Ga naar inhoud


auto trekt naar links


moonchild

Aanbevolen berichten

Vandaag de wielen met zomerbanden weer onder de auto laten zetten, hierbij zijn 2 nieuwe banden aan de voorkant erop gegaan. 

Nu trekt de auto ineens naar links, niet een beetje maar vrij heftig. Met de winterbanden en oude zomerbanden was alles ok.

Als ik nu terug ga naar de bandenmensen dan beginnen ze natuurlijk gelijk met dure onnodige klusjes zoals uitlijnen en dynamisch balanceren.

Wat kan er mis zijn met de nieuwe voorbanden? Iemand een idee?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien naast de bruggereden met het op- of afrijden.

Zou toch maar effe terug gaan, levensgevaarlijk als er iets aan je voorwielophanging mankeert.

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Banden misschien verwisseld , ik bedoel links naar recht en rechts naar links . Banden hebben een slijtpatroon en als dat gewisseld gaat worden geeft dat wel eens problemen . Bandenspanning goed?

Of heb je misschien last van cupping, dat kun je voelen als je met de hand over de band gaat . De ene kant op voelt glad de andere kant op blijft je hand wat haken . Ook dit kan problemen geven.

Wat ook nog kan dat een wiel niet goed gemonteerd zit misschien ongelijk aangedraaid en zit de velg een beetje scheef op de as/het lager. De wielbouten losdraaien (enkele slagen) dan de auto opkrikken en het wiel opnieuw zo vast mogelijk zetten ,dan de auto weer laten zakken en het wiel goed vastzetten denk erom dit moet kruislings met dezelfde kracht gedaan worden en het liefst met een moment sleutel ,zeker als het aluminium velgen zijn.Succes. :)  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de wielen met zomerbanden weer onder de auto laten zetten, hierbij zijn 2 nieuwe banden aan de voorkant erop gegaan. ?

Als je ze eronder hebt laten zetten moeten zij dat toch in orde maken lijkt me?

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat zou je zeggen  satdr maar moonchild stelt het even anders .

Hij wil geen extra kosten waar hij verder geen zicht op heeft en de dingen die ik noem kun je simpel zelf controleren c.q. oplossen  zonder verdere kosten . Het zijn basis dingen die iedere auto bezitter moet kunnen doen je moet immers ook een wiel kunnen wisselen bij een lekke band.

Overigens wie zegt het dat het aan de nieuwe banden ligt , als bijvoorbeeld de uitlijning niet goed is door een eventuele beschadiging van je wielophanging kunnen het ook de achterwielen zijn om maar even wat te noemen .

Ik zou eerst maar even bij de basis beginnen en dingen doen die je zelf zonder verdere kosten te maken zelf kan controleren/doen.

aangepast door hotzenklotser
Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige verandering ten opzichte van de oude situatie zijn nieuwe banden op de voorkant. Montage van de wielen was ok, kruiselings en met momentsleutel en ook niet van de brug gevallen :) Blijf er zelf altijd bij. Ook geen trillingen tijdens het rijden of andere afwijkingen. Beide banden hebben dezelfde maat, spanning en de goede looprichting.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eenvoudigste test is de twee wielen omwisselen; trekt de auto dan naar rechts, zit het in de banden.

Tweemaal heb ik in het verleden ook een probleem gehad met nieuwe voorbanden.

Eenmaal bleek bij identieke banden, dat ze gemaakt waren in verschillende fabrieken (landen). Dat gaf een duidelijk verschil in gedrag.

Een andere keer was het trekken over toen ik een andere set nieuwe banden erop zette. Productieverschillen kunnen wel degelijk tot trekgedrag aanleiding geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De banden zijn richtingsgebonden. Zou het dan kwaad doen om, voor test doeleinden, de banden enkele kilometers "achteruit" te laten rijden?

Productieverschillen en/of -fouten komen dus voor voor zonder dat dit bij monteren op de velg en balanceren opvalt?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad gewoon teruggaan naar de leverancier. Ik had vorige maand hetzelfde, nieuwe zomerbanden aan de voorzijde na de bandenwissel, en ze trokken sterk naar links, bij de garage hebben ze links en rechts gewisseld en toen trokken ze naar rechts, als oplossing hebben ze er gewoon weer 2 nieuwe banden onder gezet. Garantie. Als je winterbanden goed waren en geen vreemd slijtagepatroon hebben, dan zit het probleem gewoon in de nieuwe zomerbanden.

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan het slijtpatroon van de oude zomerbanden moet te zien zijn wat er aan de hand is.

Gewoon uit laten lijnen. Er zal niets anders opzitten.

Sporing is wel af te stellen, maar kan niet de oorzaak van trekken zijn. Wielvlucht is alleen tussen links en rechts te middelen door de asdrager te verschuiven. 

Het zal toch niet door de LingLong Greenmax banden komen :D

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon Michelin nemen ,, ik heb daar zelf nog nooit problemen mee gehad ,wel met Bridstone ,die kon je iedere maand opnieuw uit balanceren.

Al  een paar jaar koop ik mijn autobanden Online dat scheeld tientallen € en verwijderings bijdrage  ,het monteren en uitbalanceren doe ik zelf.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Al  een paar jaar koop ik mijn autobanden Online dat scheeld tientallen € en verwijderings bijdrage  ,het monteren en uitbalanceren doe ik zelf.

 

Helaas zijn mijn laatste hobbycenten op gegaan aan een machine waarmee ik zelf mijn krukassen kan slijpen en balanceren :D

 

Mijn 1e keus waren Conti SC5, maar volgens de bandenboer zijn deze problematisch met balanceren.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...