uit de gouden gids gebeld omdat we de sat niet aan de praat kregen. De man wilde een gat in het dak maken met een lange steel en daar de schotel op. zogenaamd geen ontvangst op de grond. Kostte 80 euro en geen beeld. Nu staat de schotel 2 meter van de grond en prima beeld. Zolang als het apparaat tenminste werkt en de ouderdom niet opspeelt. Trouwens zolang als ik naar een zender kijk gaat alles goed, maar wil ik op een gegeven moment naar een andere kijken verdwijnen de meeste zenders. Ook die waar ik net naar keek. Laat ik de boel afkoelen (op stand by) kan ik na een poosje weer. kijken.
columbo Geplaatst: 5 mei 2014 Geplaatst: 5 mei 2014 Deze Strong is een SD receiver ,en een embedded mediaguard ,dus alleen deze en geen andere codering kan hij aan . SD recievers DM 7020SD of zo , koop je 2ehands al voor €25- hier op het forum,voor dit bedrag kun je bijna geen rep.uitvoeren,daar de kosten de baten overschrijden.
cokkie Geplaatst: 5 mei 2014 Auteur Geplaatst: 5 mei 2014 OK , ik ga op zoek en als het resultaat heeft gehad laat ik het nog even weten. In ieder geval alvast bedankt.!
Alventali Geplaatst: 5 mei 2014 Geplaatst: 5 mei 2014 Als het je toch alleen om vrije zenders gaat. Zou ik ff via google ook zoeken op een Free to air HD ontvanger. Die zijn nou ook weer niet zoveel duurder. En heb je een nieuwe ontvanger die ook meteen de vrije HD zenders aan kan Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen