Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op dit moment heb ik een Vu Duo en ben aan een nieuwe decoder toe. Wat ik her en der lees, is dat de Vu Duo2 of de ET-10000 op dit moment de meest begeerde boxen zijn. Is de ET-10000 de betere keuze?

Er kunnen heb ik begrepen 4 tuners in. Keuze is dan DVB-s2 (Satelliet), DVB-c/t2 (Kabel +.?.) en DVB-t (Antenne (bv. Digitenne). Heb ik dit goed? Als je in het bezit bent van een CD abbo en geen kabel of digitenne hebt, heeft het toch geen zin om andere tuners te kiezen als DVB-s, of wel? Wel heb ik sinds kort glasvezel van Telfort met een abbo 100mbit up/down, zonder tv.

Als ik later zou kiezen voor TV bij Telfort, kan ik deze box dan gebruiken? Vaak krijg je een box met specifieke software voor hun diensten.....

Wie kan mij helpen met de keuze van de tuners? Ik heb een schotel met 4 quad LNB's A1, A2, A3 e HB. Alle aansluitingen va de LNB's zijn in gebruik. Op dit moment heb ik waar de oude Vu Duo nu staat 2 kabels liggen. Graag wil ik zo veel mogelijk opnames kunnen maken en tegelijk kijken. Sinds CD het eea. heeft veranderd kan ik 1 of twee opnames maken en is de zaplijst kompleet grijs (niet te kiezen) op enkele zenders na. Voor bv. 3 DVB-s tuners, heb je hier ook drie kabels voor nodig of kan ik ook doorlussen? Jullie zien al, dat ik niet geheel thuis ben in deze materie. Misschien lukt/komt dat nog :) .

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Geplaatst:

Op dit moment heb ik een Vu Duo en ben aan een nieuwe decoder toe. Wat ik her en der lees, is dat de Vu Duo2 of de ET-10000 op dit moment de meest begeerde boxen zijn. Is de ET-10000 de betere keuze?

Er kunnen heb ik begrepen 4 tuners in. Keuze is dan DVB-s2 (Satelliet), DVB-c/t2 (Kabel +.?.) en DVB-t (Antenne (bv. Digitenne). Heb ik dit goed? Als je in het bezit bent van een CD abbo en geen kabel of digitenne hebt, heeft het toch geen zin om andere tuners te kiezen als DVB-s, of wel? Wel heb ik sinds kort glasvezel van Telfort met een abbo 100mbit up/down, zonder tv.

Als ik later zou kiezen voor TV bij Telfort, kan ik deze box dan gebruiken? Vaak krijg je een box met specifieke software voor hun diensten.....

Wie kan mij helpen met de keuze van de tuners? Ik heb een schotel met 4 quad LNB's A1, A2, A3 e HB. Alle aansluitingen va de LNB's zijn in gebruik. Op dit moment heb ik waar de oude Vu Duo nu staat 2 kabels liggen. Graag wil ik zo veel mogelijk opnames kunnen maken en tegelijk kijken. Sinds CD het eea. heeft veranderd kan ik 1 of twee opnames maken en is de zaplijst kompleet grijs (niet te kiezen) op enkele zenders na. Voor bv. 3 DVB-s tuners, heb je hier ook drie kabels voor nodig of kan ik ook doorlussen? Jullie zien al, dat ik niet geheel thuis ben in deze materie. Misschien lukt/komt dat nog :) .

Over het gebruik van IPTV op één van deze boxen ben ik ook benieuwd, aangezien de ET10000 verkocht wordt met een extra ethernetaansluiting waarvan gezegd wordt dat deze speciaal bedoeld is voor IPTV maar niemand weet hoe dat dan (in Nederland) werkt aangezien je, voor zover ik weet, dat alleen werkt op de meegeleverde ontvangers.

Voor wat betreft door lussen van tuners dat werkt maar beperkt. De derde tuner zal alleen zenders kunnen ontvangen van dezelfde satelliet, polarisatie en hoge of lage band als waar op dat moment de tuner waar vanaf die derde doorgelust is op afgestemd is.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst: (aangepast)

Voor wat betreft door lussen van tuners dat werkt maar beperkt. De derde tuner zal alleen zenders kunnen ontvangen van dezelfde satelliet, polarisatie en hoge of lage band als waar op dat moment de tuner waar vanaf die derde doorgelust is op afgestemd is.

Wat betekend dit in de praktijk? Komen er dan meer zenders beschikbaar tov. twee tuners, indien er een paar opnames lopen?

Concreet: Verschil tussen 2x DVB-s2 of 3x DVB-s waarbij de 3e is doorgelust? Meer mogelijkheden? Heeft een derde tuner dan nog voordelen?

aangepast door FrankieV

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Geplaatst:

Wat betekend dit in de praktijk? Komen er dan meer zenders beschikbaar tov. twee tuners, indien er een paar opnames lopen? Heeft een derde tuner dan nog voordelen?

Er komen altijd meer zenders beschikbaar dan met twee tuners, maar zoals ik aak zei, zeer beperkt.

Kijk bijv. eens naar deze lijst:

http://nl.kingofsat.net/pack-canaldigitaal.php

Als de tuner die je doorlust naar de derde tuner bijvoorbeeld afgestemd staat op Nederland 1 HD, dan kan je op de derde tuner bijv. niet op de RTL HD zenders afstemmen. Wel op alle andere zenders met horizontale polarisatie op Astra 3B boven 11700 MHz.

Wil je de derde tuner ook onafhankelijk kunnen gebruiken, net zoals je dat nu gewend bent op je tweede tuner, zal je een quad-LNB moeten hebben en een derde coaxkabel van LNB naar tuner moeten aansluiten.

VU+ Duo
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Als je in het bezit bent van een CD abbo en geen kabel of digitenne hebt, heeft het toch geen zin om andere tuners te kiezen als DVB-s, of wel?

In principe niet nee, tenzij je veel naar Nederland 123 en/of de regionale omroep van jouw regio kijkt of in de grensstreek woont en veel naar de VRT kijkt of de Duitse zenders.

Deze zijn nl. gratis te ontvangen via DVB-T. Dan heb je bovenop de satellietontvangst een extra alternatieve tuner voor deze zenders.

De regionale zenders Omroep Flevoland, RTV Utrecht, TV Noord Holland en TV Rijnmond zijn niet eens via de satelliet te ontvangen.

aangepast door Alex1970

VU+ Duo

Wil je de derde tuner ook onafhankelijk kunnen gebruiken, net zoals je dat nu gewend bent op je tweede tuner, zal je een quad-LNB moeten hebben en een derde coaxkabel van LNB naar tuner moeten aansluiten.

Dit zou inderdaad het beste zijn, maar ik heb in andere ruimtes nog twee decoders staan (2xDB600). Op de schotel zitten 4 quad lnb's, die met 16 kabels naar binnen gaan, naar 4 switches. Van daaruit gaan er 4 kabels naar de betreffende decoders. Dus geen plekje meer vrij voor een extra kabel.

In principe niet nee, tenzij je veel naar Nederland 123 en/of de regionale omroep van jouw regio kijkt of in de grensstreek woont en veel naar de VRT kijkt of de Duitse zenders.

Deze zijn nl. gratis te ontvangen via DVB-T. Dan heb je bovenop de satellietontvangst een extra alternatieve tuner voor deze zenders.

De regionale zenders Omroep Flevoland, RTV Utrecht, TV Noord Holland en TV Rijnmond zijn niet eens via de satelliet te ontvangen.

Oke, thx daar had ik niet aan gedacht......Alle SD waarschijnlijk.

Dus het beste kan ik kiezen voor 3x dvb-s2 en 1x dvb-t??

aangepast door FrankieV

Wat je voor jezelf moet nagaan is welke tuners je meestal gelijktijdig gebruikt.

Deze zouden dan en eigen kabel moeten hebben.

Ook kan je overwegen een octo-LNB te gebruiken voor de satelliet die het meest gebruikt wordt (meestal de Astra 3B op een HD tuner) en daarvan dan de vijfde aansluiting rechtstreeks op de derde tuner v/d ET10000 te doen (en ev. de zesde op de vierde v/d ET10000).

Wat je het beste kan doen laat ik aan jou zelf over, ik geef alleen aan wat er mogelijk is.

DVB-T is (in Nederland) inderdaad helaas SD en dat zal ook wel zo blijven.

Waar wil en kan je op DVB-T ontvangen dan? Wat is je locatie? Welke antenne wil je daarvoor gebruiken dan?

Je kan ook DVB-T toevoegen door een USB- stick aan te sluiten, dus dan heb je een vijfde tuner.

Of dat werkt op een ET10000 weet ik niet maar ik neem eigenlijk aan van wel.

aangepast door Alex1970

VU+ Duo

Geplaatst:

je zou ook alle satkabels op de ET10000 kunnen aansluiten en dan gewoon de satkanalen streamen naar de andere boxen via partnerbox of streamconverter

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

je zou ook alle satkabels op de ET10000 kunnen aansluiten en dan gewoon de satkanalen streamen naar de andere boxen via partnerbox of streamconverter

Ik ga met je stelling mee als de ET10000 kan transcoderen naar een voor de DM600 te behappen formaat zodat daar ook naar HD zenders gekeken kan worden (in SD dan)?

Maar kan die transcodering dat?

Anderzijds kan je op deze manier ook niet op vijf tuners gelijktijdig onafhankelijk kijken, immers de stream Van de ET10000 naar een DM600 neemt ook een tuner in beslag die dan niet beschikbaar is voor opname.

VU+ Duo

maakt niet uit, je bent met de dm600 nu ook gebonden aan de sd kanalen als ze zelf aan de sat hangen. wat is het verschil 2 kabels aan de 10000 en 2 aan de 2 dm 600 levert toch ook niet meer opnamecapaciteit/mogelijkheden op?

De 4 kabels aan de 10000 levert wel meer mogelijkheden op zowiezo voor HD kanalen, streamen kun je dan de sd kanalen die je normaal ook ontvangt met de 600.

je kan ook nog  600 vervangen voor XP1000, dan stream je HD kanalen.

Of ET8000 en 2 XP1000, samen iets duurder dan 1 ET10000

aangepast door metoo

Geplaatst:

Thx,

Genoeg stof om over na te denken......Ik ben nu zelfs aan het twijfelen, of ik na 14 jaar schotel nu niet over moet stappen na IPTV van bv. Telfort, of opnieuw moet investeren in nieuwe apperatuur. Mijn Vu heeft de langste tijd gehad. De 2 DM600's zijn SD en alles gaat langzaam over naar HD. Veronica en (ik geloof) RTL8 zijn al niet meer SD te ontvangen. Dus ook deze decoders moeten waarschijnlijk worden vervangen. Ik heb al een pakket bij Telfort, maat zonder TV. Met TV in het pakket, kost maar een paar euro extra.

Lastig................. :(

Geplaatst:

. kost maar een paar euro extra.

Ook met drie ontvangers en opname pakket?

VU+ Duo

Geplaatst:

Ik ben er al op terug gekomen. Na wat onderzoek gisteren moet je bij Telfort idd. 7,50 per decoder betalen, 4 euro voor een opnamepakket en 99 cent per programma van uitzending gemist. pffffff. Samen is het maandbedrag hetzelfde als wat ik nu betaal. Wat ik wel vind is dat CD door de jaren heen wel duur is geworden voor alleen een smartcard zonder bruikleen-decoder.

Als ik de ellende lees op de diverse fora over iptv, verdwenen opnames ed., ga ik maar lekker investeren in nieuwe schotel-spulletjes! Alles in eigen beheer...., dan kost het maar weer wat.

Dus mijn vraag is nog steeds actueel, wie kan mij iets vertellen over de nieuwe et-10000 in vergelijking tot de iets minder nieuwe Vu Duo2?

simpel, software/kernel/drivers staat bij Xtrend al lang op een veel hoger niveau, beter uitgekristalliseerd,  stabieler.

de 10000 is qua hardware/chipset specs ook nieuwer.

Heb ook nog 3 jaar een vuduo gehad, toen al weg gedaan voor een ET9500 en niet meer de behoefte gehad om naar een solo2 of duo2 te kijken.

aangepast door metoo

Geplaatst:

Ik ben er al op terug gekomen. Na wat onderzoek gisteren moet je bij Telfort idd. 7,50 per decoder betalen, 4 euro voor een opnamepakket en 99 cent per programma van uitzending gemist. pffffff. Samen is het maandbedrag hetzelfde als wat ik nu betaal. Wat ik wel vind is dat CD door de jaren heen wel duur is geworden voor alleen een smartcard zonder bruikleen-decoder.

Als ik de ellende lees op de diverse fora over iptv, verdwenen opnames ed., ga ik maar lekker investeren in nieuwe schotel-spulletjes! Alles in eigen beheer...., dan kost het maar weer wat.

Dus mijn vraag is nog steeds actueel, wie kan mij iets vertellen over de nieuwe et-10000 in vergelijking tot de iets minder nieuwe Vu Duo2?

Zelf ben ik tevreden Xtrend (et8000) bezitter.

Ze bieden een zeer scherpe prijs kwaliteit verhouding.

Ik vind wel dat de Duo2 een stuk gelikter eruit ziet dan de xtrend.

Dat super mooie display van de duo2 ziet er erg luxe uit.

Maarja, is het belangrijk.....

Verder heeft Vu met de eerste Duo aardig hardware problemen gehad (elco's die snel stuk gaan).

Dat was voor mij -naast de prijs- de rede niet voor de Duo2 te gaan.

ET8000

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...