Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik was bij een vriend bezig met zijn netwerk op te zetten maar kan in zijn router een Eminent 4544 niet zo gauw vinden hoe en waar je van aangesloten apparaten (NAS, VuDuo, Xp1000) de ipadressen vast kan zetten. In Linksys en Asus router is dat heel simpel voor elkaar te krijgen maar bij de Eminent zie ik niet zo gauw staan.

wie kan mij hiermee helpen?

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Geplaatst:

Waarom geef je genoemde apparaten niet handmatig een IP adres buiten de DHCP reeks?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Mjahhhh,.. Eminent is ook nu niet echt het merk waar je een poster van op je deur plakt... Maar inderdaad.. Gewoon een IP adres toewijzen wat buiten de DHCP reeks zit.. Natuurlijk wel even je DNS invullen op je NAS en XP1000 anders dikke kans dat je geen internetverbinding krijgt.. Wel intranet uiteraard via het default gateway adres van je router..

Geplaatst:

Zo zo.... 5 jaar garantie, dat liegt er niet om, kwaliteits routerje (kuch)

En ruim 225 bladzijdes handleiding.... tja 30 verschillende talen zit je er zo aan ;)

Vaak heet ip adres vastzetten in de dhcp gedeelte van lan netwerk "static lease"

Het is wel een ander model (EM4551) maar wellicht vergelijkbare webif...

post-31470-0-85315700-1399404135_thumb.png

Geplaatst:

Het mooiste is toch te doen wat Mimisiku beschrijft.  Kijk wat de DHCP range is wat uitgedeeld wordt. In de foto van theparasol tussen 100-254 en geef de spullen bijvoorbeeld 10, 20 en 30 op het eind. Zorg dat gateway en dns ook goed staan en er is geen vuiltje in de lucht

gateway en dns kun je opvragen met ipconfig /all in een cmd venster

Het is iets meer werk maar dat is maar eenmalig.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...