Ga naar inhoud


Standaard Multi EPG functioneert niet meer in VTI 6.0.8


Jürgen

Aanbevolen berichten

Sinds ik vanmorgen de laatste beschikbare update heb uitgevoerd functioneert de standaard meegeleverde Multi EPG niet meer, dit op mijn beide SOLO2.

Normalerweise druk ik op de toets EPG en daarna op de blauwe toets Multi EPG maar de laatste functie ontbreekt nu waardoor ik nu geen EPG kan opvragen.

 

Het enige wat ik na de update heb geïnstalleerd is de Multiquickbutton.

Dit omdat mijn tijden geleden zelf aangepaste keymap.xml ervoor zorgde dat de ontvanger niet meer opstartte.

Maar dat lijkt mij toch niet de oorzaak te zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik moet dit iets nuanceren.

Het probleem komt niet direct door de update van 6.0.8 maar door de Multiquickbutton.

Toen ik de backup van 6.0.6 teruggezet had en daarna Multiquickbutton geïnstalleerd functioneerde de blauwe toets voor de Multi-EPG ook niet meer.

 

Het probleem is nu echter dat als ik Multiquickbutton wil gebruiken ik geen Multi-EPG kan toepassen.

Multiquickbutton wil ik toepassen om o.a. de OK-toets voor het oproepen van de zenderlijst te gebruiken.

 

Voordat ik 6.0.8 installeerde gebruikte ik hiervoor een door mij aangepaste keymap.xml maar als ik deze nu gebruik dan blijft de SOLO2 tijdens het opstarten hangen.

Misschien moet ik de in 6.0.8 ingebouwde keymap.xml opnieuw aanpassen maar eigenlijk moet alles gewoon i.c.m. Multiquickbuttom functioneren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Multiquickbutton is een plugin die nogal redelijk wat overschrijft in het image, beter niet gebruiken ( is natuurlijk je eigen keus) ;)

cooltvguide gebruik ik al een eeuwigheid, vindt hem bijzonder mooi, zeer overzichtelijk.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

V.w.b. de opmerking over MCB heb je helemaal gelijk en eigenlijk ben ik er ook niet blij mee met deze keuze maar ik heb op dit moment geen alternatief.

 

Zoals al geschreven heeft het onze voorkeur dat we op de AB d.m.v. de OK-toets de zenderlijst in beeld krijgen en met de Ch_Up en Ch_Dn toetsen ook daadwerkelijk de kanalen kunnen veranderen en zo zijn er nog wel 2 toetsen.

Tot nu toe gebruikte ik daarvoor een zelf aangepaste keymap.xml file waarin ik dus conform onze wensen de wijzigingen had aangebracht.

Toen ik echter VTI versie 6.0.8 had geïnstalleerd en ik zoals gebruikelijk de aangepaste keymap.xml naar /usr/share/enigma2/ had gekopieerd wilde VTI niet meer opstarten.

Dus daarom dit alternatief gezocht want ik zou niet weten hoe ik onze voorkeur voor de genoemde toetsen op een andere wijze zou kunnen realiseren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen

hierzo hadden we ook al enkele "verborgen" functies toegelicht

(als je de helptoets op afstandbediening drukt is het natuurlijk niet verborgen)

 

en in enkele gevallen dien je nog onder de instellingen van AtileHD te kijken wat ingeschakeld of uitgeschakeld is opdat bijvoorbeeld ook separate skinparts ten volle gebruikt kunnen worden.

 

 

juist daarom is MQB iets moeilijker inzetbaar geworden door keymap.xml uit oude image versies enkel terug te kopiëren op een vers geïnstalleerd image

je kunt er inderdaad nieuwe functie vastgelegd in skin en keymap mee verstoren (dat zie je ook vaker bij greenscreen waar juist weer een button / key tot crash kan leiden, zo blijkt uit de crashlog op hdd)

 

toepassen van MQB is aan jullie maar soms is het enkel gewenning

 

 

 

mocht je toch de MQB willen gebruiken moet je vooraf de reeds ingebouwde toetsbediening goed kennen.

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen

hierzo hadden we ook al enkele "verborgen" functies toegelicht

 

Ik begrijp niet helemaal wat ik nu met de verwijzing naar de verborgen toetsen moet, die optie is mij wel bekend maar lost toch mijn probleem niet op m.b.t. de toetswijziging van de OK-toets of zie ik nu iets over het hoofd?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn er een paar die je kunt gebruiken om snel te zappen

niet allemaal identiek aan jou gewende routine maar misschien zelfs handiger

 

op de in de link beschreven wijze kun je heel handig via de pijltjes toetsen zappen en EPG zien...

 

was enkel ter ondersteuning bedoeld ;)

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de fiets nog even neemt en de afbeeldingen bekijkt op die link die ik gaf, zie je dat het soms makkelijker is

pijltjestoets rechts links en je zapt ook door de zenders

 

ciao

 

uhm o ja, heb je nu de standard multiEPG draaien of de cooltvguide via MQB?

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...