LKimman Geplaatst: 20 mei 2014 Geplaatst: 20 mei 2014 (aangepast) Wie kan mij helpen met het volgende: Ik heb volgende zaken: XTrend ET9200, 85cm schotel, 2 x quattro LNB en SAB 9/8 multiswitch. Om een of andere reden, krijg ik vanuit mijn sat receiver de lno's niet 'gezien'. Zodra ik bij instellingen de satellieten op 'automatisch' zet, ziet de tuner niets.. (Ik heb een test gedaan met een 'normale duo LNB, welke meteen gezien wordt. Aanname is dat de schotel al redelijk goed staat...) Op de SAB multiswitch heb ik 2x een quattro LNB aangesloten, met de juiste kabels naar de juiste poorten op de switch. Vervolgens heb ik de receiver op de uitgaande poort '1' aangesloten. Hierna houdt het op. Wat mij opvalt is dat er een rode LED brandt voor de stroomvoorziening en dat er bij poort '1' (de uitgaande poort) een LED rood gaat branden zodra de recieven wordt opgestart, maar dat deze later weer uit gaat. Ik kan geen manuaal vinden van SAB waarin dit duidelijk wordt gemaakt... SAB manualen voor zover aanwezig zijn zeer onduidelijk en zeer slecht vertaald. De leverancier wil graag langskomen om een en ander af testellen, maar vind 140 km wat te ver.... Wie kan mij helpen? 20 mei 2014 aangepast door LKimman
satencom Geplaatst: 20 mei 2014 Geplaatst: 20 mei 2014 Ik denk dat schotel niet goed staat uit gericht , je kan er niet van uit gaan dat een duo-lnb wel werkt, dat dan de schotel goed zal staan, je zal de schotel op nieuw moeten uit richten met de 2 quattro LNB's Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
a33 Geplaatst: 20 mei 2014 Geplaatst: 20 mei 2014 De eerste vraag is inderdaad: heb je -zonder de multiswitch ertussen- goede ontvangst van de quattro LNB's? Dit kan je zó uittesten, kennelijk (heb ik even gegoogled): http://forum.digitalfernsehen.de/forum/digital-tv-ueber-satellit-dvb-s/162352-quattro-lnb-ausrichtung-ohne-multischalter.html Van de SAB multiswitch, en de lampjes erop, heb ik geen verstand. groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Alex1970 Geplaatst: 20 mei 2014 Geplaatst: 20 mei 2014 (aangepast) Ik weet niet zeker of je de tunerinstellingen op automatisch moet zetten. Zet de satellieten eens op DiSEqC 1.0 en dan de satelliet op de eerste aansluiting op 1 en de andere op 2. Tuner B kan op 'gelijk aan tuner A' 20 mei 2014 aangepast door Alex1970 Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Alex1970 Geplaatst: 20 mei 2014 Geplaatst: 20 mei 2014 (aangepast) Zitten er geen dipswitches op de switch? Dat de rode led brandt bekend niks meer dan dat er spanning uit de satellietontvanger op de coax staat. 20 mei 2014 aangepast door Alex1970 Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
LKimman Geplaatst: 21 mei 2014 Auteur Geplaatst: 21 mei 2014 ok, ik zal dus eerst de schotel op een enkele LNB moeten afstellen. Ik heb de link gevolgd naar een Duitse topic die dit behandeld. Volgens dit topic, moet ik de recieven aansluiten op bv. De HH aansluiting op de LNB en een HH zender zoeken.. Ik ben altijd in de weer geweest met BVN (free to air). Is deze 'HH'? Verder zitten er op de switch geen dipswitches. Wat typisch is, is dat de rode LED van de recieven even aan gaat bij opstarten van de receiver, maar daarna uit gaat. Ik kan nergens vinden of dat goed is. Op het moment dat ik bij de instellingen van tuner A de satelliet op automatisch zet, gaat hij de LNB afscannen en geeft 'failure' en meldt dat er niets is aangesloten. Dit doet hij bij de duo LNB niet... Zou de switch stuk zijn??
Alex1970 Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 (aangepast) ok, ik zal dus eerst de schotel op een enkele LNB moeten afstellen. Ik heb de link gevolgd naar een Duitse topic die dit behandeld. Volgens dit topic, moet ik de recieven aansluiten op bv. De HH aansluiting op de LNB en een HH zender zoeken.. Ik ben altijd in de weer geweest met BVN (free to air). Is deze 'HH'?Op Astra (19.2°E) ja. Hotbird niet. Verder zitten er op de switch geen dipswitches. Wat typisch is, is dat de rode LED van de recieven even aan gaat bij opstarten van de receiver, maar daarna uit gaat. Ik kan nergens vinden of dat goed is. Op het moment dat ik bij de instellingen van tuner A de satelliet op automatisch zet, gaat hij de LNB afscannen en geeft 'failure' en meldt dat er niets is aangesloten. Dit doet hij bij de duo LNB niet... Zou de switch stuk zijn??Ik zou eerst maar eens kijken of je de schotel goed uitgericht hebt. Heb je SAB zelf al gebeld? http://www.sabsatellite.nl/nl/contact 21 mei 2014 aangepast door Alex1970 Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
satencom Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 Wat is het type/merk van de schotel , wat van merk/type lnb’s gebruik je Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
FrankieV Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 (aangepast) Ik zie op de SAB site, dat je 2 versies van de SMS 9/8 hebt. De K212 en de K213. De laatste is de Cascade uitvoering. Cascade heeft aan de onderzijde een rijtje aansluitingen. Je zal wel de goede hebben, maar effe voor de zekerheid. 21 mei 2014 aangepast door FrankieV Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen