sdspieg Geplaatst: 5 mei 2014 Geplaatst: 5 mei 2014 Mijn HUMAX-decoder heeft net de pijp aan Maarten gegeven, en ik vroeg me af wat mijn opties zouden zijn om via een (usb) dvb-c tuner mijn Ziggo tv kabel-abonnement met m'n Dreambox te kunnen ontsleutelen. Zijn er nog andere opties dan de Sundtek usb-sticks? En werken die dan met gelijk welke image (ik draai nu de TSImage naar volle tevredenheid)? Zijn hier eventeel nog andere nadelen aan verbonden? Bvb dat de doos NOG heter wordt? Dat het de sat-tuner eventueel stoort? Dat de images niet meer zo vlot zappen? Of nog andere nadelen? Alvast dank voor jullie informatie!
Gast Mimisiku Geplaatst: 5 mei 2014 Geplaatst: 5 mei 2014 Je kunt in/aan je DM800HD een Sundtech USB DVB-C tuner bevestigen. Weet uit eigen ervaring niet of die ook Ziggo gaat decoderen. In principe kan CCCam prima met een Ziggo kaart overweg. Dus als de SundTech als tuner werkt is dat het proberen waard. Hoor en zie op diverse fora dat de werking (mede door de verschillende HW revisies) niet altijd even goed werkt (schokkend beeld of zelfs uitval a.g.v. continue resetten). Je zou het dus moeten gaan testen. 1
jerpsx Geplaatst: 5 mei 2014 Geplaatst: 5 mei 2014 De Sundtek USB tuner werkt goed op de 800HD SE en VU+ DUO2 (eigen ervaring). Schijnt dat het op de 800HD ook wel moet werken, maar iets trager werkt dan op de SE of DUO2. Ik heb het zelf gebruikt met OpenPli, maar geloof dat de Sundtek drivers voor elke image bruikbaar zijn. 1
sdspieg Geplaatst: 7 mei 2014 Auteur Geplaatst: 7 mei 2014 Dank allen! Maar er zijn dus echt geen andere opties hier?
Gast Mimisiku Geplaatst: 7 mei 2014 Geplaatst: 7 mei 2014 Qua USB hardware niet echt. Je zou kunnen gaan denken aan een nieuwere ontvanger met meerdere tuners. Zo idioot duur zijn die niet in fact: zelfs goedkoper dan een originele DM800(SE)...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen