Ga naar inhoud


Windows 8.1-gebruikers zonder Update 1 krijgen nog een maand updates


winwiz

Aanbevolen berichten

Microsoft heeft de ondersteuning van Windows 8.1-machines zonder Update 1 verlengd met een kleine maand. Eerder maakte de softwaregigant nog bekend in mei te stoppen met het aanbieden van updates voor de verouderde versie.

 

http://tweakers.net/nieuws/95960/windows-81-gebruikers-zonder-update-1-krijgen-nog-een-maand-updates.html

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Stel je voor je hebt een windows 8 instalatie of 8.1 zonder die update kun je die instalatie dan weggooien of kunb je voortaan nog wel updaten

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er schijnen nogal veel problemen op te duiken als je van 8.0 naar 8.1 gaat.Is dit nu nog zo? :confused:

Ik heb hier een windows 8.0 laptop staan met *tig programma's,en zie het eerlijk gezegd niet zitten om die te upgraden,om tot conclusie te komen dat ik totaal mag herbeginnen  :(  :mad: .

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 8 blijft gewoon geupdate worden volgens mij. Heb je 8.1 dan moet je de update 1 wel erop hebben anders stopt het.

 

Ik heb zelf nog geen computer meegemaakt die Windows 8.1 niet aan kon die al onder Windows 8 draaide. De hardware eisen zijn wel iets anders dan voor 8.0 (wat ik eigenlijk heel vreemd vind) dus in theorie zou je een probleem kunnen ondervinden met de update. Je kunt natuurlijk altijd eerste een image maken en dan updaten. Mocht het onverhoopt niet goed gaan, kun je altijd terug.  8.1 geeft wel behoorlijk wat extra gebruikersgemak, dus ik zou dat zeker overwegen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er schijnen nogal veel problemen op te duiken als je van 8.0 naar 8.1 gaat.Is dit nu nog zo? :confused:

Ik heb hier een windows 8.0 laptop staan met *tig programma's,en zie het eerlijk gezegd niet zitten om die te upgraden,om tot conclusie te komen dat ik totaal mag herbeginnen  :(  :mad: .

 

Ikzelf heb geen problemen ondervonden met het upgraden naar 8.1 en ik heb dit nu toch al op verschillende laptops uitgevoerd.

De op 8.0 geïnstalleerd software blijft beschikbaar maar het is niet uitgesloten dat het een of andere programma na de update niet meer functioneert.

Om de compatibiliteit te controleren is er een upgrade assistent, zie link http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/upgrade-assistant-download-online-faq

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Als je Update 1 voor Windows 8.1 nog niet geïnstalleerd hebt, val je vanaf deze maand buiten de boot bij nieuwe updates voor Microsoft's besturingssysteem. De aanwezigheid van Update 1 is een vereist voor de installatie van nieuwe updates.

 

Als je niet weet of je Update 1 voor Windows 8.1 hebt geïnstalleerd, kan je het beste kijken of je een aan/uitknop en een zoekglas in de rechterbovenhoek van je scherm ziet, als je in de Modern UI zit. Je komt in de Modern UI door de Windows-knop in te drukken.

 

 

w81.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er schijnen nogal veel problemen op te duiken als je van 8.0 naar 8.1 gaat.Is dit nu nog zo? :confused:

Ik heb hier een windows 8.0 laptop staan met *tig programma's,en zie het eerlijk gezegd niet zitten om die te upgraden,om tot conclusie te komen dat ik totaal mag herbeginnen  :(  :mad: .

Hoewel ik geen 8 heb, maar nog 7 is mijn policy bij een belangrijke verandering altijd: volledige system image van de C schijf maken voor die verandering + de recovery disk bij de hand houden. Deze policy heeft mij in de loop der tijd voor heel wat troubles gespaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 8.1 geinstaleerd maar de bron instalatie op mijn hd is 8.0 stel ik herstel de pc kan ik dan nog gewoon 8.1 instaleren ?

 

Dat kan alleen je bent even bezig ;)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ultrabook van mij heeft geen dvd alleen usb dus als ik wat wil dan moet ik via usb

Welke tool gebruiken jullie om 8.1 op usb te zetten.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik ook doe win8 krijg ik niet draaiende op usb met deze tool op verschillende computers geprobeerd brand ik op dvd dan doet de win8 het wel.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien iets meer toelichten.

 

Ik veronderstel dat jij vanaf een opstartbare USB stick Windows 8.1 op jouw Ultrabook wilt installeren, correct?

Want als ik jouw laatste regel goed lees dan lijkt het erop alsof jij Windows 8 vanuit jouw USB stick wilt draaien.

 

Wat lukt er dan nu niet, boot de Ultrabook niet van de USB stick op of krijg je Windows 8.1 niet geïnstalleerd?

 

Ikzelf heb dit al en paar keer uitgevoerd maar dan met het programma ISOtoUSB, zie link http://www.isotousb.com/

maar dat zal nauwelijks van het door winwiz genoemde programma afwijken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...