Ga naar inhoud


[Pioneer] DBR110S NL "Out of order" HELP!


Gast

Aanbevolen berichten

Even niet goed opletten bij het patchen en vervolgens een aantal acties om de deco weer "normaal"te krijgen: Het resultaat bij aanzetten normaal en in service mode "out of order"in het display.

 

Wie kan me helpen. Ik heb geprobeerd met pionero4 en met flahwizard beta8 maar het lijkt wel of ik geen contact meer met de deco kan krijgen.

 

Een hopeloze bijna patcher.

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zolang je 'out or order' krijgt, is je deco nog niet dood. Dus is de kans zeer groot dat we de deco weer aan de gang krijgen.

Om te beginnen:

1) Kun je omschrijven wat je gedaan hebt?

2) Was de deco eerder wel werkend gepatched?

3) Welke versie ben je aan het laden?

4) Gebruik je de JTAG?

5) Als je in Pionero op CPU code drukt: krijg je dan CPU info.

6) Welk type moederboard heb je?

Probeer deze vragen uitgebreid te beantwoorden.

 

Groeten

Satori

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Satori,

 

Hierbij op volgorde van je vragen de antwoorden.

 

1) Ik heb de nieuwe patch mbv pionero proberen te laden JTAG en serieel aangesloten. Bij het starten heb ik eerst gecontroleerd of ik een CPU code terug kreeg en dat was zo. Vervolgens:( Vanuit TAB Firmware(JTAG) ) ben ik vergeten om het adres naar 600000 te zetten deze stond nog op 7E00000. Ik heb toen pionero bezig was gezocht naar annuleren maar toen zag ik niets meer veranderen op het scherm en heb toen via CTRL/ALT/DEL (Win XP) het programma beeindigd. Vervolgens wel op 6000000 de patch proberen te laden maar elke keer als het bij blok 8000 was gaf pionero de foutmelding dat er tijdens het vergelijken een fout was gevonden. Na opnieuw opstarten van PC en deco bleef dit zo. Ik dacht vervolgens dan ga ik eerst maar de EEPROM file laden om te kijken of dit wel werkt maar daar kreeg ik ook een foutmelding. Vervolgens weer opnieuw opstarten nu het resultaat is nu daar.

2. Ja ik heb de deco al eerder gepatch met allcam 7, 15x432 en ...

3. Versie 15x441nl

4. Ja een JTAG zie ik zelf ingebouwd heb.

5. Nu krijg ik code FFFFFF [verkeerde CPU code .......]

6. BNP1354-G

 

 

Groeten,

 

Satnerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste (tweede) reactie is dat je een probleem met je JTAG interface hebt.

Voor het opvragen van de CPU code hoeft de deco eigenlijk helemaal niet te werken, omdat dit rechtstreeks aan de CPU gevraagd wordt. Dit is anders als het programmmeren van een flash.

Dit probleem kan natuurlijk ook in je parallel poort zitten. Ik kan dat weten, want ik heb mijn parallel poort een keer opgeblazen in een computer van een paar weken oud.

Zolang als de tekst 'out of order' of 'retrying update' verschijnt werkt je bootloader nog en dus kun je in principe ook gewoon upgraden.

 

Als je in deze thread even zoekt op JTAG voor pakweg 4 maanden, dan zul je een beschrijving vinden van mij, waarbij je op een eenvoudige manier je interface kunt testen. Ik stel het volgende voor:

1) Doe eerst deze JTAG test doet.

2) Als JTAG ok: Test dan je printerpoort.

 

Dan zien we daarna wel weer wat de volgende stap is.

 

Succes

satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Satori,

 

Ik krijg weer een CPU code terug :

 

Openen van LPT1 poort

DCU reset aan-gezet

DCU Status : Run-Test/Idle

CPU Code (IDCODE) : 5D406041

CPU type :STi5512

DCU reset uit-gezet

Sluiten van LPT1 poort

 

Andere PC en Pionero wederom ingesteld en wel op DBR-S110NL BNP-1354-D

 

(out of order nog steeds in display)

 

Geeft bij 8000 wederom check error. Volgen mij weet jij raad?

 

Groeten,

Satnerd

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het intypen van het resultaat heb ik even gecontroleerd welk boardtype ik heb. Ik heb de instelling van Pionero even naar 1354G gezet ondanks de I van italië? WERKT NU DE DECO WEER.

 

Een paar vragen van jouw en suggestie omtrent de JTAG hebben mij verder geholpen.

 

Bedankt voor je hulp Satori.

 

By the way een extra vraag: Ik gebruik de video(scart)uitgang van de deco op SVHS. Nadat de deco een tijdje heeft uitgestaan of nu na een nieuwe patch moet altijd de standaard instelling weer wijzigen naar SVHS. Heb jij hier een oplossing voor door in een bepaald deel van de programmatuur een wijziging te zetten of zoiets?

 

Groeten,

Satnerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proficiat met je werkende deco.

 

Volgens mij wordt de waarde voor het video systeem in de eeprom bijgehouden.

Dit betekent dat je de deco via 'standby' moet uitzetten om de wijzigingen in de eeprom te saven.

De waarde van het videosysteem staat op adres 0x406 in de eeprom. 0x00=PAL <>0xFF=Secam. Ik weet niet wat de waarde is voor SVHS, maar je zou de eeprom kunnen uitlezen met de ene instelling en later met de andere instaelling en dan het verschil kunnen bekijken.

 

Succes

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...