Ga naar inhoud


Problemen met Travelsat UFO onderweg


pensionada
Ga naar oplossing Opgelost door satencom,

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of dit het juiste forum is maar ik probeer het toch. Excuses als ik fout ben.

Ik ben voor langere tijd met een caravan onderweg (verhuis ieder paar dagen).Op het dak van mijn caravan staat een Travelsat UFO die altijd (ongeveer 8 jaar)  prima gewerkt heeft. Decoder is een oude Pioneer.

 

Nu heb ik volgend probleem: het uitrichten gaat normaal en ik vind via mijn "piepkastje" met de hand een fatsoenlijk groen signaal. 

Dat wil zeggen voor eventjes: random wordt het signaal zwakker, verdwijnt helemaal en komt dan weer terug. Soms kan je 5 minuten kijken soms maar 5 seconden.

Beweging van schotel en caravan kan je uitsluiten. Ik heb kabels nagelopen en geprobeerd of daar ergens iets veranderd door beweging, maar dat maakt ook geen verschil. Ik heb de LNB eruit gehad en weer goed vastgezet. Niets helpt.

Mijn vraag is uiteraard waar het probleem zou kunnen zijn: de decoder aan het eind van zijn  leven of toch de LNB of ????

 

Graag advies

 

PS

Ik zit nu in het zuiden van Kroatië, dus kan ook niet snel even een winkel opzoeken om daar te overleggen maar heb ook geen zin de komende maanden helemaal zonder TV te zijn..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Ik denk dat je aan een nieuwe ontvanger toe bent, het lijkt er op dat de voeding

in de ontvanger niet meer al te best meer is, een nieuwe HD ontvanger heb je

al van af € 80

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je aan een nieuwe ontvanger toe bent, het lijkt er op dat de voeding

in de ontvanger niet meer al te best meer is, een nieuwe HD ontvanger heb je

al van af € 80

OK, ik ga kijken of ik er hier in Kroatië eentje kan krijgen. Zijn er dingen waar ik speciaal op moet letten?

Ik heb een recreatie-abonnement van Canaaldigitaal en hoef niets speciaals te zien.

Dankjewel voor je snelle reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar je wel even op moet  letten, dat hij geschikt is voor Canaaldigitaal, als je amiko of een sab

Kunt krijgen die werken beide goed, amiko heeft een 12v aan sluiting en sommige sab modellen

hebben dat ook

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat je wel de skew van de lnb goed hebt staan. Ik Croatië (Dubrovnic) moet de lnb voor de ontvangst van de Astra 19,2 op +6 graden staan en voor de Astra 23,5 op +2 graden, d.w.z. als je aan de achterzijde van je schotel staat de lnb respectievelijk 6 graden rechtsom en 2 graden rechtsom gedraaid moet zijn.
Bekijk de bijlage. Draai hiertoe de drie kruiskopschroeven los om de grote kunststof ring los te zetten de draai de lnb in de juiste stand.
 

post-60869-0-10548200-1399477057_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat je wel de skew van de lnb goed hebt staan. Ik Croatië moet de lnb voor de ontvangst van de Astra 19,2 op +6 graden staan en voor de Astra 23,5 op +2 graden, d.w.z. als je aan de achterzijde van je schotel staat de lnb respectievelijk 6 graden rechtsom en 2 graden rechtsom gedraaid moet zijn.

Bekijk de bijlage. Draai hiertoe de drie kruiskopschroeven los om de grote kunststof ring los te zetten de draai de lnb in de juiste stand.

 

Ja, dat had ik al gedaan, maar dank voor je bijdrage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik een decoder van een andere caravan geleend: die gaf geen problemen, maar daarbij ontdekte ik een los contact in de kabelschoen van de kabel tussen caravan en decoder (die ik toch gecontroleerd had ...)

Enfin, het probleem is opgelost 

Nogmaals dank voor jullie meedenken! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...