Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

voor degene die het nog herinneren,dat ik problemen had met een laptop waarvan de ventilator na 5 minuten op maximum draait,is nog niet opgelost.

Ik heb ermee naar de verkoper geweest,en hij heeft de koelpasta vervangen.Het probleem deed zich nog voort,en dat kwam omdat de processor continu 100% activiteit had.

Dit heeft hij verholpen,door zo weinig mogelijk zaken op te starten tijden de windows startup.

Aanvankelijk,droei hij dan in ruststand rond de 5% zoals mijn andere pc's.

Vandaag hem eens uit de kast gehaald,en ik moest tot conclusie komen,dat het minste windows programma (bvb windows update,avg update e.d.)de processor onmiddellijk een activiteit had van 100%.

Hij is nu enkel bezig met windows update,en de activiteit van de processor is continu 100%,en iets doen met die laptop is onmogelijk.hij reageert bijna niet,en als die in shermbeveiliging gaat,krijg je hem er niet meer uit.Het is een dualcore processor met 4 Gb werkgeheugen en windows 7 64 bit.

Wat kan ik doen,om die hoge processor activiteit te verminderen?Want nu kan ik er niks mee doen,want 1 simpel programma opstarten resulteert direct in 100% processor activiteit.Zelfs een simpel mp3'tje afspelen gaat niet.

Ik ben radeloos,want het is mijn beste laptop wat betreft hardware,maar kan er niet mee werken,omdat de processor continu 100% activiteit heeft bij het openen van slechts één programma.  :(

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Ehhhh... tja wat moet ik tegen het gedegen antwoord van Tonskidutch in brengen...  :)

En anders je data backuppen en lekker fris en fruitig de boel nieuw installeren. Dat werkt meestal een stuk beter en sneller dan fouten gaan zoeken. Wat de verkoper had gedaan is symptoon bestrijding niet de oorzaak wegnemen

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ik heb ook zo het vermoeden dat er iets mis is in windows.want hij draait al een half uur met de melding dat hij begint aan de installatie van windows update.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

ik weet niet of sattv4iedereen dat begrepen heeft?

je laptop is de sigaar > niet meer bruikbaar wegens malware (bot/trojan/virus/etc)

je verkoper is een kloothommel die jou laat betalen voor elke zinloze actie

radicaal wissen middels een niet windows (overdraagbaar) OS

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Oooooo   Dit lijkt ongeveer hetzelfde probleem dat je al eerder hebt gemeld   http://www.sat4all.com/forums/topic/339957-wat-doet-tiworkerexe-in-windows-80/

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

nee winwiz,dat is van de laptop van mijn broer.maar ik heb wel de volgende foutmelding:

"bios ondersteund de huidige processorstappen niet" of in die aard.

en gelukkig heb ik die verkoper niet hoeven te betalen,het is een particulier die dagdagelijks werkt aan computers.

Ik ga je niet tegenspreken van beestjes,want de dag van vandaag ben je nooit zeker dat je vrij bent.Al draai je *tig programma's en scan je die wekelijks/dagelijks,dan ben je nog niet zeker.

Geplaatst:

Ik zeg ook het lijkt er op.

Wanneer krijg je die foutmelding, het lijkt me niet in Windows maar als je opstart.  Het is wel belangrijk om de precieze foutmelding te geven en niet ongeveer.

Staat je klok wel op tijd?

Zijn alle updates wel geinstalleerd?

Geplaatst:

Ik krijg geen foutmeldingen.Klok staat juist,en zolang ik er niks speciaals mee doet,draait de processor tussen de 7 en 33%.Na een tijdje komt er op dat er windows update's zijn,en als ik aanklik om deze te downloaden en te installeren,gaat de processor direct naar 100%.Ik heb hem gisteren tevergeefs 3 uur proberen windows update's te laten doen,maar blijkbaar lukt het wegens één of ander manier niet,denk ik omdat de processor 100% gebruikt.

Geplaatst:

Sorry voor het woord maar flikker eerst avg er eens af dat is voor mij verdachte nummer 1

Geplaatst:

bios ondersteund de huidige processorstappen niet

Cpu stepping bedoel je dus, en dat zegt mij al genoeg, de cpu die er inzit wordt niet door de bios ondersteund.

Dus je bios updaten en als dat geen soelaas biedt retour met die bak want die stinkt. Er is geen enkele laptop fabrikant die zo'n slecht afgestemd geheel aflevert bij een eindklant. Of je CPU is door iemand vervangen met eentje van een nieuwere stepping die niet door mainboard ondersteunt wordt of een onbekwame prutser heeft een mainboard verwisseld maar "vergeten" de bios te upgraden.

Of alle variaties op het thema: 2 of meer defecte laptops gekocht en weer in elkaar geknoeid tot een "werkend" geheel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...