Ga naar inhoud


Smart TV gevoelig voor afluisteren


Sprietje

Aanbevolen berichten

De Smart TV internettelevisie ligt weer onder vuur. Nadat eerder al bekend werd dat via de ingebouwde camera een prooi voor hackers kan zijn, is het nu de beurt aan de microfoon.

Het Britse beveiligingsbedrijf NCC Group stelt zelfs dat het voor hackers kinderlijk eenvoudig is om via ingebouwde microfoon in sommige modellen Smart TV-internettelevisies gesprekken in de huiskamer af te luisteren. De camera en microfoon van internettelevisies worden onder meer door apps voor diensten als Skype gebruikt.

Kwaadaardige app

Het Britse bedrijf presenteerde tijdens een conferentie het bewijs dat via een internettelevisie afgeluisterd kan worden. Het had hiervoor fysiek software op de televisie geplaatst. Maar het bedrijf benadrukt dat deze software ook op afstand na het downloaden van een kwaadaardige app geïnstalleerd kan worden. Een reeds op de Smart TV geïnstalleerde veilige app kan via de automatische updatefunctie op een later moment alsnog kwaadaardig gemaakt worden.

Bron: http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/16205/smart-tv-gevoelig-voor-afluisteren.html
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daarom gebruil ik mijn ontvager en tv ook enkel voor TV kijken.

 

Mijn mail na lezen en ff op het web rond draven daar gebruik ik mijn PC of laptop wel voor.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom gebruil ik mijn ontvager en tv ook enkel voor TV kijken.

 

Mijn mail na lezen en ff op het web rond draven daar gebruik ik mijn PC of laptop wel voor.

Zeker een laptop zonder camera en microfoon?

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Beetje stemmingsmakerij.. Alle internet gebruikende apparatuur is per definitie "in gevaar". Probleem is dat de apparatuur steeds meer multi-functioneel wordt. Wat "vroeguh" alleen bij internet PC's gold is nu verplaatst/uitgebreid met al die "Smart" apparaten.

 

Als straks je koelkast aan de beurt is (Smart bestellen) staat er een truck met voer voor je deur :)

 

Waarom zo paranoia? Plakker over de CAM en de microfoon.. Ook weer opgelost..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook zo. Geen enkele TV hangt aan het web. Daar heb ik mijn laptop voor en die is goed beveiligd. Ook gaat er een klein ledje naast de camera branden als de camera aan staat maar misschien is dat ook wel weer te manipuleren.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje stemmingsmakerij.. Alle internet gebruikende apparatuur is per definitie "in gevaar". Probleem is dat de apparatuur steeds meer multi-functioneel wordt. Wat "vroeguh" alleen bij internet PC's gold is nu verplaatst/uitgebreid met al die "Smart" apparaten.

 

Als straks je koelkast aan de beurt is (Smart bestellen) staat er een truck met voer voor je deur :)

 

Waarom zo paranoia? Plakker over de CAM en de microfoon.. Ook weer opgelost..

Als ik een dure smart-tv koop, wil ik er geen lelijke stickers overheen plakken.

Een effectief middel is simpelweg de netwerkkabel uit het apparaat trekken, of de wifi uitschakelen.

 

..trouwens, wat een onzin, een "smart-tv"... Ik heb een pc als ik zonodig "smart" wil spelen, de tv is er om beelden op te bekijken en als ik al iets met internet en tv wil doen, dan sluit ik mijn pc wel aan op de tv.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook zo. Geen enkele TV hangt aan het web. Daar heb ik mijn laptop voor en die is goed beveiligd. Ook gaat er een klein ledje naast de camera branden als de camera aan staat maar misschien is dat ook wel weer te manipuleren.

 

Inderdaad, ook dat ledje kan uitgeschakeld worden op afstand. :)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft bij mij niets met paranoia te maken.

 

Maar ik ben  nog wel zo dat een Tv voor Tv kijken is.

Weer een apparaat erbij voor te skypen, whatsappen. facebook, Instagram en nog wat spul.

Als of we daarvan nog niet genoeg hebben.

 

Ik erger me nu al wezenloos als je de koffieruimte/kantine binnen komt en meer dan de helft zit wezenloos naar zijn telefoon te turen.

 

Begrijp me niet verkeerd ik heb niks tegen social media.

Maar voor sommige mensen is het een behoorlijke verslaving.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu iets wilt doen met een smart tv op internet,kan je voor even de tv verbinden met het inet.Heb je gedaan,dan verbreek je de verbinding.Want voor een gezellige tv avond,hoeft je tv niet verbonden te zijn met het inet.

Maar tal van zaken,worden aan het inet gehangen en vinden dat normaal,zoals ze op het lichtnet aansluit.En natuurlijk zijn er die daar graag misbruik van maken.

Ik heb nooit een plaklint gehangen aan mijn webcam toen er sprake was van ongewild kijken via de webcam .

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal oldskool, streaming is around the block!

Wat heb je daar voor nodig ............., de NSA die meekijkt, anders vinden ze hun werk zo saai ;)

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn "smart" TV in de kamer keek via de TV in de keuken of er nog voldoende ijs in de "smart"vriezer lag, de vriezer gaf aan dat kun je ook wel gelijk nakijken zonder omwegen.
Dus dan zit er een virus in of de gekoppelde rookmelders hebben de firewall aangezet tegen een backup welke ál je data elke dag automatisch backupt in de cloud voor die paar ijsjes en dat haasje.
Als de modem uitvalt of het netwerk een storing heeft heb ik in ieder geval nog een signalering welke met SMS notificaties werkt voor de veiligheid. (Ach, verder is alles wel goed hoor. ;)  )

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...