Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Vandaag een PC opnieuw geinstalleerd, Krijg een keuze menu bij opstarten, mag kiezen uit 2 W7 !! Ik weet echt 100% zeker dat er maar 1 op staat.

Wat nu ? oplossing ?

aangepast door ronaldsl

Geplaatst:

Je bent lekker duidelijk. Welke keuzes krijg je dan?

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Uit mijn ondervinding,krijg je dit,als je het op bepaalde manieren doet.

Als ik windows installeer,dan doe ik (indien mogelijk) de partitie(s) weg van de hd.Dit kom je tegen in het begin van je installatie cd in de wizard.Maar het is al een tijdje geleden,maar ik denk,dat je stations optie's moet aanklikken,waarna je deze optie ziet.verwijder alle partitie's en maak nieuwe.kies de partitie waar windows moet op staan,en de setup doet de rest.

Als je niet de mogelijkheid hebt de partitie(s) te wissen,formatteer dan altijd de partitie waar windows stond.

Als je deze hebt geformatteerd,kan je installeren,en zal je geen keuze menu zien.

Volgens mij staat er nu een oude (corrupte) windows versie op,en de nieuwe.

Kijk eens of je de map windowsold ergens ziet.Dit heb ik nog tegengekomen tijdens een niet al te nette installatie.

Oftewel heb je meerdere partitie en heb je de nieuwe windows op een andere partitie gezet.(of in bepaalde gevallen een 2de schijf)

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Kan je er ook je er ook een printscreen van maken, of een foto, kunnen 

we even mee kijken

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Wou net zeggen. Nu weten we nog niets.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Windows 7 bestaat uit 2 partities! 1 van 100 MB (recovery) en je systeemschijf. Waarschijnlijk heb je alleen je systeemschijf verwijderd. Als je weet welke keuze je moet maken, even onthouden, je kunt dit simpel oplossen zonder extra programma's

1e methode: (veiligste)

• Ga naar computer en dan rechtermuisknop Eigenschappen
  • Ga naar geavanceerde systeeminstellingen
  • Tabblad geavanceerd en dan opstart en herstelinstellingen
  • Kies de "juiste" Windows en haal het vinkje weg bij lijst met besturingssystemen en druk op OK

2e methode

• Start msconfig
  • Ga naar tabblad computer opstarten
  • Verwijder de foute opstart

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

En heb je bij deze een andere weg gevolgd in de setup van windows?

format?partitie's verwijderd?iets anders?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Windows 7 bestaat uit 2 partities! 1 van 100 MB (recovery) en je systeemschijf. Waarschijnlijk heb je alleen je systeemschijf verwijderd. Als je weet welke keuze je moet maken, even onthouden, je kunt dit simpel oplossen zonder extra programma's

De 100MB gereserveerde partitie op de harde schijf is voor de opstart configuratie en gegevensarchief, herstelbestanden en bitlocker ruimte. Het is een Partitie die het goed functioneren van Windows 7 garandeerd. Windows 7 maakt deze aan tijdens de installatie en als deze al bestaat wordt alle informatie die er eventueel aanwezig was overschreven door de nieuwe.

Dit enkel bedoeld ter aanvulling!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...