Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hopelijk kan iemand mij helpen. Al een jaar kijk ik naar de engelse kanalen met een Triax 64cm schotel en een Triple LNB Quad. Het lukt mij echter niet om ook de belgische kanalen te ontvangen. Ik heb twee decoders een Philips DSR 2211 van Canal digitaal die van met kaart en een MVision HD-270 CN waar diezelfde kaart in zou kunnen. Woonplaats Zuid Holland.

Ik vermoed dat er in de instellingen van beide apparaten iets gewijzigd zou moeten worden om op meerdere satalieten te kijken. En ben bang dat als ik de schotel weer verander van positie ik helemaal geen kanalen meer heb. (Niemand om te helpen met afstellen dus alles vergt geduld) Echter zou ik deze zomer dus heel graag naar het wielrennen kijken en daar Nederland 1 het niet uitzend ik heel graag de belg wil ontvangen.

Echter ik heb geen idee hoe verder en de frustratie zorgt er al gauw voor dat ik maar weer genoegen neem met engelse tv.

Kan iemand mij in Nijntje taal verder helpen?

Geplaatst:

je kunt evt. deze instelling eens proberen...Diseqc, Astra 19,2 op 1 of A , Astra 23,5 op 2 of B , Astra 28,2 op 3 of C

2 x Gigablue UHD Bigsat

42e,28e,23e,19e,13e,1w

Geplaatst:

Ja, die bedoel ik.

Misschien staat de schotel helemaal verkeerd, ik had begrepen dat met deze kop zonder verschuiven van schotel kijken op alle drie de sats mogelijk zou zijn.

Geplaatst:

kun je wel iets ontvangen nu.....

De standen die je eerder schreef werken niet, tenminste 1 is Astra 2 28 als ik het instel zoals u schreef werkt het niet meer.

De LNB hangt schuin. Ik heb foto's maar kan ze helaas niet toevoegen.

Geplaatst:

Van west naar oost schuin naar beneden.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

De diseqc instelling moet zijn zoals edbe schrijft. Als je de Britse zenders ontvangt met Astra2 op diseqc 1 of A, dan staat de schotel vekeerd uitgericht.

Geplaatst:

Tenzij ik mis ben , dan bied ik mijn excuses aan , maar ....

Philips DSR 2211 , die kan GEEN DVB-S2 MPEG 2 & 4 QPSK & 8PSK SD/HD aan !!

Die's enkel geschikt voor DVB-S SD MPEG 2 QPSK ontvangst o.a. van CanalDigitaal !!

Alle uitzendingen (tot op heden) op Astra 19,2°E CanalDigitaal NL zenders gaan dus wel !!

VRT & CANVAS gaan er niet mee , ook geen BBC  , wegens DVB-S2 !!

http://www.lyngsat.com/packages/canaldigitaal19.html

http://download.p4c.philips.com/files/d/dsr2211_03/dsr2211_03_dfu_nld.pdf

http://download.p4c.philips.com/files/d/dsr2211_03/dsr2211_03_pss_nldnl.pdf

MVision HD-270 CN , deze is wel geschikt voor Canal Digitaal in z'n geheel :)

Ook o.a. BBC kan deze ontvangen :)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

Kan je aangeven welke zenders je wel kan zien?

Op de Astra 2 28.2E bijv. Citv, The Dept Store, BBC Parliament, BBC Alba, 5 USA, 5 Star, Channel 5?
Op de Astra 3 23.5E bijv. Omrop Fryslân, TV Noord, TV Drenthe, TV Oost, TV Gelderland, Omroep Zeeland?
Op de Astra 1 19.2E bijv. BVN, TV Polonia, Andalucia TV, Al Jazeera, NHK World, CNBC?

(Deze zenders zijn nl, allemaal DVB-S en FTA).

Of geef maar aan wat je kan ontvangen, liefst een (of meerdere) Engelse zender(s), een (of meerdere) Nederlandse of Tsjechische/Slowaakse zender(s) en een (of meerdere) Duitse zender(s).

BBC heeft naar mijn weten ook nog wel DVB-S kanalen, zoals op 10773H, 10788V, 10803H, 10818V.

Hoe Zuid in Zuid-Holland woon je?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Kan je aangeven welke zenders je wel kan zien?

Op de Astra 2 28.2E bijv. Citv, The Dept Store, BBC Parliament, BBC Alba, 5 USA, 5 Star, Channel 5?

Op de Astra 3 23.5E bijv. Omrop Fryslân, TV Noord, TV Drenthe, TV Oost, TV Gelderland, Omroep Zeeland?

Op de Astra 1 19.2E bijv. BVN, TV Polonia, Andalucia TV, Al Jazeera, NHK World, CNBC?

(Deze zenders zijn nl, allemaal DVB-S en FTA).

Of geef maar aan wat je kan ontvangen, liefst een (of meerdere) Engelse zender(s), een (of meerdere) Nederlandse of Tsjechische/Slowaakse zender(s) en een (of meerdere) Duitse zender(s).

BBC heeft naar mijn weten ook nog wel DVB-S kanalen, zoals op 10773H, 10788V, 10803H, 10818V.

Hoe Zuid in Zuid-Holland woon je?

Ik kan ontvangen, BBC 1,2, 4 (verschillende varianten Hd, Wales, schotland etc) Channel 4,5, ITV 1, 2,3,4, Film 4. Alleen alles op wat nu blijkt op de verkeerde kop.

Geplaatst:

Dus geen zenders van de andere satellieten? Ook geen Nederlandse dus?

Als het de verkeerde kop is moet helaas toch de schotel opnieuw gericht worden.

Waar ongeveer in Zuid Holland zit je?

Stuur ev. een privébericht desnoods.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Plaats is Den Haag.

De verkeerde kop ontving de zenders begrijp ik nu. De 19.2 ipv de 28.

De Diseqc instellingen stonden dus ook verkeerd anders werkte het niet. Die nu gezet zoals eerder beschreven door Edbe.

Maar dan...

Staat de LNB kop goed gekanteld? 19.2 als laagste en 28 als hoogste. En welke kant ga ik nu met de schotel op? Naar beneden in graden, zodat de arm omlaag gaat?

Hij zit in principe vast aan de muur waar dus maar heel weinig ruimte is om naar links en naar rechts te bewegen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen