Danzwell Geplaatst: 20 mei 2014 Geplaatst: 20 mei 2014 Hoi Allemaal, Is het mogelijk een schotel te plaatsen achter glas? Sinds het WK er aan komt. Willen wij (proberen) te regelen om het live te kunnen bekijken op een van onze tvs in de meeting rooms. Ze hebben hier dubbel glas en wat ik had begrepen een klein percentage ijzer in de ramen zit. De ramen worden niet geblokkeerd en hebben een vrij uitzicht dus het signaal zal niet geblokkeerd worden van buitenaf. Maar zou het mogelijk zijn om de schotel achter zo'n raam te plaatsen en een helder ontvangst kunnen krijgen? Of is dit in het geheel al niet mogelijk. Bedankt. Danny
Danzwell Geplaatst: 20 mei 2014 Auteur Geplaatst: 20 mei 2014 De ruiten in het WTC ( buiten gevel ) zijn zonwerend uitgevoerd in de coating zit metaaloxide.
Crazy Sat Geplaatst: 20 mei 2014 Geplaatst: 20 mei 2014 Gewoon even de zoekfunctie gebruiken. http://www.sat4all.com/forums/topic/309619-schotel-achter-glas/?hl=%2Bachter+%2Bglas feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
trust Geplaatst: 20 mei 2014 Geplaatst: 20 mei 2014 De ruiten in het WTC ( buiten gevel ) zijn zonwerend uitgevoerd in de coating zit metaaloxide. Misschien als je de locatie erbij vertelt , dat iemand in de buurt even langs komt met een setje en het ter plekke test . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
sattv4iedereen Geplaatst: 20 mei 2014 Geplaatst: 20 mei 2014 Als je het geluk hebt,dat het wk op de vrt getoond wordt,en het lukt niet via schotel,dan kan je het via dvb-t proberen. Met een simpel dvb-t ontvanger en een (deftige) antenne,kan je zo ook de vrt ontvangen.Je hebt het dan wel niet in hd,maar je kan het volgen.Mogelijks hebben de tv's die je daar ter beschikking hebt een dvb-t tuner,waardoor enkel een (deftige) antenne volstaat,en een tunerscan van de tv op dvb-t.Helaas,wil het bij zeer dichte bevolking,wel eens mislukken om een goed dvb-t signaal te hebben. In een stad waar ik woonde,heb ik ook nog eens een richtantenne nodig gehad+ deftige versterker,om ontvangst te hebben van de vrt's. Ik hoop dat je ontvangst hebt via satelliet,maar dit is misschien een optie als satelliet niet toegankelijk is. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
mauspartyhouse Geplaatst: 20 mei 2014 Geplaatst: 20 mei 2014 Digitenne een optie? Wk wordt uitgezonden door NOS toch? Kun je ook gebruikmaken van de npo app, en zo via WiFi kijken? ET8000
Danzwell Geplaatst: 20 mei 2014 Auteur Geplaatst: 20 mei 2014 Misschien als je de locatie erbij vertelt , dat iemand in de buurt even langs komt met een setje en het ter plekke test . We zitten in het WTC in Amsterdam zuid.
Danzwell Geplaatst: 20 mei 2014 Auteur Geplaatst: 20 mei 2014 Als je het geluk hebt,dat het wk op de vrt getoond wordt,en het lukt niet via schotel,dan kan je het via dvb-t proberen. Met een simpel dvb-t ontvanger en een (deftige) antenne,kan je zo ook de vrt ontvangen.Je hebt het dan wel niet in hd,maar je kan het volgen.Mogelijks hebben de tv's die je daar ter beschikking hebt een dvb-t tuner,waardoor enkel een (deftige) antenne volstaat,en een tunerscan van de tv op dvb-t.Helaas,wil het bij zeer dichte bevolking,wel eens mislukken om een goed dvb-t signaal te hebben. In een stad waar ik woonde,heb ik ook nog eens een richtantenne nodig gehad+ deftige versterker,om ontvangst te hebben van de vrt's. Ik hoop dat je ontvangst hebt via satelliet,maar dit is misschien een optie als satelliet niet toegankelijk is. De tv zelf is rond de 65" HD is wel het meest gewenst. maar bedankt voor je informatie! hou het zeker als een back-plan. Raad je zelf een antenne aan? merk/type Digitenne een optie? Wk wordt uitgezonden door NOS toch? Kun je ook gebruikmaken van de npo app, en zo via WiFi kijken? Dit loopt puur alleen via de kaart toch? Of heb je nog bekabeling nodig/aansluitingen? Sinds wij in een office space zitten zijn er geen analoge/digitale aansluitpunten. Streamen was inderdaad ook al een idee maar sinds ik niet zeker ben of het gestreamed word en waarschijnlijk zullen er een massa mensen naar kijken waardoor je storingen of onderbrekening kan krijgen. Maar hou hem wel even in me hoofd. Bedankt allemaal!
