Ga naar inhoud


Demagnetisatie Philips L9.1E defect.


gps
Ga naar oplossing Opgelost door Steve,

Aanbevolen berichten


Nee, de enige onderdelen zaak (met 3 letters) hier in de regio zegt dat dit onderdeel niet meer leverbaar is. 

Ik heb daarom de hier nog aanwezige sloop chassis opgezocht en die hebben op 1 na allemaal die bekende witte PTC met 3 pootjes. Maar die ene is uit een Sharp 72DS18 met CA100 chassis en daar staat P0028CE op en meet ik 35 ohm. IK heb deze erin gezet en de demagnetisatie is weer OK. De vraag is nu: gaat dit wel goed of moet de originele erin? TV is de 28PT2665. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nog niet kan volgen is dat volgens m'n buurman de TV zeker al een uur aan stond en toen kwam er opeens stank en rook uit de TV en was er ook ineens een heel raar kleurenbeeld. Ik heb gemeten : Na het aanzetten komt het demagnetisatie relais in en loopt er stroom door de PTC en zoals Columbo zegt na een enkele seconde valt het relais weer af en loopt er geen stroom door de PTC. Dus snap ik niet dat de PTC plotseling compleet kan verbranden als het toestel al een uur aan staat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zal wel iets met het relais of zo loos zijn ,of je PTC is niet goed ,ps met 3potjes gaat ook ,alleen de buitenste pootjes gebruiken ,even nameten ,het is eenvoudigste fout in een CRT TV.

Is bijna allemaal het zelfde  , ps ik heb er nog 1 liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nog niet kan volgen is dat volgens m'n buurman de TV zeker al een uur aan stond en toen kwam er opeens stank en rook uit de TV en was er ook ineens een heel raar kleurenbeeld. Ik heb gemeten : Na het aanzetten komt het demagnetisatie relais in en loopt er stroom door de PTC en zoals Columbo zegt na een enkele seconde valt het relais weer af en loopt er geen stroom door de PTC. Dus snap ik niet dat de PTC plotseling compleet kan verbranden als het toestel al een uur aan staat. 

 

Dit kan niet zijn. De PTC regelt de stroom zelf zo dat de stroom door de de-magnetisatie spoel langzaam afneemt.

Zou het relais afvallen terwijl de PTC nog stroom voert kan het zijn dat door het plotseling onderbreken van de stroom tijdens de fase, de beeldbuis gemagnetiseerd wordt en dan "rare" kleuren vertoond.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...