Psychosammie Geplaatst: 19 mei 2014 Geplaatst: 19 mei 2014 Als het goed is, is zojuist een setje powerline adapters thuis afgeleverd. Ik zat me al weken te irriteren aan de Wifi snelheid van het Ziggo modem. Helaas is UTP op dit moment geen optie. Vlak voor het modem staand heb ik 30 Mb/s (full speed) Achter de houten deur 1 meter verder heb ik 15 Mb/s Op de bank 2 meter verder heb ik 6 Mb/s Aan de eettafel nog maar 1 Mb/s En op het toilet (ook niet onbelangrijk) nul noppes nada! Dus ik ga straks die Powerlines aansluiten en dan wil ik graag dat mijn PC die Powerline gaat gebruiken ipv Wifi. Ik wil daarbij dat Wifi kaartje in de PC laten zitten totdat ik er van overtuigd ben dat die Powerlines naar behoren werken. Hoe schakel ik dat wifi kaartje uit? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
winwiz Geplaatst: 19 mei 2014 Geplaatst: 19 mei 2014 Standaard krijgt een bedrade verbinding voorrang op Wifi en in sommige laptops wordt de wifi automagisch uitgeschakeld of in ieder geval niet gebruikt. Bij weer andere laptops heb je meestal ook een knopje Waarom niet een fatsoenlijke router? Ik kan door het hele huis met bijna 20 Mbytes/s downloaden oftewel ik trek mijn hele internet verbinding dicht (180 Mbit) (ik spreek ook als zendamateur, die powerlines zenden gigantisch veel troep de ether in) Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Psychosammie Geplaatst: 19 mei 2014 Auteur Geplaatst: 19 mei 2014 Met een extra router moet ik dan toch weer kabels trekken om hem op een geschiktere plaats op te hangen. De meterkast is nu eenmaal niet de beste plek voor een modem / router. Daarnaast hebben deze adapters ook Wifi. Ik hang er een in de garage en dan heb ik gelijk Wifi in de tuin. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
henkvd1 Geplaatst: 19 mei 2014 Geplaatst: 19 mei 2014 Wifi schakel je uit door de Wifi adapter uit te schakelen in het tabblad netwerkverbindgen start > configuratiescherm > netwerkcentrum > adapterinstellingen wijzigen en dan op de wifi adapter met rechter muisknop uitschakelen selecteren.
Psychosammie Geplaatst: 21 mei 2014 Auteur Geplaatst: 21 mei 2014 Zo he die dingen zijn goed. Ik heb er nu 1 in gebruik en heb nu al volledig wifi bereik in huis en op het terras. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
winwiz Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 Sowieso is alles beter dan die ziggo Wifi dus je roemt niet "die dingen" maar je geeft eigenlijk aan hoe slecht die Ziggo router is qua wifi bereik Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Psychosammie Geplaatst: 21 mei 2014 Auteur Geplaatst: 21 mei 2014 Dat klopt. Al die zogenaamd gratis / in bruikleen apparatuur van die TV/internet boeren is ronduit bagger. Ik begrijp dat niet helemaal. Toch een gemiste kans hoor! Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
De_Perre Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 Dat klopt. Al die zogenaamd gratis / in bruikleen apparatuur van die TV/internet boeren is ronduit bagger. Ik begrijp dat niet helemaal. Toch een gemiste kans hoor! ze moeten maximal rendement uit de melkkoe genaamd 'klant' halen --> goedkope prullen leveren, waarvan men weet dat ze geen euro waard zijn en toch een maximum aanrekenen in de tarifering kwestie van de aandelhouders tevreden te houden [Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x] [TVV Basic+] - [CD TopHD]Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...
sattv4iedereen Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 Dat klopt. Al die zogenaamd gratis / in bruikleen apparatuur van die TV/internet boeren is ronduit bagger. Ik begrijp dat niet helemaal. Toch een gemiste kans hoor! Niet iedere leverancier biedt bagger materiaal.Ik heb hier een fritz!box (in promotie) gekocht,en ben er heel tevreden over.Ook had ik andere leveranciers,die tv aanbieden,via de koperpaar,en ik kon daar niet echt over klagen.Juist anderen dan weer wel. Ik ondervind wel,dat je de beste resultaten hebt,door je wifi zo hoog mogelijk in je huis te plaatsen.Het is wel kabel trekken,en niet iedere wifi heeft een externe aansluiting,maar je zou haast een externe antenne,onder je dak moeten zetten,om overal goed bereik te hebben. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen