Ga naar inhoud

Als ik op astra 3 iets opneem kan ik op astra 1 niks zien

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als ik bijv op de astra 3 iets opneem dan kan ik op de astra 1 niks zien op de astra 2 en hotbird lukt wel.

Het signaal gaat heel snel heen en weer zet ik de opname uit dan krijg ik weer beeld.

Nu zat ik te denken aan verschillende mogelijkheden.

De 2 kabels lopen door 1 buis misschien stoort dit heb nog een reserve liggen door het beton.

Kunnen de lnb's te dicht bij elkaar zitten heb inverto black ultra quad lnb's zonder afsluit weerstanden.

Vergeet bijna te vertellen heb een solo2.

Wie weet antwoord voordat ik dingen overhoop trek wat niks uitmaakt

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

hoe heb je de diseqc instellingen staan tuner A en tuner B

en je hebt 2 tuners aangesloten ?

post-41606-0-03018800-1399548641_thumb.png

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

aak ook eens een foto van jou schotel enz

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

Geplaatst:

Vanavond kan ik pas fotos maken, waar wil je fotos van

Tuner instellingen op eenvoudig

Poort a astra 1

Poort b astra 3

Poort c astra 2

Poort d hotbird

Tuner 2 hetzelfde ingesteld

Heb 2 kabels aangesloten gaan naar 2 switches en dan 4 kabels per switch allemaal naar 1 quad lnb

Geplaatst:

Wat schrijf je nou Muppet?

"Heb 2 kabels aangesloten gaan naar 2 switches en dan 4 kabels per switch allemaal naar 1 quad lnb"

Je hebt ze toch zeker wel aangesloten zoals in de bijlage?

post-60869-0-24471800-1399556221_thumb.jpg

Geplaatst:

Ik vrees dat je gewoon op onderzoek uit moet.

Te beginnen bij de bekabeling buiten, inclusief de connectoren.

Ik herken het verschijnsel in die zin, dat ik ooit uitval kreeg bij het aanzetten van de tweede ontvanger.

Bleek een kapotte lnb-switch te zijn. Dus in mijn geval moest een duo lnb worden vervangen. Toen deed de hele reeks van 4 het weer en was het probleem weg.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Wat schrijf je nou Muppet?

"Heb 2 kabels aangesloten gaan naar 2 switches en dan 4 kabels per switch allemaal naar 1 quad lnb"

Je hebt ze toch zeker wel aangesloten zoals in de bijlage?

Ik begrijp dat hij bedoelt dat hij 4 Inverto quads heeft.

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst: (aangepast)

Eduard, dat is het probleem niet. Hij schrijft dat vanaf de switch vier kabels naar 1 lnb gaan met vier aansluitingen (een quad-lnb).

aangepast door Sprietje

Eduard, dat is het probleem niet. Hij schrijft dat vanaf de switch vier kabels naar 1 lnb gaan met vier aansluitingen (een quad-lnb).

Maar hij schrijft ook:

Kunnen de lnb's te dicht bij elkaar zitten heb inverto black ultra quad lnb's zonder afsluit weerstanden

Hij gebruikt dus 2 uitgangen van de 4 op elke quad van 4, zo lees ik het.

Maar je hebt wel gelijk dat je navraagt, want zijn situatieschets is niet helder. Jouw illustratie moet uitsluitsel geven.

aangepast door Eduard07

Geplaatst:

Ja sorrie 4 quad lnb en dan 2 x diseqc switch waar van elke switch 4 kabels naar 1 astra 1 , 2 astra 3 , 3 astra 2 en 4 hotbird

Geplaatst:

Kort samengevat tuner 2 ontvangt geen astra 19.2, dan zal de fout in kring 2 zitten.

diseqc of lnb (aansluiting)

The key to happiness. Stay away from idiots

Dan dus eerst even testen:

Steeds één kabel aan de ontvanger los: heb je dan ontvangst op alle satellieten?

Eerst met de ene kabel testen, dan met de andere.

NB Het veiligst is het, om de spanning volledig van de ontvanger af te halen, als je een LNB-kabel aansluit of los maakt. Voorkomt mogelijke kortsluiting van de LNB-spanning.

Groet, A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

je kan toch ook gewoon de tuners apart uitschakelen

dan hoef je de coax al niet los temaken

aangepast door smetje limb.BE

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen