Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

na het lezen van: http://www.sat4all.com/forums/topic/339757-tvv-kaarten-geblokkeerd-wegens-vermoeden-van-cardsharing/

Had ik gedacht,om de vu duo te blokkeren van internet.ik heb een FTV kaart,tot CD deze stopzet,en indien cd antwoord op mijn formulier op de site die eindigt op nbu,toch een nieuwe cd kaart krijg.

Ik zou niet weten waarom mijn vu duo internet nodig heeft,maar ik wens hem wel te gebruiken in mijn intern netwerk.T.b.v. mediaplayer en het overzetten van opnames.

Ik heb een fritz!box,en zou volgende zaken toepassen:

Ik ga naar internet filters,in de fritzbox,ga naar de vu duo en klik daar aan blocked.zie bijlage.

Dan zou ik denken,dat de vu geen internet meer zou krijgen,en dus dat oscam,die ik nu gebruik,niet meer zou kunnen lekken,of gelijk welk andere plugin.Ik heb buiten de ingestelde pli's enkel ts media die ik niet gebruik,en de oscam info.

Als ik dan wel eens een update wil doen van de software,dan kan ik de cd kaart eruit halen,eventueel de softcam uitschakelen en dan software update doen nadat ik deze toegang verleend heb via zelfde kader in bijlage.Als deze dan is gedaan,deze weer op blocked zetten,de kaart er terug in,en oscam weer aanzetten.

Of zie ik nu teveel spoken,en vindt u deze actie overdreven,of misschien wel nutteloos?

post-40019-0-38490600-1400020560_thumb.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Waarom zou OScam lekken?

Als je geen portforwarding hebt ingesteld kan er m.i. niks gebeuren.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Heb ook een Fritz!Box en daar kun je i.d.d. elk device 'blokkeren'. De internetverbinding naar 'buiten' werkt dan niet meer. Probleem is dat de ingang naar 'binnen' gewoon werkt. Men zou dus theoretisch kunnen proberen te pingen. Heb je geen port-forwarding aanstaan dan is er weinig aan de hand. Je kunt als 'extra' de firewall in je box activeren (OpenPli) of zelfs in de Fritz!Box zelf.

Alleen is op deze manier internet (poort 80) uit. Je kunt via het thuisnetwerk gewoon blijven werken..

Geplaatst:

Dus je dacht dat CD je kaart via het internet update/uitschakeld?

Of heb je een andere goede reden om de kaart eruit te halen tijdens een software update van de box?

Als ik dan wel eens een update wil doen van de software,dan kan ik de cd kaart eruit halen,eventueel de softcam uitschakelen en dan software update doen nadat ik deze toegang verleend heb via zelfde kader in bijlage.Als deze dan is gedaan,deze weer op blocked zetten,de kaart er terug in,en oscam weer aanzetten.

Of zie ik nu teveel spoken,en vindt u deze actie overdreven,of misschien wel nutteloos?

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

Er staat geen enkel poort open naar de vu duo.Draai oscam.

ik weet ook wel,dat de kabel eruit,uiteraard ook geen internet,maar dan niet meer bruikbaar in intern netwerk.

En nee,CD zal de kaart niet uitschakelen via het net.

t'is maar een gedachtenis,ik doe niks verkeerd,maar deze kaart staat niet op mijn naam,en wens derhalve niet,dat deze een brief of mail krijgt dat zijn kaart vermoedelijk wordt gebruikt voor cs.Wat ik dus ook niet doe.

p.s.jammer dat CD (nog) niet gereageerd heeft op mijn invul formulier op hun site die eindigd op nbu  :( .Dan wil je eens abonnee worden,maar helaas  :( .

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Nou maar hopen dat de kaart gegevens nergens gecached wordt in de ontvanger.. :grin:

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

Als ze zo nodig de kaart zouden blokkeren,dan doen ze maar,die gaat toch maar meer werken tot augustus.Mij pesten ze niet.Ze zijn dan enkel een kijker kwijt die soms eens naar een npo zender kijkt.

Geplaatst:

Wegens besparingen (van wie laat ik hier achterwege),zullen de FTV kaarten niet meer werken vanaf augustus.

Dus ik zeg contract niet op,maar CD zelf,door een besparingsmaatregel.

Heb zelfs een kaartje gevraagd via hun nbu site,maar helaas,geen mailtje,geen telefoontje,niks  :(

Maar zelfs al staat het ip van mijn vu duo,op blocked in de fritz,had ik geen probleem om feeds in te laden.Dus dit werkt blijkbaar ook niet goed.Maar ik schare niet,en staan geen poorten open,en ik denk als FTV gebruiker weinig kans te hebben,dat ze via satelliet mijn kaartje zullen dichtgooien.

• Moderator
Geplaatst:

Zolang je niet naar BVN kijkt met je kaart in je ontvanger.....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...