putemmer Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 (aangepast) Ik ben de buitenkant van huis aan het schilderen met verf op basis van terpentine. Vraag: Hoe lang moet de verf (na het aanbrengen) drogen voordat er regen op mag komen? Dit om te bepalen wanneer ik nog kan schilderen voordat het enige uren later gaat regenen. (op het blik staat stofvrij na 2 uur, kleefvrij na 4 uur en overschilderbaar na 24 uur) 21 mei 2014 aangepast door putemmer
Tonskidutch Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 Met 4 uur zou het voldoende droog moeten zijn zoals het opschrift op blik vermeld mooier is natuurlijk helemaal geen regen beetje siccastief toevoegen aan de verf helpt overigens sneller drogen Eleanor Blancmange
Sjattuh Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 Ik hanteer altijd een 24 uur regel. Met alles. Binnen, buiten, metselen, stucen, schilderen etc. Als het moet drogen ga ik uit van minimaal 24 uur. Dat werkte goed in NL (kon vaak onder het schilderen uit komen), maar minder hier in TR Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen