Ga naar inhoud


Opzegging wegens wanprestatie


sjansse

Aanbevolen berichten

Nou, inmiddels staat de duo2 te pronken in mijn tv meubel.

Wat een verschil met dat andere spul wat ik helaas gewend was.

Er gaat inderdaad een hele wereld open, 

Ik heb al even rondgesnuffeld, wat opnames klaargezet, zenders bekeken, instellingen bekeken, maar niet meer dan dat.

 

Ik heb nog steeds geen reactie van CD op mijn aangetekende brief, er is nog geen handtekening gezet.

Morgen ga ik eens met de Tante Pos bellen, om te kijken wat er aan de hand kan zijn.

Mocht dat niks worden maar eens de klantenservice bellen, of zoals hier geopperd, niet meer betalen en gebeld worden.

 

Ik heb de oude .....maar op zolder gezet, na februari 2015 mag ik dat zeker terugsturen??

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben aangenaam verrast door Canal Digitaal. :D

Ze belden mij om te reageren op de aangetekende brief die ik had gestuurd.

 

Ze erkennen de problemen die er zijn met de M7 DSR8141/22.

Ik had alle gesprekken die ik heb gedaan met hun facebook webcare afdeling meegestuurd.

 

Het eerste aanbod was drie maanden abonnementsgeld retour plus 99 euro retour voor de M7 recorder.

Leuk maar vond ik niet zo, dus toen heb ik zelf een voorstel gelanceerd.

Het abonnement wordt beëindigd per 30 juni 2014 (1 maand opzegtermijn), ik stuur het modem terug (antwoordnummer)

en krijg een doos opgestuurd om de recorder te retourneren (ook antwoordnummer)

 

Daar ging men aan de andere kant van de lijn mee akkoord, ik krijg een schriftelijke bevestiging van het gesprek thuisgestuurd waarbij de medewerker waar ik mee gesproken heb zijn gegevens meestuurt zodat ik op papier heb met wie ik gesproken heb.

 

De schotel hoeft niet terug, die is eigendom van mij, en het advies was om die te gebruiken om de komende winter sleetje te rijden :/

 

Verder gaf de uiterst vriendelijke meneer aan de andere kant mij nog een advies mee: Neem een abonnement bij Ziggo, mag ik niet zeggen maar heb ik zelf ook.

 

Ik had weinig vertrouwen in CD maar ik vind dit een bevredigende oplossing. :D

Alle hulde, maar eigenlijk hoort het gewoon zo!

aangepast door sjansse
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb dit topic helemaal doorgelezen, maar snap hier werkelijk niets van. Ze willen de m7 receiver terugnemen, je 3 maanden abonnementsgeld terugbetalen, je hebt inmiddels zelf al een andere receiver... en toch ga je daar niet mee akkoord en beëindig je het abonnement???

 

Ik kan geen enkele andere conclusie trekken dan dat je nu via cardsharing zit te kijken (want je koopt geen splinternieuwe schotel, 4 koppen, twee switches en VU+ Duo2) terwijl CanalDigitaal dit laat, maar beter laat dan nooit (zoals in mijn geval destijds) heeft opgelost.

 

Kan je dit eens uitleggen?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit topic helemaal doorgelezen, maar snap hier werkelijk niets van. Ze willen de m7 receiver terugnemen, je 3 maanden abonnementsgeld terugbetalen, je hebt inmiddels zelf al een andere receiver... en toch ga je daar niet mee akkoord en beëindig je het abonnement???

 

Ik kan geen enkele andere conclusie trekken dan dat je nu via cardsharing zit te kijken (want je koopt geen splinternieuwe schotel, 4 koppen, twee switches en VU+ Duo2) terwijl CanalDigitaal dit laat, maar beter laat dan nooit (zoals in mijn geval destijds) heeft opgelost.

 

Kan je dit eens uitleggen?

 

Mvg,

 

Michel

Je kan leuke conclusies trekken, maar helaas zit je er volledig naast Ik zal het even uitleggen.

Ik ga een abonnement afsluiten bij Ziggo, die hebben als enigste in deze regio een fatsoenlijk en snel internet.

Daar komt een TV abonnement bij en gratis telefoneren met andere Ziggo klanten en die zitten hier heel veel.

De schotel en de rest komt daar bij voor de FTA zenders, gezien je eerdere veronderstelling zul je dit wel niet geloven maar dat moet je helemaal zelf weten.

Ieder heeft recht op zijn mening niet?

Ik heb dus zo meteen een TV abonnement van Ziggo, degelijk en snel internet, veel gratis telefoneren en een stuk of heel veel FTA zenders via mijn schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat geloof ik persoonlijk inderdaad niet. Ik denk eerder dat je bij alle spullenboel ook onder de tafel een illegaal cardsharing 'abonnementje' hebt afgesloten.

 

Niemand koopt toch een nieuwe schotel, 4 LNB's, 2 switches en een nagelnieuwe vU+ Duo2 om er dan NAAST de kabelaansluiting alleen FTA mee te gaan kijken?

 

Zou ik het wel mis hebben, is er volgens mij wel iets anders mis ;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat is alleen mijn mening, niet een vastgesteld feit ;)

 

Vandaar ook het dubbele voorbehoud 'ik denk' en ' zou ik het mis hebben'...

 

Ik vind jouw manier van omgang met de fout van Canaldigitaal en het tussentijds aanschaffen van een compleet nieuwe schotelinstallatie, kennelijk om alleen FTA mee te gaan kijken op een tweetal (van de totaal 4) satellieten waar nauwelijks FTA zit, op zijn minst erg merkwaardig. Ik denk dat ik ook niet de enige ben die dat heel erg vreemd vind.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind juist jou reacties erg merkwaardig Michel,ik vind het nogal wat hoe je hierop hebt gereageerd,ik geef wel toe dat er op de 23.5 bijna geen fta zenders te vinden zijn maar een extra lnb zijn de kosten ook niet dus begrijpen kan ik het wel

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Op 12-05 (8 dagen geleden) stuurt hij een brief naar CanalDigitaal, klaagt 2 dagen later dat hij nog geen antwoord heeft, koopt 1 dag daarna een compleet nieuwe (dure) schotelinstallatie en als CanalDigitaal dan vanwege de door hen gemaakte fouten aanbied om 3 maanden abonnementsgeld kwijt te schelden en de slecht werkende receiver terug neemt, wil hij liever opzeggen en gaat hij zijn peperdure schotelinstallatie met Twintuner PVR alleen nog voor FTA gebruiken.

 

 

Gelukkig heb ik een goeie handelaar gevonden, de VU wordt voor aflevering geheel geprogrammeerd afgeleverd en geïnstalleerd.

Als de installatie klaar is hoef ik alleen maar op de kijken knop te drukken.

 

Natuurlijk roept dat ook bij jou geen enkel vraagteken op :crazy:

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht zijn abonnement bij zijn kabelaar tegenvallen,dan heeft hij toch een goede installatie,mocht hij toch van mening komen,terug bij cd te gaan.Als hij al zijn voorwaarden met zijn huidig opgezegd abonnement voldoet,dan denk ik,dat cd hem niet zou weigeren als nieuwe (ex) klant.Mocht ik als fta/ftv kijker,aan een nieuwe ontvanger toe zijn,dan neem ik ook al heb ik geen abonnement,toch een sat ontvanger die kaartlezer(s) en ci sloten heeft.Want een mens mag zich wel eens bedenken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook raar ziggo heeft al een tijdje geen onderling gratis bellen meer. Gaat je ook knaken kosten als je vu alleen een dvbs tuner heeft.

LG47LB561V+ CDS CI+ 3.5 + EMP 8/1

SAB Titan 1 HD + EMP 4/1

SAB Titan 3 Combo HD + maximum 4/1

Wavefield T90 9, 13,5 19,2 23,5 28,2 oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat we geheel off-topic gaan en zit hij op deze reacties te wachten ik denk het niet en daarbij voegen ze ook helemaal niks toe mbt deze topic dus waar gaat dit nog over ?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geloof ik persoonlijk inderdaad niet. Ik denk eerder dat je bij alle spullenboel ook onder de tafel een illegaal cardsharing 'abonnementje' hebt afgesloten.

 

Niemand koopt toch een nieuwe schotel, 4 LNB's, 2 switches en een nagelnieuwe vU+ Duo2 om er dan NAAST de kabelaansluiting alleen FTA mee te gaan kijken?

 

Zou ik het wel mis hebben, is er volgens mij wel iets anders mis ;)

 

Mvg,

 

Michel

 

dat zeg jij

 

mijn buurman heeft pas geleden ook een nieuwe ontvanger gekocht (vu duo2)

en die kijkt  dito als de tp hij heeft ziggo all in one en heeft de schotel een triax 88 met multifeed (door mij geplaatst ) die voorzien is van 2 lnb"s voor de fta op de 19.2 en de engelse zenders op de 28.2 te ontvangen

en is daar dik tevreden over

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een verhaal ;)

 

Het zou natuurlijk aan de M7 ontvanger kunnen liggen dat je haperend beeld hebt maar als dat zo is zou ik eerst eens naar de qualiteit van het signaal kijken en betere pll lnb`s gebruiken aangezien kanaal digitaal signaal met een hogere fec levert en dus een lagere foutmarge 1:10 heeft zodat een kleine signaal afwijking al snel je beeld doet haperen.

 

Als die man aan de andere kant zegt dat je beter een ziggo kaart kan gebruiken maar dat je dat niet van hem hebt, moeten meteen je oren gaan spitsen. Dat betekent dus dat hij blijkbaar meerdere klachten heeft gehad over ditzelfde probleem vanwege de slecht combinatie signaal verwerking en kan je idd beter digitale tv van de kabel kunt nemen met een ziggo kaartje als je kabel aansluiting hebt. Zelf heb ik ook een ziggo kaartje en heb dit in cccam staan.

 

CAMKEY: /dev/sci1 11 22 33 44 55 66 77 88

CAMDATA: /dev/sci1 3C 86 33 AA C0 D3 67 53 3D EC 7B B2 EE ED EB 8C A3 AD A5 2E 58 B9 9B B3 46 72 78 32 77 A1 DA AC 3B 61 06 AD 09 09 77 4E 03 1B 2A 6E 30 19 5B 43 76 83 AD 0F C5 99 B8 7D 08 CE A4 7B E1 B6 C7 6A

 

Bij mij werkt die goed en geen gehannis meer met beeld haperingen maar in mijn geval was dat vanwege de standaard ingebouwde LG tuner in mijn 7020 HD die niet al te gevoelig is. Waarschijnlijk heeft de m7 dus ook een ongevoelige tuner met beeldhaperingen tot gevolg.. :mad: Daarom zijn er dus van diverse ontvanger losse (gevoeligere) tuners te koop.

 

Nu heb ik de LG tuner een tijdje geleden vervangen (met dank aan Trust!) door een Philips tuner en hij pakt zelfs kanalen ´die niet op de kabel zitten´, dus het werkt geweldig, zeker nu met het snelle Merlin³ image en lagere response emm tijden.. ;)

 

Fijn weekend en ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt, doe er wat mee...  :D

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft niks met de m7 bakkies te maken. Sommige flansen een schotel aan de gevel, zonder enig kennis van zaken mbt tot lnb keuze en switches. Bij het eerste beste signaaltje vinden ze het wel prima en denken ze dat de ze de boel voor elkaar hebben zonder te fine tunen. Ik heb hier meerdere ontvangers en nooit problemen op de cd transponders. Ik haal waarden tussen de 15 en 16db op alle cd transponders, met inverto lnb's (overigens zijn dat de beste lnb's).

aangepast door vfan1979

LG47LB561V+ CDS CI+ 3.5 + EMP 8/1

SAB Titan 1 HD + EMP 4/1

SAB Titan 3 Combo HD + maximum 4/1

Wavefield T90 9, 13,5 19,2 23,5 28,2 oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...