Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi ik heb op marktplaats een draaibaar sat setje gekocht, met een MVision Diseqc 1,2 motor, 78 cm triax schotel en een Comag SL 50 satontvanger. Hij was bij de verkoper perfect ingesteld en ook draaibaar. Ik was er vanuit gegaan, dat wanneer ik hem bij mij neer zou zetten, zonder veel instelwerk, spelend zou krijgen.De verkoper woont ook in dezelfde stad op een 200 meter afstand van waar ik woon. Dus heb alleen de motor precies richting zuiden gezet en alles zo gelaten als bij de verkoper. Nu draait de motor alleen maar helemaal naar rechts en thats all! Heeft iemand tips om het goed te krijgen of denken jullie dat er iets stuk is gegaan met het overplaatsen, want heb nog nooit een draaibare schotel gehad. M.v.g. Nico

Geplaatst:

Hallo,

Je zal de schotel wel opnieuw moeten afstellen, maar als de schotel alleen naar rechts (west) draaid is het lastig om de schotel tevens ook naar de oostelijke satellieten af te stellen.

Misschien de verkoper die 200 meter bij je vandaan woont even vragen of hij ook het probleem had met het naar links (oost) draaien vd schotel/motor?

Wiljo

Geplaatst:

Hallo,

Je zal de schotel wel opnieuw moeten afstellen, maar als de schotel alleen naar rechts (west) draaid is het lastig om de schotel tevens ook naar de oostelijke satellieten af te stellen.

Misschien de verkoper die 200 meter bij je vandaan woont even vragen of hij ook het probleem had met het naar links (oost) draaien vd schotel/motor?

Wiljo

Hoi Wiljo bedankt voor je reactie, heb de schotel van een vrouw gekocht die het had laten installeren.Denk persoonlijk niet dat ze er verstand van heb. Maar ben inmiddels al een stapje verder. Heb de ontvanger gereset en de motor ook een aantal resets gegeven. Het draait inmiddels links en rechts en heb het motortype ingesteld op usals en daaronder de lengtegraad en breedtegraad ingevoerd. Maar helaas nog geen goed signaal op de ontvanger ...60% op de astra 19.2 en 30 % op de hotbird. Het lijkt mij dat die motor richting zuiden moet blijven staan en ik heb de satelliet volgens mij ook op de goede aantal graden 27.5. Tips zijn van harte welkom i.i.g  :confused:

Geplaatst:

Als je de paal waterpas hebt staan en de afstelling schotel aan motor niets hebt veranderd , de motor hebt gereset , je lat en lon bij Usals goed hebt ingesteld , kies je b.v. BVN Astra 1 ,dan moet je motor daar naar toe draaien .

Controleer of het pijlpuntje aan de kromme buis onder de motor op 15 gr oost staat op de schaalverdeling .

Klopt dat , dan moet tje de klemmen van de motor waarmee deze aan de paal zit , iets losdraaien en de motor met de handen verdraaien tot je signaal hebt .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Als je de paal waterpas hebt staan en de afstelling schotel aan motor niets hebt veranderd , de motor hebt gereset , je lat en lon bij Usals goed hebt ingesteld , kies je b.v. BVN Astra 1 ,dan moet je motor daar naar toe draaien .

Controleer of het pijlpuntje aan de kromme buis onder de motor op 15 gr oost staat op de schaalverdeling .

Klopt dat , dan moet tje de klemmen van de motor waarmee deze aan de paal zit , iets losdraaien en de motor met de handen verdraaien tot je signaal hebt .

Pijlpuntje staat op 15 graden op de schaalverdeling maar denk i.d.d. dat het waterpas verhaal de reden is Trust, de klemmen waarmee ik de motor vast zet, trekken de schotel krom. Omdat 1 moer over de kop was gedraaid, heb ik de ander maar gewoon een stuk verder gedraaid. Denk als ik er een platte reep metaal achter doe, dat het goed gaat komen en de motor weer goed waterpas is. Morgen maar mee verder! Ben net een verzopen kat, met al die regenbuien op m'n kop vandaag. Bedankt voor het meedenken tot zover, toppie  :D

Geplaatst: (aangepast)

Het is beter op de lange duur om een andere motor aan te schaffen. Ik heb ook toestanden gehad met de sg2100 omdat de binnenkant van de bevestigingsbeugels gaat doorbuigen wat niet meer goed te krijgen is.

Als je van +- 65 West tot 64 Oost wil draaien kan je het beste een Stab hh 120 nemen kost wel wat maar dan heb je ook wat. Dan heb je een bredere zicht op alle satelieten dan kun je overwegen om een Powertech dg 380 te nemen die een grotere draaihoek heeft van 80 west to 80 oost als je bevoorecht bent met het uitzicht.

Bedenk wel dat bij de Stab hh 120 de poot omhoog steekt waar de schotel opkomt en bij de Powertech motor de poot naar beneden en de bevestigings beugels van de motor aan een kant open is wat soms lastiger is om de motor en later ook schotel te bevestigen. Het kan wel maar even goed opletten dat de Powertech motor niet

losschiet van de mast tijdens vastzetten. Aan de rechter zijkant van de motor zit een gradenboog zit een

die voor Amsterdam op 52,8 graden moet staan vul de plaats in bij Dishpointer met jouw plaats voor fijnafstelling van ucals latitude en longlitude van de richting..

