Ga naar inhoud


Hulp bij keuze eventueel ET-10000


FrankieV

Aanbevolen berichten


Thx Guys, Xternd et-10000 gekocht met 2 dvb-s2 tuners. Tuner 4 doorgelust vanaf tuner 3. Heb nu 2 kabels aangesloten. De 3e kabel komt nog. Heb gelijk een sab 17/8 multiswitch gekocht. Volgens de beschrijving werkt deze ook met quad lnb's. Moet deze nog installeren. Is een makkie, omdat ik al 16 kabels binnen heb zitten, waar nu de diseqc switches zitten.

 

Mijn schotelprobleem is ook opgelost. Het slechte signaal op de Astra 23,5 lag aan de tuners van de Vu+. Nu ruim 14 db en prima stabiel beeld.

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

... Heb gelijk een sab 17/8 multiswitch gekocht. Volgens de beschrijving werkt deze ook met quad lnb's. ...

Ik hoop voor je dat je gelijk hebt, als ik op de pdf kijk die op de site van SAB staat zie ik volgens mij vier aansluitingen per LNB: LV, LH, HV, HH. Dus voor een quattro-LNB, géén quad-LNB!

 

Zie hier het verschil uitgelegd.

 

Theoretisch kan ik me wel iets voorstellen bij een switch waar je diverse DiSEqC-gestuurde LNB's op aan zou kunnen sluiten met meerdere ontvangers waarvan er een prioriteit is welke het signaal krijgen, dus als de ontvanger met prio 1 geen gebruik maakt van een bepaalde LNB, dat dan de andere ontvangers gebruik kunnen maken van die LNB, maar voor zover ik weet bestaat zo'n switch niet. Op een simpele splitter met prio na.

 

 

Edit: Ik bedenk me dat deze switch misschien wel permanent de de genoemde band/polarisatie-combinatie van de vier quad-LNB-aansluitingen zou kunnen ontvangen (middels verschillende spanning en wel/geen toneburst) en zodanig de quad LNB's schakelt als ware het quattro-LNB's....

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...