Ga naar inhoud

Nederlands TV/HD Kijken Canarische Eilanden (Gran Canaria)

Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een 90 com schotel geprobeerd op Lanzarote, maar was niet erg tevreden. Een 100 cm schotel is toch echt wel het minumum, en als je de plaats hebt, ga gewoon voor een 120 cm schotel.

Op elk eiland zit wel een engelse verkoper, die graag bij je langs komt om de boel te installeren, in ieder geval ging het zo op Lanzarote.

Ik was geloof ik ongeveer 100 euro kwijt.

Geplaatst:

De triple-lnb past op Grand Canaria op een 80x90cm-schotel maar die is aan de krappe kant voor de Astra 28,2. Bovendien zou je hem dan eigenlijk op z'n kop moeten monteren dus met de aansluitingen omhoog maar dat zou eventueel kunnen met een plastic zakje er overheen.

En een Wavefrontier T90 kan. Je zult echter zelden zoiets geks hebben gezien want hij moet 44 graden gekanteld worden en dat ziet er niet uit.

Wat betreft het signaal voor de Nederlandse zenders en twee van de drie Engelse satellieten is het OK. De schotel is prima.

Hey Sprietje.., ''moret'' vertelde mij dat hij op lanzarote het beste 1 kon hebben van 120cm ,

Aangezien ik de ruimte heb lijkt mij dit het beste .. maar is het mogelijk om daarop astra 1 2 en 3 op 2f zitten geloof ik alle itv hd channels, dus dan is de 120 cm wel noodzaak. Is op zo'n satelliet dit volledig te ontvangen met 3 lnb's lukt dit naar jouw weten ?

En dan aansluitingen voor 4 ontvangers.

Alvast bedankt allemaal !

Geplaatst:

Beste dageraad

Het ligt er maar aan wat je een 90cm-schotel noemt.
Offsetschotel zijn altijd zo'n kleine 10% hoger dan ze breed zijn.
De ene noemt een schotel een 90cm-schotel als die 90cm hoog is, de andere als die 90cm breed is. Wat betreft de versterking die een schotel geeft, moet je altijd de breedte van de schotel nemen.
Op een schotel van 80 bij 90cm moeten de lnb's op de Canarische Eilanden 39mm uit elkaar staan. Bij duo-lnb's voor 60cm-schotels staan de koppen 38mm van elkaar. Dit past dus perfect.
Bij een schotel van 90x100cm moeten de koppen 44,5mm uit elkaar staan, een afwijking van 6,5mm. Dit is ook nog wel te doen, zeker als je de zaak wat uitmiddelt.

Geplaatst:

Beste Donnovan

Om te kijken welke Engelse zenders je op Gran Canaria kunt krijgen, bekijk je deze site: http://www.lyngsat.com/Eutelsat-28A-and-Astra-2A-2E-2F.html
De zenders waar een "F" bij staat (Free to air) kun je zonder abonnement bekijken.
Zenders die je niet kunt ontvangen zitten op de UK spotbeam, de S1 beam en de West Africa beam.
Zenders die je wel kunt ontvangen zitten op de Supperbeam, Southern Europe beam en Europe beam. Als je op de naam van de beam klikt, krijg je de footprint te zien.

Geplaatst:

Zit zo te kijken...

Heb je echt 5 tv's nodig?

Volgens mij is 4 tv'sen 3 lnb's heel wat voordeliger dan 5 tv's en 3 lnb's.

Die xtrend is iddd een uitstekende keuze.

Maar 4 of 5 tv's,dan heb je ook 4 of 5 kaarten nodig.

En dit is het allerduurste.

Ik meen dat je 3 kaarten op naam kunt zetten bij canaldigitaal.

Je wilt graag hd,stel je neemt een basishd abonnement van 17,95.

Daarbij 2 extra kaarten van 1,50 + 5 EURO per kaart erbij voor het hd pakket.

Dan zit je per maand op 17,95 + 6,50 +6,50 = dik 30 euro voor het instappakket.

En dan heb je nog maar 3 tv's..

Wil je 5 tv's dan zul je een multiswitch moeten nemen en idd quattro lnb's

en daar hangt een fors hoger prijskaartje aan.

Kun je echt niet met 4 tv's toe?

Beste Gerard,

Ben druk bezig met verhuizen dus reageer wat later....,je hebt helemaal gelijk wat betreft de 3lnb's aansluiten op 4 tv's.

Ik zit alleen te denken hoe ik dit kan gaan doen op een 120cm schotel , dit worden 3 losse lnb's op een rail met een diseqc switch ..,

Maar hoe krijg ik hier 4 uitgangen voor ? heb ik dan een mulitswitch nodig?

De prijs maakt mij niet echt uit ... tenzij het zoveel honderd per maand alleen aan tv kost...,

De aanschaf maakt mij niet uit , en de maandelijkse kosten liever niet boven de 100 , maar moet via canal digitaal aanvragen wat het me gaat kosten,

Als ik de entertainmenthd pakket neem met britse zenders en 3tv's voor 35 euro per maand..,

Installatie kosten en eerste nota : 315,90 + 29,50 + 286,40

Dus dit valt reuze mee toch.., alleen denk ik dat canaldigitaal niet beschikt over 120cm schotels..

Hoor graag van jullie !

Geplaatst:

Beste dageraad

Het ligt er maar aan wat je een 90cm-schotel noemt.

Offsetschotel zijn altijd zo'n kleine 10% hoger dan ze breed zijn.

De ene noemt een schotel een 90cm-schotel als die 90cm hoog is, de andere als die 90cm breed is. Wat betreft de versterking die een schotel geeft, moet je altijd de breedte van de schotel nemen.

Op een schotel van 80 bij 90cm moeten de lnb's op de Canarische Eilanden 39mm uit elkaar staan. Bij duo-lnb's voor 60cm-schotels staan de koppen 38mm van elkaar. Dit past dus perfect.

Bij een schotel van 90x100cm moeten de koppen 44,5mm uit elkaar staan, een afwijking van 6,5mm. Dit is ook nog wel te doen, zeker als je de zaak wat uitmiddelt.

Beste Sprietje..,

Daar ben ik weer... was druk bezig met de verhuizing dus kon niet eerder reageren...,

Ik heb even naar de andere forums gekeken waar mensen een soort gelijke vraag vragen als mij..,

Maar ik kom er toch niet helemaal uit...

Ik ben dus van plan een 120cm schotel te kopen hoe jij mij had uitgelegd.. ik zit te denken aan een Cahors (Visiosat) SMC 120 schotelantenne tenzij jij mij wat beters kan adviseren.., ik wil hier dus 3 losse lnb's op plaatsen met een rail .., en dan heb ik nog een multiswitch nodig voor mijn 4 ontvangers..,

Kan jij mij adviseren wat ik nog meer nodig moet hebben.., en/of welke lnb's of multiswitch ik het beste kan nemen?

Hoor graag van je , Prettige Avond !

Geplaatst:

Beste Donnovan

Tja een betere schotel als een Visiosat SMC 120 kun je niet kopen. Een perfecte polyester schotel die dus ook niet kan roesten door de zoute zeelucht. Alleen niet voor iedereen betaalbaar want goedkoop is deze schotel zeker niet.
Helaas bestaan er geen rails voor deze schotel, wel twee-, drie- of viervoudige lnb-houders maar al zou er al een houder zijn voor de Astra 19,2, 23,5 en 28,2, dan zou die nog niet passen op de Canarische Eilanden. Maar geen nood, alles is op te lossen.

Ik heb de lnb-afstanden even voor je uitgerekend. Ik kan het alleen bij benadering zeggen omdat ik er niet achter kan komen wat de f/D-verhouding van de SMC 120 is.
Tussen de Astra 19,2 en 23,5 is 56,7mm
Tussen de Astra 23,5 en 28,2 oost is 56mm

Met normale lnb kom je tot 58mm hart op hart. Het is dus slechts een afwijking van 2 en 2,3mm, echt te verwaarlozen dus. De koppen van de lnb's moeten strak tegen elkaar geplaatst worden.

Als rail adviseer ik je de Wentronic-sat-feedhalter-67306. Een degelijke rail van aluminium.

