Ga naar inhoud


Online Cables.xml generator!


Tweak

Aanbevolen berichten

Alle kabel providers gebruiken hetzelfde raster van 8 mhz dus als je een lijst maakt die begint bij 116 mhz en daar telkens 8 mhz bij op telt tot je ergens bij 868 mhz bent dan heb je alle mogelijke frequenties dan zit je alleen nog met de symbolrate (6900 voor upc, rest  6875) en de modulatie, dat kan 64qam of 256 qam zijn.

Dat klopt helaas niet, anders zouden alle software bouwers wel een standaard DVB-C frequentie lijst meeleveren die overal te gebruiken is. Zelfs in op één adres is er geen sprake van één vast 8 MHz raster, maar zijn de diverse digitale frequenties ingepast in de oude analoge frequentie plannen. Zie onderstaand wat voorbeelden van de diverse verschillende frequentieplannen die in Ziggo en UPC kabelgebied worden toegepast:

 

Ziggo/West/Alkmaar - 8888 - Zeevang:

fu5GjO0.png

 

Ziggo/West/Beverwijk - 8888 - Heemskerk:

G9S0XXK.png

 

UPC/HE Amsterdam - 43136 - Amsterdam:

1YHizBN.png

 

Ziggo/Oost/Twente - 9001 - Enschede:

4eJC0Wf.png

 

Ziggo/West/De Meern - 5555 - Utrecht:

LbystOi.png

 

Ziggo/West/Den Haag - 5555 - Den Haag:

cZpSucq.png

 

UPC/HE Amsterdam - 43136 - Haarlem:

VuLUPy3.png

 

UPC/HE Rotterdam - 43146 - Rotterdam:

pmDycCH.png

aangepast door ArChie
Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja kortom sux, ik kan er iedergeval niks voor bedenken.. alleen dus dat je eigen box/decoder zelf scanned..(kabel scan)

 

Waarom hebben ze het eigenlijk veranderd naar dit? lijkt mij voor hun ook alleen maar lastiger? het is toch veel makkelijker als je een soort standaard hebt?

aangepast door Tweak
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik me altijd een beetje afvraag, waarom zit er geen kabelscan in E1? Begrijp dat het Pli team nu niet zoveel tijd meer wil steken in oude software, maar aan de andere kant als je kijkt hoeveel tijd er toch nog wordt gestoken in het maken van cables.xml door de gebruikers...

 

Is het zo ingewikkeld om een kabelscan te implementeren in E1?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd begrijp ik het probleem niet zo. Een kabelscan uitvoeren duurt hooguit twee minuten. Je hoeft alleen maar vier gegevens in te vullen.

Stap 1: Ga naar Instellingen, Kanalen Zoeken, Tunerconfiguratie. Kies daar de C-Tuner

Stap 2: Vul de volgende gegevens in:

Netwerk ID (in Groningen is het bv. 9700)

Gebruikte zoekmethode: Frequentiestappen,

Scan QAM 64 en QAM 256.

 

Nu is de tuner goed ingevuld.

 

Sla dit op en ga terug naar Menu/Kanalen Zoeken/Handmatig Zoeken.

 

Verander Tuner in Tuner C

Zoekmodus: Een transponder

Frequentie: is op internet te vinden: in Groningen bv. 369

Symbol Rate: is op internet te vinden

Netwerk zoeken : Ja

 

Het lijkt veel, maar het is veel gemakkelijker dan knoeien met cables.xml

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt helaas niet, anders zouden alle software bouwers wel een standaard DVB-C frequentie lijst meeleveren die overal te gebruiken is. Zelfs in op één adres is er geen sprake van één vast 8 MHz raster, maar zijn de diverse digitale frequenties ingepast in de oude analoge frequentie plannen. Zie onderstaand wat voorbeelden van de diverse verschillende frequentieplannen die in Ziggo en UPC kabelgebied worden toegepast:

 

...

 

UPC/HE Rotterdam - 43146 - Rotterdam:

pmDycCH.png

 

Waar heb je deze prachtige overzichten vandaan?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar heb je deze prachtige overzichten vandaan?

Die maak ik zelf op basis van de volgende bronnen voor de frequentie informatie:

- Frequenties van RTV en VOD transport streams op basis van DVB analyse van transport stream capture bestanden;

- Frequenties van Internet up- en downstreams op basis van DOCSIS analyse van downstream capture bestand(en);

- Frequenties van analoge TV zoals gepubliceerd door de provider voor stad/gemeente;

- Frequenties van mogelijke interferentie bronnen zoals gepubliceerd door diverse instanties op het Internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 1 maand later...

Ik heb de volgende site gemaakt en kan wel wat input gebruiken, dreamedit.nl

 

Dit is een online tool om eigen lijsten te maken op basis van de gegevens van dtvmonitor.com, ik scan ook zelf ziggo-Ben benieuwd wat julliecogas voor deze site zoals je kan zien.

doel van de site is om makkelijk bouqetten te maken en die te downloaden, dan eventueel met dreamboxedit of rechtstreeks met ftp te uploaden in je enigma2 box.

 

als de zenders weer eens veranderen ga je terug en maak je een nieuwe export (je lijsten staan daar nog mits je de zelfde computer en browser gebruikt en niet je localstorage hebt geleegd.

 

Ik ben benieuwd wat jullie van deze eerste opzet vinden en wat je mist of wat veranderd moet worden.

aangepast door Dimitri
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kom je aan al die gebieden? zoals Tilburg/Mill etc..

 

Als je die site echt heel nice wilt hebben, maak register knop en login gedeelte... als ik mijn browser sluit cleaned die alles.

En ik ben vast niet de enige..

aangepast door Tweak
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ziet er mooi uit. Werkt erg gemakkelijk en een uitkomst voor mij: Ik heb mijn kabeltuner aan een Vu+Duo hangen die zonder scherm

in de meterkast staat zodat de kanalen via streaming door het huis gaan.

Ik kan dus onmogelijk naar nieuwe kanalen scannen, jouw site is dus DE oplossing voor dit probleem.

 

Mag ik wel iets vragen?

 

Hoe vaak laat je de informatie updaten uit DTVmonitor? 

Reden voor mijn vraag: inmiddels heeft ziggo brabant/limburg ook fox sport 3 t/m 6 in HD. Die staan wel al bij DTVmonitor

maar nog niet in de lijst op jouw site. 

 

 

Eventueel nog een suggestie ter verbetering: Toevoegen van een mogelijkheid om meerdere zenders in 1 keer naar je zenderlijst te slepen, b.v. door selectievakjes bij de zenders te zetten die je dan kan aanvinken. 

Alternatief is een knop om alle zenders in 1 keer te kopieren, zou ook handig zijn.

 

Thanks en ga zo door.

aangepast door Boudewijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd begrijp ik het probleem niet zo. Een kabelscan uitvoeren duurt hooguit twee minuten.

 

 

 

Een kabelscan werkt niet bij alle images, dus ik moet het doen met handige sites zoals DTVmonitor. ;) 

Het is wel iets meer werk, maar ach, je ligt lekker achterover in de bank.

aangepast door freggel1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...