Ga naar inhoud


VU+ UNO blijft loaden


Gast LosCris

Aanbevolen berichten

Gast LosCris

Hallo,

 

Vandaag is de 110cm schotel (Tenerife) geinstalleerd door erkend bedrijf maar de aangesloten VU+ UNO blijft maar op "loading" staan.

TV zenders komen niet in beeld en ook de tuner wordt niet op het scherm vermeldt,

Firma is zonder oplossing vertrokken nadat ze hebben laten zien dat de Astra's prima ontvangen worden ... Iemand enig idee hoe nu verder te gaan ?

Het menu en taal is wel in te stellen maar dat is dan ook alles.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast LosCris

Bedankt voor de reacties.

 

Het gaat om een nieuwe UNO die ik thuis, als test, even had aangesloten op TV .

De wizzard is toen wel automatisch gestart maar moest ik afbreken omdat hij niet op een schotel was aangesloten.

Na installatie hier heb ik de wizzard nooit meer gezien.

Terug naar fabrieksinstellingen is nog een paar keer geprobeerd maar levert geen ander resultaat op.

Via googlen zag ik dat een refresh via een usb met directory vuplus-uno en dan 4 bootfiles misschien kon helpen ... maar helaas.

Geen reboot na aan- en uitschakelen... wel "Loading" en een menu waar ik een taalkeuze kan maken.

 

De fpga update kwam ik ook op internet tegen maar openen van de link laat enkel een pagina met karakters zien en geen optie om het commando "download" te kunnen geven.

Ik heb niets zelf geinstalleerd ... zo ontvangen en gekeken of het zou werken.

 

Alle hulp is welkom

:/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het scherm op ...Loading.. blijft staan is heel normaal als de installatie niet voldoende is uitgevoerd.

Als je op de Menu-toets van de AB drukt kom je als het goed is in het Menu.

Zo ja, zoek even de optie Informatie op in klik dan op Over.

Waarschijnlijk krijg je nu inzicht welke Image op de UNO geïnstalleerd is en geef dit dan even door.

 

T.a.v. de FPGA update, ik weet niet wat je op het Internet tegen kwam maar als je de door Tonskidutch opgeven link aanklikt en de file TS_PRO.dat download via de daarin opgeven link dan wordt deze file op jouw PC / Laptop geplaatst.

Volg daarna de handleiding en dan komt alles goed.

 

Mocht jij eventueel de VTI Image (opnieuw) willen flashen dan staat bovenin van dit forum een How-To installatie VTI.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

die box blijft ook op loading staan als het kanaal waar op afgestemd is geen beeld geeft. Dan krijg je nog heel even de info bar, maar die verdwijnt na 5 secondes en dan zie je alleen defaults loading.

 

Wat je kan doen is de afstandsbediening pakken en op een cijfer drukken en kijken of de box dan gaat afstemmen op dat kanaal. Als je geen beeld hebt, maar wel ziet dat er afgestemd wordt op het kanaal dan kan het goed zijn dat dat kanaal gecodeerd is en dat je dan een softcam of een ci met een smartcard nodig hebt.

 

Vertel eens iets meer. Dit is wat we graag willen weten:

 

-Wat voor een image draait er op de box (fabriek / vti / vix / blackhole / pli) ?

-Welke versie?

-Welke satellieten zou je moeten kunnen zien met je satelliet schotel en zie je ook dat er geschakeld wordt?

-Welk abonnement heb je ?

-Heb je de smartcard in een ci module zitten of in een van de cardreaders ?

-in geval van een cardreader, heb je de smartcard met de chip naar beneden en naar voren in de reader geduwd?

-in geval van een softcam, welke (oscam / cccam / anders)?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij kan nooit beeld krijgen omdat de TS in bericht #4 schrijft dat hij de installatie wizard vroegtijdig heeft afgebroken omdat geen schotel was aangesloten en dientengevolge zit er ook geen zenderlijst in de ontvanger.

Het is dan ook logisch dat de box op ...Loading blijft staan en op een cijfertoets drukken om een zender te kiezen heeft dan ook geen zin.

 

De enige en juiste wijze is om de installatie opnieuw op te starten omdat de eerste installatie nooit goed is uitgevoerd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast LosCris

Ik ga even wat antwoorden geven op de gestelde vragen aan de hand van wat ik zie op beeld :

 

Version :Jul 31 2012 vuplus_experimental_factorytest

Image : Experimental 2012-07-31

Frontprocessorversie : 0

Gedetecteerde tuners : (is leeg)

Geen HD

 

Aangesloten zijn nu 2 LNB's Inverto Black .. bedoeld voor de Astra 19.5 en 23.5

Een geregistreerde smartcard voor Canal Digital zit in de card reader maar alvorens over te gaan tot een abbo wil ik nog even zien wat de vrije zenders doen. (chip is uiteraard naar beneden ..  handleiding is duidelijk)

 

Ik vermoed dat Jurgen in de juiste richting zit omdat de installatie procedure niet volledig afgerond kon worden.

 

Een vaste internet aansluiting heb ik hier nog niet ... het moet nog via een USB stick.

Het overzetten van files kan via de gehuurde WIFI lijn en dan naar de VU+ .. beetje primitief.

Gisteren gesukkeld met USB die nog NTSF bleek te staan (VU+ kon enkel FAT32 lezen) .. het heeft echter allemaal niet geholpen.

 

Op de een of andere manier zal de opstart wizzard (FPGA update ?) me weer op  het goede spoor kunnen zetten hoop ik.

 

Heel graag advies hoe en wat ik daarvoor op m'n USB moet zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

detetecteerde tuners = leeg is vreemd, het ding zou op zijn minst een tuner moeten detecteren. Overigens bijzonder dat men dit zo achterlaat als zijnde "werkend"...

 

Als het ding recent is aangeschaft denk ik niet dat er nog een oude fgpa in zit, maar het zou natuurlijk zo maar kunnen.

 

Wat je het snelst voor elkaar hebt is denk ik even het fabrieksimage downloaden en op een stick zetten, en dan opnieuw flashen. Als je hem dan aanzet wordt de wizard opnieuw doorlopen en kan je hem configueren

 

hier vind je het laatste fabrieksimage van vu:

 

http://archive.vuplus.com/image/2012/7.0/vuplus-image-vuuno-20120203014857_usb.zip

 

Zipfile uitpakken op een usb stickie die fat32 is geformatteerd, en dan de stick voorin steken, Uno uitzetten. Aanzetten, en als het display update found, press CH- laat zien op de box op de ch- toets drukken en dan zal hij geflashed worden.

 

In plaats van het fabrieks image kan je ook pli / vti / vix / blackhole kiezen, die images zijn voorzien van handige plugins, en met de meesten kan je gewoon als je box aan het internet hangt met een paar klikken op je afstandsbediening een softcam installeren zodat je smartcard ook gelezen kan worden. Softcam support zul je niet vinden in het fabrieks image.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast LosCris

Vanavond weer eens een paar uur zitten zwoegen op het probleem.

 

Eerst maar eens de fabrieksimage geprobeerd vlgs bijgevoegde link.

Bestand is ongeveer 64MB groot maar plots, na 56MB binnen te halen, breekt hij af.

Unzip geeft ook aan dat het een onvolledig bestand is.

Nog maar eens geprobeerd (lekker ... download 100K/s via WIFI) ... met zelfde resultaat,

Dan maar eens de image van OpenPli.

Is iets kleiner ,, 47MB .. komt nu goed binnen.

Kopietje naar de 4GB USB stick en daarop uitgepakt levert 3 bestanden op onder dir. vuplus/uno.

 

Boot.cfe_auto.jffs2

Kernel_cfe_auto.bin

Root_cfe_auto.jffs2

 

Stickje in de Receiver, uit en weer aan maar ... niks ... hij ziet hem niet.

Loading blijft loading.

Ik heb nog ergens op google zien staan dat de USB van een oud model moet zijn ... misschien dat de UNO daarom niet reageert . Heb ik weer niet bij natuurlijk.

 

Tja .. langzamerhand lijkt het toch een echt probleem te worden.

Zou het de USB stick kunnen zijn ?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Kopietje naar de 4GB USB stick en daarop uitgepakt levert 3 bestanden op onder dir. vuplus/uno.

 

In elke geval geen kopie op de USB stick plaatsen maar de zip file uitpakken naar de USB stick.

M.a.w. op de USB stick mag alleen de map vuplus staan en verder helemaal niets.

 

Misschien dat je ook eerst deze topic leest want daarin is zo'n beetje hetzelfde probleem beschreven.

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/339958-flashen-wilt-maar-niet/

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens zou ik toch ook eerst het advies van wiz volgen en de originele VU+ UNO Image installeren want dan weet je in elk geval of het toestel goed functioneert, zo niet dan daarmee terug naar de leverancier.

 

De image kan overigens gewoon worden uitgepakt dus daar is niets mis meer, nog maar eens opnieuw downloaden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast LosCris

Zo, weer even de laatste SAT4ALL - info uitgeprobeerd ... maar helaas.

 

Had de bijgevoegde link naar soortgelijke topic ook al gelezen.

 

Akties :

Eerst stonden de files onder vuplus/uno ... niet gevonden door de UNO

Toen geprobeerd met weghalen van directory uno ... geen reachtie

Toen alle files direkt op de USB zonder directory ... niks.

Alles nog eens doorlopen met opstarten en gelijktijdig indrukken van CH- .. niks

Zelfde met USB opstart zonder indrukken CH- ... niks.

 

Zal vanmiddag maar eens een lokale Sat-shop gaan zoeken en kijken of deze iets voor me kan doen.

Alle voor de hand liggende oplossingen lijken me al geprobeerd.

 

Bedankt voor de positieve ondersteuning.

Mocht hij vanavond uiteindelijk werken, dan laat ik de oplossing weten.

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult geen kant en klare worst van een satelliet handelaar krijgen, tenzij het een mensenvriend is die alles pro deo  doet.

Het beste is om jezelf er wat in te verdiepen. Het is niet moeilijk.

"Gewoon" de laatse VTi erop zetten..is niet moeiijk...dan door de wizzard en alles komt goed.

Als het installatie-bedrijf alles goed gedaan heeft dan is het een fluitje van een cent.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...