Ga naar inhoud


Is de politie in Duitsland streng ?/boete's hoog ?


ronaldsl

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik wil op mijn motorfiets MET aanhanger op vakantie naar Duitsland. Ik wil op deze manier naar een camping rijden en dan verder vakantie vieren op alleen de motor.

 

Ik wil een bagagewagen aanhanger kopen. Deze zijn bijna allemaal +/- 120 breedt. In Nederland mag je rijden met een aanhanger van 2 mtr breedt, in Duitsland volgens mij tot 1 mtr breedt.

 

Stel (en dit is mijn vraag) ik riskeer het om in Duitsland te gaan rijden met zo'n bakkie van 1.2 mtr. Ik wordt aangehouden in Duitsland, wat zou ik dan kunnen verwachten daar ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Naar mijn weten gelden voor een aanhanger achter de motor de zelfde regels als in nederland, de maat van 1 mtr waar je het over hebt is voor een Mofa (Brommer)

 

Ik zal hier eens in het dorp vragen voor de zekerheid, dus pin je er niet op vast.

aangepast door Woaghalz

Langzaam begin ik het te snappen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga maar eens zoeken op Motorradanhänger dan kom je toch heel wat verschillende formaten tegen.

Daarnaast kan ik het me ook niet voorstellen dat die maximaal 1m breed mag zijn want Duitse vrienden van ons hebben ook gewoon hun normale formaat aanhanger waar zijn motor ook vaak in gaat als ze naar de markt gaan met hun spullen. (kan hij tussendoor makkelijk even weg zonder de parkeerplaats kwijt te zijn)

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op jouw auto is Nederlands verkeersrecht van toepassing, mits Nederlands kenteken of papieren.

Wanneer de wagen/aanhanger in Nederland is toegelaten en aan de Nederlandse regels voldoet mag je er vrij mee in Duitsland toeren.

 

Verder is de Duitse Polizei correct en principiëel, maar heeft het ook een vrijheid in plaats van een bekeuring je te "belehren".

De hoogte van de boetebedragen is weer net omhoog gegaan, maar altijd nog beduidend lager als in Nederland.

 

30 Km. te snel is nu € 100,--

Mijn laatste parkeerboete was 3 jaar geleden en bedroeg € 5,00.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

30 Km. te snel is nu € 100,--

Mijn laatste parkeerboete was 3 jaar geleden en bedroeg € 5,00.

 

Das ist aber billig. Gut und günstig.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is alleen een addertje onder het gras.

Je krijgt ook bij die snelheid 1 punt.

Bij 31 km te snel (buiten de bebouwde kom) is het meteen € 160,00 2 punten en een maand rijbewijs inleveren

 

Tot 10 km te snel kost € 15,00

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op jouw auto is Nederlands verkeersrecht van toepassing, mits Nederlands kenteken of papieren.

Wanneer de wagen/aanhanger in Nederland is toegelaten en aan de Nederlandse regels voldoet mag je er vrij mee in Duitsland toeren.

 

Verder is de Duitse Polizei correct en principiëel, maar heeft het ook een vrijheid in plaats van een bekeuring je te "belehren".

De hoogte van de boetebedragen is weer net omhoog gegaan, maar altijd nog beduidend lager als in Nederland.

 

30 Km. te snel is nu € 100,--

Mijn laatste parkeerboete was 3 jaar geleden en bedroeg € 5,00.

Weet je dat eerste zeker Ceesv ?

 

Regels zijn ondanks het verenigde Europa (not) zeer verschillend wat ik lees. Ik mag met die combi ook nergens harder dan 60 km ! Ook op de autobahn.....nou die mijden we dan maar, ik 60 en zo'n dikke Audi met 220 langs mij heen ? denk het niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je moet een onderscheid maken tssen verkeersregels en de wederzijdse toelating van het voertuig.

In Duitsland dien je je auto te laten keuren door de TÜV en die plakken een sticker op je wagen.

Een Nederlandse auto is niet door de TÜV gekeurd, maar mag toch in Duitsland rijden.

 

Ik mag met mijn witte kenteken 250 km/h+ op de Autobahn fahren, maar wanneer ik dat in Nederland doe beschermt mijn witte kenteken mij niet tegen een hele hoop problemen.

 

Inwoners uit Groot-Brittanie hoeven aan de grens hun wagen ook niet om te bouwen naar het struur aan de linkerkant.

Andersom laten Nederlandse agenten engelse passagiers wel eens in het pijpje bladen en laten de bestuurder verbluft aan de rechterkant van de wagen ongemoeid zitten. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...