Ga naar inhoud


Opzegging wegens wanprestatie


sjansse

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Op 12-05 (8 dagen geleden) stuurt hij een brief naar CanalDigitaal, klaagt 2 dagen later dat hij nog geen antwoord heeft, koopt 1 dag daarna een compleet nieuwe (dure) schotelinstallatie en als CanalDigitaal dan vanwege de door hen gemaakte fouten aanbied om 3 maanden abonnementsgeld kwijt te schelden en de slecht werkende receiver terug neemt, wil hij liever opzeggen en gaat hij zijn peperdure schotelinstallatie met Twintuner PVR alleen nog voor FTA gebruiken.

 

 

Natuurlijk roept dat ook bij jou geen enkel vraagteken op :crazy:

 

Wanneer door het vakkundig plaatsen van een goede installatie de ontvangstproblemen opgelost zijn kan je toch niet meer spreken van een wanprestatie van Canaldigitaal?

Er is dan toch ook geen reden meer om het abonnement op te zeggen, te meer omdat de oorzaak van de gebrekkige ontvangst geen wanprestatie van de provider was maar een tekortkoming in de eigen constellatie.

Met mij zijn er velen die ervaren dat satelliet ontvangst gewoon werkt, zelfs met een door Canaldigitaal geleverde ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo mensen,

Ik heb CD op 12-05 een aangetekende brief gestuurd waarin ik stel dat mijn abonnement ontbonden moet worden wegens wanprestatie,

Het is namelijk zo dat ik geen avond ongestoord TV kan kijken.

De recorder M7 DSR8141/22 heeft zoveel problemen dat het iedere avond ellende is, dan is er geen EPG,dan staat er weer eens INIT in het scherm, dan zijn de favorieten, en de klaargezette opnames weer verdwenen.

 

Ik heb sinds 30-1-12 al het derde apparaat in huis maar nog steeds geen verbetering.

 

Maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn brief en ook nog geen ontvangstbevestiging.

De brief is gestuurd aan CanalDigitaal  Antwoordnummer 1100  1200 VB  Hilversum

 

Enig idee??

 

We dwalen een beetje af, hier begon het mee.

Sjance heeft een CanalDigitaal gekeurde decoder waarvan het bekend is dat met dit type vele problemen spelen.

Helaas worden ze toch nog uitgeleverd aan onwetende nieuwe klanten.

Maar goed, CanalDigitaal komt hem tegemoet door drie maanden abonnement kwijt te schelden. Prima service van CanalDigitaal.

Intussen heeft sjance het ligt knopje gevonden en gemerkt dat het beter kan zonder de spullen en diensten van CanalDigitaal.

Het ziet er naar uit dat na vier maanden afzien en ergernis sjansse niet meer bereid is om CanalDigitaal een tweede kans te gunnen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hallo mensen,

 

Ik heb sinds 30-1-12 al het derde apparaat in huis maar nog steeds geen verbetering.

 

4 Maanden?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar wanneer er een slecht geïnstalleerde schotel heeft gehangen kan je net zoveel keer een nieuwe ontvanger claimen maar dat lost het probleem dan niet op.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bepaalde type's misschien minder zijn,dat kan ik niet ontkennen.

Maar al het materiaal van M7 gaan zwart maken,vind ik ook overdreven.Ik gebruik al meer dan 6 jaar denk ik de lnb die door tv vlaanderen wordt verkocht.Ik heb (buiten een blikseminslag) nog nooit problemen mogen ervaren met deze lnb's.

Mijn vader heeft al 2 diverse philips bakje's gebruikt van tvv,en die werken voor hen behoorlijk.Ze gaan wel eens te pas en te onpas op fabrieksinstelling gaan staan,maar daarbuiten,hebben wij geen klachten.In die jarenlange abonnee tijd van mijn vader,heb ik 1X het kaartje moeten her activeren,maar het kan wel overal eens mislopen.

Ik heb wel nog andere lnb's gehad,buiten TVV,en die waren om de vijf voeten stuk.

Mocht de tijd zich komen,dat TVV naar mijn vader een actie doet,met een ontvanger van die aard,dan zou ik die gerust durven accepteren.

Ikzelf geef toe,dat die bakjes zeer beperkt zijn,als je een linux ontvanger kent,maar mijn vader is al blij,dat hij beeld geeft,dat hij kan zappen en indien het nodig is,eens iets opnemen.Daarin heeft die ontvanger nooit geweigerd.

We mogen al blij zijn,dat we nog vrije keuze hebben,wat hier niet het geval is voor de ontvangst van kabel en iptv,en dat bij de eerstgenoemde die ik indertijd nog gebruikt heb,ze het veel meer lieten afweten,dan die TVV bakjes.Ja,er zijn nog slechtere.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Zelf heb ik ook een ziggo kaartje en heb dit in cccam staan.

 

CAMKEY: /dev/sci1 11 22 33 44 55 66 77 88

 

CAMDATA: /dev/sci1 3C 86 33 AA C0 D3 67 53 3D EC 7B B2 EE ED EB 8C A3 AD A5 2E 58 B9 9B B3 46 72 78 32 77 A1 DA AC 3B 61 06 AD 09 09 77 4E 03 1B 2A 6E 30 19 5B 43 76 83 AD 0F C5 99 B8 7D 08 CE A4 7B E1 B6 C7 6A

 

Heb je deze instellingen beslist nodig voor Ziggo?

En zo ja, gelden die waardes dan voor elke abonnee en in elke regio?

 

Nu heb ik de LG tuner een tijdje geleden vervangen (met dank aan Trust!) door een Philips tuner en hij pakt zelfs kanalen ´die niet op de kabel zitten´,

Wat zijn dat voor geheimzinnige zenders dan?

 

Ik mis op de schotel juist vele zenders die wél op de kabel zitten.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb veel tijd, geduld, en de gouden regel, Read The Fucking Manual,

 

Welk manual?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ziek van Canal Digitaal. Nu ik binnenkort niet meer kan kijken naar ned 1 2 en 3, dan maar niet. ik kijk naar BVN en de rest duitse zenders geen gezijk meer met dat tuig. uiteindelijk zit ik hier als pensionista 6 maanden in spanje en in nederland de andere 6 maanden met een ziggo abonnement van een half jaar (6 maanden; maandelijks opzegbaar). Dus in oktober is een belletje genoeg om het abonnement weer te starten. De modem alles staat nog in huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ziek van Canal Digitaal. Nu ik binnenkort niet meer kan kijken naar ned 1 2 en 3, dan maar niet. ik kijk naar BVN en de rest duitse zenders geen gezijk meer met dat tuig. uiteindelijk zit ik hier als pensionista 6 maanden in spanje en in nederland de andere 6 maanden met een ziggo abonnement van een half jaar (6 maanden; maandelijks opzegbaar). Dus in oktober is een belletje genoeg om het abonnement weer te starten. De modem alles staat nog in huis.

 

 

Canaal Digitaal moet het U gratis leveren.  En voor Ziggo bent U bereid 17,75 € per maand op te hoesten.

Een rare redenering vind ik.

 

Als je bij CD 17,95 per maand ophoest heb je het BasisHD pakket met alle Nederlandse zenders in HD.  Een gans jaar, dus ook in Spanje.

Er bestaan ook nog goedkopere oplossingen, maar daar zul je effe voor moeten zagen bij CD.,

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat moet canal digitaal gratis leveren?volgens mij niks meer vanaf 1 augustus.

Er zal nogal een data stroom vloeien vanaf 1 augustus om al die FTV kaartjes op zwart te zetten.Of gaan ze gewoon de rechten veranderen,waardoor het kaartje daardoor geen beeld meer zal geven?Zoals vroeger de gebruikte term pbm.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hoeven in principe slechts te stoppen met het sturen van nieuwe keys vanaf1 augustus, dus minder data. Maar ze kunnen de kaarten ook per stuk onbruikbaar maken , maar net wat ze willen. Ik zou trouwens Ziggo opzeggen en het CD abonnement gewoon het gehele jaar gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe het nu gaat,dat weet ik niet,maar in de eerste versie had je wel 2 manieren om key's te sturen.

Als ik mij een beetje herinner,was de masterkey (01?) gestuurd door serial nummer en nog iets,maar ben het vergeten,is al jaren geleden.

Maar als ik het goed heb,was de key om het kanaal te decoderen,gebruikt in groepen door middel van de ppua en de masterkey 01.

Toen werden diverse kaarten in één keer geupdated,door één commando.

Mocht dit nu nog zo zijn,dan zou je als je geluk hebt,om in dezelfde groep te zitten,nog de key's ontvangen.

Maar ze kunnen:

1.de datum terugschroeven naar 01/01/90.

2.de pbm (rechten) op 0 zetten.

3.de rechten in het systeem veranderen,waardoor de kaart automatisch geen beeld meer geeft.

4.een combinatie van die soort,en als ze het vuil willen spelen,dan kunnen ze misschien de kaart onbruikbaar maken,maar ik weet niet of de seca kaart die optie heeft.Maar dat zou niet netjes zijn,want je hebt ooit die kaart wel gekocht,en het zou klantvriendelijk zijn,van CD om ze gewoon uit te schakelen,om toch nog de kans open te laten voor FTV kijkers die toch nog na de FTV periode zich bedenken.Dan is er enkel de activatie kost.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...