Nu kunnen beide rotoren wel wat hebben tot 17 kg geloof ik maar bij mijn weten zou een giby 1.25 toch te zwaar zijn maar voor 78 cm werkt het zeker prima..

Ook even opletten dat je schotel goed recht op de as van je rotor is afgesteld..

Succes ;)

Ger..

aangepast door Phoenixx
Geplaatst:

Ik heb geen ervaring met de Powertech. Heb al jaren een Stab HH120 en daarvoor een Stab HH100.

Ik heb me wel steeds afgevraagd waar het (behoorlijke) prijsverschil tussen Powertech en Stab hem in zit. Kan iemand daar iets over vertellen?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Het is beter op de lange duur om een andere motor aan te schaffen. Ik heb ook toestanden gehad met de sg2100 omdat de binnenkant van de bevestigingsbeugels gaat doorbuigen wat niet meer goed te krijgen is.

Bij overmatig vast draaien kun je elke bevestiging krom laten trekken maar daardoor is de motor zeker niet onbruikbaar meer .

Een kwestie van de motor elevatie bijstellen , grofweg gebruik ik de markeringen op de motorbeugel maar daarna met een simpele elevatie meter .

Een kromme beugel is na demontage met een hamer op een harde ondergrond , prima weer in vorm te krijgen .

post-30993-0-25635600-1399801942_thumb.jpg

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Phoenixx en Trust bedankt voor de inbreng op dit topic, neem de info natuurlijk mee! Zitten weer goede tips tussen, voor de huis tuin en keuken satelliet gebruiker zoals ik . Kan helaas maandag pas weer verder met knutselen aan de schotel opstelling, want er is mij een draadbeugel van de motor geknapt gisteren. Denk dat ik dit maar eerst moet oplossen met een stuk draadeind, want heb het vermoeden dat deze dingen niet los te kopen zijn! Of moet al als auto-onderdeel te krijgen zijn o.i.d. maar heb gister een paar uur gegoogeld zonder resultaat. M.v.g. Nico

Geplaatst:

Phoenixx en Trust bedankt voor de inbreng op dit topic, neem de info natuurlijk mee! Zitten weer goede tips tussen, voor de huis tuin en keuken satelliet gebruiker zoals ik . Kan helaas maandag pas weer verder met knutselen aan de schotel opstelling, want er is mij een draadbeugel van de motor geknapt gisteren. Denk dat ik dit maar eerst moet oplossen met een stuk draadeind, want heb het vermoeden dat deze dingen niet los te kopen zijn! Of moet al als auto-onderdeel te krijgen zijn o.i.d. maar heb gister een paar uur gegoogeld zonder resultaat. M.v.g. Nico

Ik heb wel zo'n beugel voor je , stuur maar je adres (PM) dan stop ik em in een envelope .

• Like 1

Geplaatst:

Helaas heb Post NL m'n brievenbus niet kunnen vinden, de laatste tijd veel vaker last van... goed personeel is blijkbaar slecht te vinden tegenwoordig... :( Er kan wel een slotje op dit topic aangezien hij nu wel 2 kanten op draait. Vant weekend maar even op draadeindjacht, iedereen bedankt voor de hulp i.i.g. toppie mannen :) M.v.g. Nico

Geplaatst:

Hij is zondag om 18.00h in een bubbel enveloppe met 3 zegels ( gew. 92gr) ip de bus gedaan .

Nog even afwachten zou ik zeggen .

Geplaatst:

We zullen het zien Trust, mocht die nog komen kan ik het stuk draadeinde vervangen door een echt exemplaar  ;) Maar maak je er maar niet druk om hoor, 100 % de blaam bij Post NL hoor! Die maken er meestal een zooitje van, hier in de wijk met de brievenbuspost! Is natuurlijk bij iemand anders in de bus gekomen en gooien het dan weer terug in de brievenbus of als ze het beu zijn in de vuilnisbak! Ook word er regelmatig post op straat gevonden, hopeloos  :lol: Je snapt het niet dat ze zo roekeloos met andermans spullen omgaan, er zou celstraf op moeten staan  ;)

Geplaatst:

En dat is nu de kwaliteit van een Stab 120 daar is alle bevestiging RVS dat rot nooit meer, ik heb er jaren mijn DeltaStar Gregorean 90 mee gedraaid zonder een enkel keer het dak op te moeten om iets te corrigeren. Kwaliteit kost geld maar verdient zich terug. :)

Sjaak , toevallig was die schroefdraadbeugel ( kwam van een Moteck ) ook van rvs .

Geplaatst:

En die ligt nu ergens in Nederland op een post sorteer centrum op een nieuwe eigenaar te wachten. :D

Gelijk met deze zending heb ik een speciaal flensstuk gestuurd naar Phoenixx , deze had het dinsdag in de bus !

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen