Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik woon sinds kort in een studentenpand met een eigen etage.De andere eigenaar verhuurt de andere 3 etage's, elk met een aparte voor- en achterruimte. Dus 6 andere bewoners. 

Het is een ouder gebouw, voordeur, gang, trap naar de 1e, aldaar overloop met toegangsdeur voor en achter, en de trap naar de 2e, 3e en 4e, ieder met overloop en 2 deuren naar voor en achter.

Regelmatig is er post weg,van zowel de huidige bewoners als van vertrokken personen. Het vermoeden is dat vertrokken personen niet alle sleutels hebben ingeleverd. Er wordt gewerkt met contracten van een half jaar dus elk half jaar het slot vervangen is niet een optie.

I.o.m. de bewoners van de 1e wil ik boven de trap van de 1e, een web cam hangen, gericht op de trap beneden en de hal, aangesloten bij mij op de 2e. Ik heb nog een brakke maar werkende pc in de berging, de cam heeft een programma met een bewegingsdetector. Een brakke monitor is wel te versieren.

Ik zie alleen even op tegen de usb kabels, om de 5 meter een hub kan wel maar vraagt enkele hubs.

Ik vraag me af of er nog alternatieven zijn. Zo is de usb kabel van 5 meter, veel dikker en stugger dan dat dunne kabeltje aan de cam zelf.

Kan ik met enkele keren van die dunne (verleng) kabels die dikkere usb vermijden? En kan daan het aantal hub's minder dan 1x per 5meter?

Alternatieven zijn welkom, mits niet te duur. Een web cam naar een eenvoudige fotolijst of zo. 

Opname is handig maar geen pre, als het moet ben ik zo beneden.

Dank voor het meedenken.

Geplaatst:

Kijk eens naar een IP camera...  meestal draadloos aan je netwerk aan te sluiten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst: (aangepast)

dat zou ik wel eerst even met de plaatselijke politie overleggen

want algemene verkeersruimte mag je enkel met toestemming van alle bewoners bewaken met een IP camera alsook met de verhuurder

o ja (omdat het in onze VVE ook aangelegd werd)

je mag het niet aan één bewoner zelf overlaten die camera opnames te bekijken

dat mag enkel de politie bij aangifte van een strafbaar feit komen doen

aangepast door Tonskidutch

Coles Corner

Richard Hawley

Geplaatst:

@winwiz: aan een IP cam. had ik al gedacht. Maar die moet ik dan apart kopen. Maar ik heb nog geen eigen internet verbinding, woon er net. Daarnaast zal ik dan toch iets met een kabel moeten doen voor de voeding als het via wifi gaat. Dan kan ik beter de voeding en het data verkeer via een cat5 kabel laten lopen naar de router, scheelt weer in het instellen. Ik vrees dat er dus geen andere alternatieven zijn.

@tonskidutch: ik  ben eigenaar van de 2e, de andere eigenaar verhuurt de 1e, 3e en 4e. Ik wil het even low budget houden, als het werkt wil ik onderhandelen over een gezamenlijke voorziening. De andere huurders zijn best wel tevreden met deze as.oplossing, want het is o.a. hun post die pootjes krijgt, hun veiligheid. Uiteraard worden er bordjes opgehangen met "cameratoezicht". Ter overweging: ik ga niet gluren op prive terrein van de buren of de openbare weg. Het is eigen ruimte achter een gesloten deur. Het is grijs, maar een cam op de helm of dashbord is al heel normaal (veranderde inzichten).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen