Ga naar inhoud


vu wifi instellingen loopt steeds vast


Gast bizonder

Aanbevolen berichten

Gast bizonder

beste forumleden 

 

Ik heb een vu solo2 met open pil 4

en heb sinds een maand een vu 300 mb dongen aangeschaft 

daar ik de solo nog niet zo lang in mijn bezit heb ben ik steeds nieuwe dingen aan het uitproberen

als pc heb ik een mac en werk met idreamx

eerst probeerde ik wifi met de meegeleverde dongel maar deze werkte meer niet dan wel .

toen de vu  wifi dongel aangeschaft. deze werkte in eerste instantie correct ( misschien nog steeds wel)

maar als ik nu mijn wlan adapter instellingen activeer ( precies zoals hij voorgaande keer wel activeerde) loopt de vu vast ( heb een hele nacht aanlaten staan , toen was hij wel geactiveerd, maar toch liep hij ook vast)

de enige manier om hem weer werkend te krijgen is uitzetten. zet ik hem dan weer aan dan ziet hij wel de epg info maar zegt dat ik de tuner configuratie aan moet passen. wel de zender info maar geen beeld . de tuner config staat naar mijn idee goed maar heb ook geen signaal.

opnieuw flachen is dan voor mijn beperkte kennis dan de enige manier om weer beeld te krijgen

 

mijn vraag is , kan ik op eenof andere manier toch wifi aan de praat krijgen.

en is er een andere mogelijkheid om de tuner config te resetten.

 

er zal vast nog veel onduidelijk zijn aan mijn uitleg maar hoop dat jullie je willen verdiepen in mijn probleem 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien eerst even het type WiFi dongel vaststellen want het staat niet helemaal duidelijk vermeld.

Jij schrijft dat jij eerst de meegeleverde dongel gebruikt hebt en daar na een VU+ dongel hebt aangeschaft.

 

Naar mijn mening is de meegeleverde dongel hetzelfde dan de aangeschafte VU+ dongel dus wat is het verschil?

Er is wel een periode geweest dat er 2 verschillende VU+ dongels geleverd werden, een 150Mbits (lang) en een 300Mbits (kort) exemplaar.

 

Zelf heb ik met het (korte) 300Mbits exemplaar ook moeite gehad om deze op mijn SOLO2 aan het werk te krijgen maar het (lange) 150Mbits exemplaar functioneert uitstekend.

 

Verder is het sowieso vreemd dat jouw SOLO2 door gebruik van de WiFi optie vastloopt en jij de Tuner configuratie opnieuw moet instellen.

 

Begrijp ik goed dat jij de SOLO2 al herhaaldelijk opnieuw met de laatste versie OpenPli 4.0 hebt geflashd en dat het probleem dan blijft bestaan?

 

Zo ja, wellicht voor de test even de laatste versie VTI 6.0.8 installeren, niet dat ik nu gelijk de illusie heb dat het probleem dan verholpen is maar dan kan ik je wellicht iets verder helpen want bij mij functioneert de dongel op beide SOLO2 uitstekend.

 

Voor een How-To Installatie VTI kijk bovenin dit forum.

 

Hier vind je de laatste VTI software http://www.vuplus-support.org/wbb3/index.php?page=DatabaseItem&id=655

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast bizonder

bedankt voor de reactie heren

gisteren avond nadat ik de vraag gesteld heb ben ik toch nog even aan het klooien geweest, ik had hem donderdag al opnieuw geflacht (schrijf je dat zo ) gisteren avond voor de zekerheid de wlan plugin gedelead en opnieuw geïnstalleerd en ges what, ik kon weer activeren. heb nu wifi. Al weet ik nog niet wat nu het probleem was het is verholpen.bedankt voor het meedenken.

ps de meegeleverde dongel was geen vu dongel maar van een ander merk (merk staat er niet op)     

vriendelijke groet anton 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...