Je wilt 4 aansluitingen hebben. Normaal zou ik je een Inverto Black Premium Quad adviseren maar die heeft maar een neklengte van 33mm. Dat is te kort om daar de lnb-klem van 20mm dik en de rail op te plaatsen en de lnb-klem van de Wentronic. Daarom adviseer is je de Smart Titanium Quad die een neklengte van 39mm heeft.

post-60869-0-26344300-1400017680_thumb.jpg

Geplaatst:

Beste Donnovan

Tja een betere schotel als een Visiosat SMC 120 kun je niet kopen. Een perfecte polyester schotel die dus ook niet kan roesten door de zoute zeelucht. Alleen niet voor iedereen betaalbaar want goedkoop is deze schotel zeker niet.

Helaas bestaan er geen rails voor deze schotel, wel twee-, drie- of viervoudige lnb-houders maar al zou er al een houder zijn voor de Astra 19,2, 23,5 en 28,2, dan zou die nog niet passen op de Canarische Eilanden. Maar geen nood, alles is op te lossen.

Ik heb de lnb-afstanden even voor je uitgerekend. Ik kan het alleen bij benadering zeggen omdat ik er niet achter kan komen wat de f/D-verhouding van de SMC 120 is.

Tussen de Astra 19,2 en 23,5 is 56,7mm

Tussen de Astra 23,5 en 28,2 oost is 56mm

Met normale lnb kom je tot 58mm hart op hart. Het is dus slechts een afwijking van 2 en 2,3mm, echt te verwaarlozen dus. De koppen van de lnb's moeten strak tegen elkaar geplaatst worden.

Als rail adviseer ik je de Wentronic-sat-feedhalter-67306. Een degelijke rail van aluminium.

Je wilt 4 aansluitingen hebben. Normaal zou ik je een Inverto Black Premium Quad adviseren maar die heeft maar een neklengte van 33mm. Dat is te kort om daar de lnb-klem van 20mm dik en de rail op te plaatsen en de lnb-klem van de Wentronic. Daarom adviseer is je de Smart Titanium Quad die een neklengte van 39mm heeft.

Beste Sprietje,

Weet jij ook of deze schotels van visiosat ( Cahors ) in het buitenland te verkrijgen zijn? Ik wil namelijk dan wel deze schotel als dit 1 van de beste schotels te verkrijgen is.

De Wentronic houder .. kan ik wel wereldwijd bestellen of via ***geen-reclame*** zag ik net.. dus dit moet geen probleem worden..,

En de Smart Titanium lnb's zijn van dezelfde kwaliteit als de inverto's?

Dan rest alleen nog de vraag , hoe krijg ik via deze 3 lnb's op mijn satelliet 4 aansluitingen op de 4 decoders die ik wil gaan gebruiken..

Hartstikke bedankt voor de berekeningen .., Als ik op het eiland ben zal ik jullie op de hoogte houden hoe dit proces zal gaan verlopen.

Met vriendelijke groeten!

Geplaatst: (aangepast)

Beste Donnovan

Tja, Visiosat schotels zijn natuurlijk in alle landen van Europa te koop maar hoe dat op Gran Canaria is weet ik niet.
Wat betreft de Smart Titanium: Er zijn mensen die beweren dat dat de beste lnb is die er is. Eén van de beste is de Inverto Black Ultra maar die past niet in de quad-uitvoering. Zodoende kan alleen de Inverto Black Premium geplaatst worden maar die nek is te kort. Het enigste wat je zou kunnen doen is een smallere multihouder nemen, bijv. de LNB-houder GK3 A025, zie bijlage 2 maar het zou als een vlag op een modderschuit zijn om die gammele beugel op zo'n mooie Visiosat schotel te zetten.
Maar de Smart Titanium Quad behoort ook tot de hele goede lnb's. Ik zou me er geen zorgen over maken.

Wat betreft het aansluiten, zie bijlage 1 waarbij je de vierde aansluiting niet gebruikt. Je hebt dus 3 stuks 4/1 diseqc-switches nodig. Neem Spaun of Triax, dan heb je iets goeds.

post-60869-0-73554100-1400099359_thumb.jpg

post-60869-0-01436600-1400099468_thumb.gif

post-60869-0-53942000-1400099485_thumb.png

aangepast door Sprietje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen