Ga naar inhoud


Afstellen schotel


FrankieV

Aanbevolen berichten

Wat een ellende hè in Nederland met al die regen? Ik zag de luchten van het weerjournaal van 19.30uur en dat te bedenken dat hier dit jaar nog geen millimeter regen is gevallen. Dat is ook niet goed hoor want alles wat niet aan het waterinfuus ligt gaat dood maar wel lekker om voor buiten wat te plannen en zeker om schotels af te stellen. En regenreserve? Helemaal niet nodig, alleen heel mooi weer reserve.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ach, alles heeft zijn keerzijde.

Wij hebben hier weer geen last van smeltende lnb's bij sun outages...

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het toch geen weer is heb ik vandaag binnen wat getest. Heeft het er voor mij niet heel veel duidelijker op gemaakt. Maar misschien voor jullie wel.Ik heb mijn Vu van beneden naar boven gesleept en aangesloten, waar normaal een dreambox 600 pvr staat. Op zolder, zo dicht mogelijk bij de schotel. Ik gebruik 4 EMP switches, dus als ik de Vu op zolder probeer gebruik ik ook een andere switch. Heb ik dan nog slecht beeld kan ik de switches wel uitsluiten.

 

Het heeft niet geholpen, het beeld is net zo waardeloos als beneden. Vervolgens heb ik alle waardes (SNR en AGC) opgeschreven en de verschillende waardes vergeleken met de waardes van de dreambox. Dit had ik vorige week (decoders op hun eigen plek) ook al eens gedaan. Hieronder volgt de tabel. Bij Astra 23,5 heb ik zelfs een verschil bij de SNR van 35 % vorige week, tot 33 % deze week. Dit verschil kan toch niet alleen aan de schotel liggen? Wie weet raad en kan de tabel analyseren? Een voorzichtige conclusie zou ook leuk zijn. 

 

11-5-2014%2016-28-29.jpg

aangepast door FrankieV

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus de switches liggen binnen droog ?

ps zou je schotel niet een beetje verwaaid zijn

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, switches zitten binnen. Ik weet dat de schotel niet optimaal staat, maar het is geen weer om nu het dak op te gaan. Maar het is toch vreemd, dat er zo een verschil in signaal is, met dezelfde antenne. Astra 23,5, Vu+ SNR 61%; Dreambox zelfde antenne, zelfde zender, SNR 93%. Een verschil van 33%! Het lijkt wel of de decoder stuk is. Ik zou eens een andere HD decoder moeten kunnen proberen. De vu heb ik al 2x moeten repareren (c807). Misschien is het tijd voor een nieuwe? Kan ik uit de tabel hierboven concluderen dat de decoder aan vervanging toe is?

aangepast door FrankieV

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

eerst eens goed afstellen, dat is waarschijnlijk de oorzaak van minder signaal

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, switches zitten binnen. Ik weet dat de schotel niet optimaal staat, maar het is geen weer om nu het dak op te gaan. Maar het is toch vreemd, dat er zo een verschil in signaal is, met dezelfde antenne. Astra 23,5, Vu+ SNR 61%; Dreambox zelfde antenne, zelfde zender, SNR 93%. Een verschil van 33%! Het lijkt wel of de decoder stuk is. Ik zou eens een andere HD decoder moeten kunnen proberen. De vu heb ik al 2x moeten repareren (c807). Misschien is het tijd voor een nieuwe? Kan ik uit de tabel hierboven concluderen dat de decoder aan vervanging toe is?

Je moet Pli op dB's zetten en dan opnieuw vergelijken.

Percentages Vu+ en Dreambox zijn niet 1 op 1 vergelijkbaar.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

SNR dB's staan er bij in het klein. Alleen op de DB600PVR kun je geen dB's instellen toch? Is een sd decoder met een oude versie pli.

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaterdag eerst maar een op mijn gemak de schotel goed afstellen. En dan opzoek naar een nieuwe decoder. Ga ik de Vu in ieder geval repareren (c807) met de keramische condensator. Schuif ik de Vu door naar boven.

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...