aci Geplaatst: 20 mei 2014 Geplaatst: 20 mei 2014 Dubbelglas bevat metaal dus vergeet het maar wordt vaak gezegd ik heb een schotel op balkon heel laag staat achter dubbel glas geen problemen met ontvangst
Moderator ceesv Geplaatst: 20 mei 2014 Moderator Geplaatst: 20 mei 2014 Jullie zitten toch wel aan de zuidzijde van het WTC? En met metaal in het glas kan je ontvangst echt vergeten. Ik heb een warmtewerende voorruit in mijn wagen, en achter die ruit kan ik gps ontvangst echt vergeten. Satelliet ontvangst wordt nog meer gedempt door het warmte werende laagje. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Mimisiku Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 Hmmm... Moeten de heren en dames eigenlijk niet gewoon werken voor het baasje? :) Nee.. Sorry meneer ehhhhh al onze medewerkers zijn bezet (want ze zitten lekker voetbal te gluren) :) Maar goed even gekheid... Achter zonwerend glas met metaaloxide is de ontvangsmogelijkheid zeer beperkt. De metaaloxide fungeert als reflector waardoor je signaal simpelweg verstrooid wordt.. Zelfde geldt voor DVB-T alleen in wellicht wat mindere mate.. Weer zo'n reden om geen airco in een bedrijf te kebben. Nu kan er geen raampie open.. Optie die overblijft is IPTV..
mauspartyhouse Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 Dit loopt puur alleen via de kaart toch? Of heb je nog bekabeling nodig/aansluitingen? Sinds wij in een office space zitten zijn er geen analoge/digitale aansluitpunten. Streamen was inderdaad ook al een idee maar sinds ik niet zeker ben of het gestreamed word en waarschijnlijk zullen er een massa mensen naar kijken waardoor je storingen of onderbrekening kan krijgen. Maar hou hem wel even in me hoofd. Bedankt allemaal! ========== Digitenne is te ontvangen zonder kaartje en gaat met een kleine antenne, dus aansluitpunten of abonnementen zijn niet nodig. Andere ontvangst bronnen kosten meer geld en/of geven geen zekerheid op beeld (streaming icm congestie). Via marktplaats kun je goedkoop (enkele tienjes) een digitenne ontvanger met antenne scoren. Mocht het signaal niet door te ruit komen, en het raam kan niet open (antenne kun je ook buiten plaatsen), verpats je de boel weer voor enkele tientjes via marktplaats ET8000
Alex1970 Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 (aangepast) De NPO streams zullen ook geen HD zijn neem ik aan. Zelf streamen is misschien een optie, maar via het internet zal HD waarschijnlijk ook niet gaan, vaak alleen al vanwege de te lage uploadsnelheid bij de bron. Heb je nergens in het pand een plek waar wel een raam open kan of waar je in de buitenlucht een schotel kan plaatsen, desnoods op dak? Dan daar vandaan via bekabeld ethernet streamen? Dus coax van schotel naar satbox die kan streamen, dan ethernetkabel (via patchnet?) van die tuner naar een andere box of PC bij de TV. Één ethernetkabel max. 100m, anders switches er tussen of glasvezel gebruiken. 21 mei 2014 aangepast door Alex1970 Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
mauspartyhouse Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 Als er een raam open kan... 1.bmp ET8000
Tonskidutch Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 (aangepast) een luxe probleem het World Trade Centrum medewerkers en haar clowns willen tijdens werkuren TV / Voetbal kijken... werken kreng! het zou me overigens niets verbazen als er een schotel op het dak staat... 21 mei 2014 aangepast door Tonskidutch Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen